heeft autoversterker volume knop?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 23:41
Heeft een autoversterker een volume knop?, want als die dat niet heeft, zuigt die dan niet de hele accu in 1x leeg? of maakt het niet uit wanneer het volume geregeld wordt door de radio.
Ik ben namelijk bezig met een ghettoblaster voor in de boot en dan moet die batterij niet in een keer op zijn omdat de versterker altijd op max gain staat.. maar ik weet dus niet of dat zo is.:P
ik heb niet zoveel verstand van autoradios/versterkers, en kan het nergens anders vinden.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

nomaal zouden er 3 kabels van de radio uit naar de versterker gaan.
1. geluid voor links
2. geluid voor recht
3. aan / uit, via deze krijgt de versterker te horen of hij aan / uit moet gaan. Op max staat hij zowieso niet altijd, is net als met een PC voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door MF op 04-08-2004 11:43 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:05

@r!k

It is I, Leclerq

In ieder geval bij mijn radio en versterker bepaalt het volume van de radio ook hoe hard de versterker staat.

Zo ook wel een beetje lullig zijn als je je radio niet echt hard aan hebt en je versterker de ramen uit je auto knalt :D

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Nee een versterker heeft geen vollume knop, dit wordt geregeld door het ingansvermogen van de radio (tulp stekkers) Hoe hoger de spanning = harder zetten radio, hoe hoger het uitgangs volume. Als de de autoradio zachtjes hebt staan is het stroomverbruik van de versterker dus in verhouding laag.

• El_Hefe
ErikH schreef op 04 augustus 2004 @ 11:44:
In ieder geval bij mijn radio en versterker bepaalt het volume van de radio ook hoe hard de versterker staat.

Zo ook wel een beetje lullig zijn als je je radio niet echt hard aan hebt en je versterker de ramen uit je auto knalt :D
heeft ie dan ook kabels lopen naar de radio die dat regelen of is het gewoon alleen line out->line in? En maakt het voor de accu alleen uit hoeveel er door de boxen wordt geproduceerd.
ik ben echter van plan om mn ipod erop aan te sluiten.

• El_Hefe
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:50:
Nee een versterker heeft geen vollume knop, dit wordt geregeld door het ingansvermogen van de radio (tulp stekkers) Hoe hoger de spanning = harder zetten radio, hoe hoger het uitgangs volume. Als de de autoradio zachtjes hebt staan is het stroomverbruik van de versterker dus in verhouding laag.
ok bedankt nu snap ik het :)
Pagina: 1