Toon posts:

Zwartwit fotos met epson 915 RAMP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers, na een week lang klooien en websites raadplegen ga ik nu mijn wanhoop aan jullie voorleggen in mijn Maiden-post.....

Ik krijg het NIET voorelkaar om fatsoenlijke zwartwit fotos af te drukken op mijn epson 915 photoprinter, noch met photoshop noch met de epson photoquicker.

Je kunt natuurlijk zwartwit printen met kleureninkt, maar dit geeft kleurzweem, slechte zwart-tinten en is duur.

Een vriend van mij heeft een Epson All-in-one RX500 en hij print tot mijn frustratie prachtige zwartwit fotos met enkel zwarte inkt....... :(

Zodra ik fotos print met enkel zwarte inkt wordt het resultaat ongeveer dat van een deskjet 500......bagger dus.

Enige aanvullende data:

camera is een Minolta F300 5MP ingesteld op zwartwit in de hoogste resolutie bij minimale jpeg compressie op ISO64 (bestand ongeveer 2,5 MB) hetgeen op het scherm haarscherp is.

Photoshop 7.0 en de nieuwste epson printerdrivers

help!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 11:32 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik hoor van veel mensen dat ze grijstinten inkt gebruiken voor zwartwit-afdrukken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Er schijnen ook speciale inkt patronen te zijn voor zwart wit foto's. Ga maar naar de dixons, die zullen dat vast wel hebben.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20
En als je de foto's gewoon in kleur maakt, en later in PS omzet naar grayscale?

Verwijderd

Topicstarter
Kleurenfotos in photoshop omzetten naar B/W geeft exact hetzelfde resultaat.
Ook kleurenfotos uitprinten met alleen zwarte inkt geselecteerd gaat mis.

Voor de volledigheid: Het printen op de RX500 gebeurt met 1 enkele zwarte cartridge en geeft dan al een prima resultaat. Meerdere zwarte cartridges zijn een goede manier om B/W afdrukken nog beter te maken maar ik moet met 1 zwarte cartridge al hele fatsoenlijke B/W fotos kunnen printen.

(met dank voor voorgaande reacties)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 15:17 ]

Verwijderd

Kijk eerst hier eens :

http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_2_1.htm

zorg vervolgens dat je printerdriver goed staat ingesteld.

Microweave aan, goed papier en snelheid niet te hoog.

houd er rekeing mee dat je met alleen de zwarte cardridge minder mooie vlakvulling en grijsgradaties krijgt.

de optie met de grijscardridge's zoals hierboven voorgesteld, is duur.
Je moet dan je kleuren cardridge vervangen voor een met meerdere grijstinten en eerst de printer spoelen om er zeker van te zijn dat alle kelur weg is.

Ik zelf heb een Epson 1290, met alleen zwart is de kwaliteit niet geweldig 1 cardridge ipv 6, meestal geef ik de foto daarom een licht tint mee.
Pagina: 1