video kaart vervangen in laptop ati M10-->M18

Pagina: 1
Acties:

• Damien_psi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik heb gehoord dat de ati mobility 9800 bestaat (M18).
ik heb in mijn laptop de D500P ( http://www.exquisito.nl/p...ath=1_30_3&products_id=95 )
een mobility 9600 (M10) en zou graag deze willen vervangen met de bovenstaande.

na een hoop topics te hebben gelezen denkt iedereen dat de chip op het mobo vastgesoldeerd is (op een paar bekende high performance types van dell en alienware na).
toen ik mijn laptop kreeg bleek er iets mis te zijn met het beeldscherm en kwamen ze de laptop bij mij thuis vervangen. alles wat de laptop uniek maakte werd overgezet naar een nieuwe latop van hetzelfde type: processor, geheugen,WIFI kaart; en video chip (jawel gewoon een chip die op een processor lijkt)

toen ik hoorde dat de M18 de laatste mobile video chip is voor een AGP bus structuur dacht ik dat ik dus ook deze kon gebruiken.

-nu komt uiteraard het probleem: waar koop ik en losse ati mobility 9800 (M18)?
-en een 2e vraag als de 9600 op mijn laptop werkt zou dan die 9800 ook werken (hitte? stroom capaciteit? etc.)

help mij om de eerste te zijn die zijn video kaart van zijn laptop vervangt

"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59

Wildfire

Joy to the world!

Ik denk niet dat dat gaat werken. De videochip zelf is niet alles wat een videokaart tot een videokaart maakt, er is nog andere electronica bij betrokken. En de electronica die bij de M18 hoort zit niet (of iig niet allemaal) op jouw mobo.

Tenzij je videokaart een soort mini-insteekmodule is (heb ik wel eens gezien, maar ik weet niet of ATi ook zoiets heeft) ben je dus out-of-luck.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2004 17:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dan bel je toch dezelfde lui die destijds het spul hebben overgezet? "Jah, het viel me toen op dat jullie de vga module ook overplaatsten, kan die ook geupgrade worden naar een 9800, en kosta?"

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Een laptop bestaat uit een bord dat het moederbord moet voorstellen, en idd ook vaak andere kleine losse modules waar eventueel je videokaart opzit. Maar vaak zitten op die modules ook andere interne dingen op aangesloten en niet alleen je videokaart.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Damien_psi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
ik heb ondertussen antwoord gehad van het bedrijf dat die laptopjes samenstellen en volgens hun kan het niet vanwege de stroomtoevoer.... persoonlijk denk ik nog steeds dat er en kansje in zit maar het risico is nu wel erg groot als ik die chip koop zonder mogelijkheid van terruggave.
Maar wat mij ondertussen toch wel verbaast is dat die chip bestaat maar niet apart verkocht wordt.

[ Voor 1% gewijzigd door Damien_psi op 05-08-2004 07:43 . Reden: spelfouten ]

"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
je zi tmet extra stroom, en extra hitte.... het zit e rwel aan tekomen, nvidia en ati hebben allebei modulaire laptop vga sloten aangekondigt.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

kun je wel een weerstandje tussen solderen .. toch ? :+

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
ik denk niet dat een M18 chip samen kan werken met het geheugen van een M10 chip. (als deze niet hetzelfde is)
Tzal echt heel veel geluk hebben zijn als je em kan vervangen, maar ook al het daarna nog gaat werken :)
Pagina: 1