Remote monitoring tool gezocht

Pagina: 1
Acties:

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 08:05
Ik zoek een tool waarmee ik meerdere computers kan monitoren, dit hoeft niet real time te verversen (liever niet zelfs) maar eens in de x aantal seconden (minder bandbreedte)

Het ideale geval zou zijn:
Je vult een aantal computers in (op te slaan, niet dat iedere keer na een reboot alle pc's opnieuw ingevuld moeten worden)
Het programma laat een overzicht zien van alle pc's (screenshots) en wacht een aantal seconden
Programma laat een aantal pc's full screen zien
Het programma laat weer een overzicht zien

Ik verwacht niet dat er een programma is die dat letterlijk zo doet, maar als het er is zou het perfect zijn :) Èèn van de mogelijkheden (overzicht of alle 1 voor 1) is al wel genoeg waarschijnlijk.

Ik heb al even gezocht, maar ik zou de term niet weten voor meerdere pc's tegelijkertijd monitoren, dus ik krijg alleen resultaten over dual desktop pc's en remote administrating

Heb al wel de volgende tools gevonden, maar deze zijn ook niet alles:
Tools4Ever AdminMagic -> Computer heeft 100% processorkracht nodig voor 1 verbinding
Netop School -> Niet echt uit kunnen proberen, kun je niet lokaal doen en op alle pc's een trial versie zetten schiet ook niet op

Graag zo veel mogelijik suggesties :)

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 28-08 12:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als de je PC's (servers) bij elkaar staan kun je ze aansluiten op een KVM-switch. Die hebben vaak een optie om automatisch te schakelen van PC1, naar PC2, naar PC3 etc om de x seconden.
Mijn Cybex/Belkin kan dit.

This footer is intentionally left blank

• SavageNL
Dat kan dus niet :) het probleem is ook niet dat er te weinig monitors zijn, iedere pc heeft gewoon een monitor, maar ze staan niet allemaal bij elkaar, dus het moet softwarematig gaan gebeuren...

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik neem toch aan dat we het hier hebben over het monitoren van servers, niet van workstations. Moet het monitoren per se aan de hand van screenshots plaatsvinden? Wat probeer je eigenlijk te monitoren?

• SavageNL
Het zijn servers waar de hele dag programma's op draaien, als er een keer een foutmelding wordt gegeven dan ziet niemand deze omdat de servers in een heel andere ruimte staan, dus willen we hier 1 pc neerzetten die de schermen van al die servers laat zien zodat je een foutmelding kunt zien...

Omdat er toch niet iemand de hele tijd naar het scherm waar alle servers op staan aan het kijken is hoeft het niet real time te gebeuren, maar het is wel nodig om dus alle schermen te kunnen zien

Verwijderd

Je kunt de alerts toch via SMTP o.i.d. naar een mailaccount sturen. Dan kun je altijd nog een remote admin starten indien nodig.

Verwijderd

Om wat voor een soort programma's gaat het?

Zijn de foutmeldingen van erg groot belang?
Je zou namelijk ook gewoon kunnen monitoren of de processen / programma's nog draaien en met een beetje geluk worden de errors ook gelogd in je syslog.

Dan zijn er zat oplossigen te vinden om alles te monitoren. Ik denk met het erg lastig wordt om iets te vinden dat regelmatig screenshots maakt om te monitoren.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

welk besturingssysteem draaien de servers?
Dat is redelijk relevant in deze discussie :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kun je geen snmp daemon draaien en alerts via snmp het netwerk opslingeren? :) Zijn het alerts die naar de logs worden geschreven (ik ga uit van win2k(3) gezien het noemen van netop)? Komen ze in je event logs? Dan kun je zelfs de machines in een domain voegen, en op de active directory tree moet je dan vziw die logs kunnen inzien.

[ Voor 63% gewijzigd door HunterPro op 04-08-2004 11:59 ]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ok, ff creatief denken. Je gebruik een tool als VNC of Remote Administrator. Daarin definieer je al je servers die je wilt monitoren. Dan gebruik je een macro recorder (bestaan zat tooltjes voor). Hierin neem je een macro op die inlogt op een server, screenshot toont en na een paar seconde weer afsluit. Dan volgende server etc. Als je klaar bent, hoef je alleen die macro nog maar in een eindeloze lus te laten lopen en klaar!

Toegegeven, het is geen mooie oplossing, maar ik ken geen tools die precies doen wat je wilt. Verder zul je met de machine waarop deze macro gaat draaien weinig anders meer kunnen doen.

• SavageNL
Het zijn vooral NT4 servers

Het zijn verschillende programma's, maar vooral DOS progjes gemaakt door iemand hier (volgens mij, bron is niet beschikbaar)
De foutmelding zelf is niet echt van groot belang, het is wel belangrijk dat als een van de programma's een foutmelding geeft, dat het programma dan weer opnieuw opgestart wordt

Verwijderd

Ok, ff creatief denken. Je gebruik een tool als VNC of Remote Administrator.
Hierbij voeg ik terminal server toe. Hierbij heb je geen extra licentie nodig om te monitoren..het gebeurd wel real time. TS neemt over het algemeen niet veel bandbreedte in beslag en is relatief snel..sneller als VNC

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Vreemde manier van monitoren :)

Maar Funk Proxy Remote manager kan zo iets
je kan zeg maar 10 servers in het lijstje zetten en dan monitoren en om de 10 of 20 seconde spingt die over naar de volgende. maar je kan ook met een forward/back knopje langs de servers ' lopen'

http://www.funk.com/

Ik heb het gelijk is getest en is eigenlijk best handig kan je elke morgen ff snel alle schermen van de servers bekijken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Thijs B op 04-08-2004 16:41 ]

Pagina: 1