Toon posts:

TFTP Server + SQLExec -> Timeout occurred

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

een vriend van me heeft een sqlserver opgezet en heeft aan mij gevraagd of ik deze wil teste met sqlexec en tftp server.
Het is dus de bedoeling dat ik via sqlexec de tftp server aanspreek die op mijn pc draait zodat ik op die manier dan bestanden kan overhalen naar de sql.

connecte via sqlexec gaat allemaal perfect, maar als ik dan het command voor tftp ingeef -> tftp -i mijnip get bestand.txt directoryopsql dan geeft ie na een aantal seconde de fout 'Timeout occurred-Connect request failed'!?
ik ben verbonden met het internet via een moden en een hub, ik heb in m'n modem poort 69 opengezet (dit is de poort die tftp gebruikt) en als ik connect naar guildftp over poort 69 dan werkt dit perfect, maar als ik het met tftp server doe niet meer??! Ik heb zowel tcp als udp opestaan dus daar kan het ook niet aan liggen.. ik blijf proberen maar ben momenteel ten einde raar..!

Ik hoop dat iemand me wat meer uitleg kan geven over wat er precies fout zit..?!

Alvast bedankt

Mvg Beatje

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:42

BioHazard

*\o/*

Zit het probleem niet bij die "vriend" ?
Je hebt toch geen kwade bedoelingen oid he ;)

Verwijderd

Topicstarter
neej, het is een perfect legale windowslicentie :) dus ik probeer niet een of ander ding te hacke want dat kan ik toch niet, zo goed ben ik ook weer niet met computers.. :?

Weet je mss een oplossing want krijg ut echt niet voor mekaar? |:(

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:42

BioHazard

*\o/*

Timeout...
Ik denk dat die vriend met die SQL server firewalled is ofzo als ie timeout raakt vindt ie hem niet :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan vanuit die server wel pingen naar mijn ip...
ik heb trouwens een thomson 500 serie en een dlink di-604 router die als hub gebruikt word :) misschien dat er daar iets fout zit? maar wat? :/

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 16:43

Rmg

Heb je wel TFTP server draaien.. ( TFTP is geen FTP dus wat je met guildftp doet :S )
Pagina: 1