SL75-DRV4 BIOS update en nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
moederbord: Soltek SL75-DRV4

Ik heb mijn CPU gesloopt. Ik heb naar de CPU compatible list gekeken van Soltek. Daarop staat dat mijn moederbord max. tot Athlon XP2100 ondersteunt.

Maar volgens mij kan ik met een firmware upgrade ook snellere processoren gebruiken. Ik heb al gezocht naar firmware upgrades, maar het is me niet gelukt. De taiwanese site is nooit te bereiken en de andere sites zeggen niks meer over mijn oudere moederbord.

Mijn vraag:
Is het te doen om bijvoorbeeld een Athlon XP2500+ te kopen en dan de pc te gebruiken, misschien dan wel op een lagere snelheid, maar dat fix ik dan wel weer met de firmware update.

Of werkt de pc dan niet met een te snelle processor? Ik kan mijn bios niet upgraden nu omdat ik dus geen CPU heb...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk nog eens goed op Soltek's site. Als je PCB revisie P4 hebt, dan kun je tot XP2600@266 gaan :)
http://217.160.208.211/soltek/FAQ/cpu.htm

BIOS updates kun je gewoon hier downloaden: http://217.160.208.211/soltek/download/index.php?catid=1

Allemaal te breiken via de Europese website van Soltek: www.soltek.de

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 04-08-2004 11:11 ]

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
BIOS VERSION K4.2
DATE 2003-02-10 SIZE 170.29 KB

CONTENT Supports AMD Athlon XP 2400+, 2600+(133MHz). Note: The PCB version must be P4.

Heb dit gevonden maar volgens mijn ondersteund je mainboard geen barton.
Weet niet waar je woon heb hier nog een 1600 xp liggen, ivm bios updaten.
Ik woon vlak bij Hoorn.

gr

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• Rambo
Oooooh wacht eens.. P4 staat voor de revisie :?
snapte al niet waar dit op sloeg: note4: Only PCB 4

Maar ik had op die soltek site dus gezocht op Socket A en VIA chipset, en toen stond mijn moeerbord er niet bij. Maar als ik meteen naar die lijst ga, dan staat hij er wel. Thanx!

Vanaf wanneer is de CPU dan een Barton?

edit:
Ik heb even gekeken, ik heb nu versie K4.
Die onderseut de XP2100+ niet eens. Dus firmware upgraden moet ik ECHT wel.
Maar kan ik de dat wel doen met een te snelle procesor? Wordt deze dan gewoon als een langzamere herkend en werkt het dan wel? Dat de processor dus wel op volle snelheid werkt na de firmware update...

Hoe kan ik zien of ik PCB revisie 4 heb :?

[ Voor 38% gewijzigd door Rambo op 04-08-2004 11:24 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vanaf wanneer is de CPU dan een Barton?
Kijk eens in de FAQ van dit subforum. Daarin kun je een linkje vinden naar de CPU/chipset overzicht :)
Maar kan ik de dat wel doen met een te snelle procesor? Wordt deze dan gewoon als een langzamere herkend en werkt het dan wel? Dat de processor dus wel op volle snelheid werkt na de firmware update...
Dat jouw moederbord geen snellere CPU's dan XP2100+ kan ondersteunen betekent gewoonlijk dat jouw mobo geen CPU's met een 5-bits multiplierstelsel aankan. De XP2100+ Palomino is de snelste met een 4-bits multiplierstelsel. Dus: mobo vervangen door een fatsoenlijk exemplaar of lekker doorsparen voor een compleet nieuw systeem :)
Hoe kan ik zien of ik PCB revisie 4 heb :?
Je zegt zelf toch dat je K4 hebt? Da's geen P4 :)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 04-08-2004 11:28 ]

Verwijderd

Kan je een mobile kopen, die heeft 266fsb en als je mobo het niet kan kan je de mp nog manueel aanpassen. Een gewone barton zou ik niet aanraden, die heeft een fsb van 333 en dus als je 266fsb gaat draaien dan heb je maar 1466mhz ipv 1833mhz. Ofja een gewone tbred kan natuurlijk ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 11:29 ]

• Rambo
Wat is PCB revisie 4 dan? Met het booten zie ik dat mijn bios versie versie K4 is (als ik het me goed herinner). Dat zijn toch 2 verschillende dingen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PCB == Printed Circuit Board == het Moederbord.

Ergo: kijk op het mobo :)

• Rambo
Ok, ik ga zo effe naar huis en zoeken op het moederbord, maar dan nog, als het een PCB 4 is... ik kan mjin bios toch niet upgraden? zodat snellere prcoessoren worden ondersteunt. Kan ik dan wel een "te snelle" erin douwen en de pc gebruiken om te flashen?

Verwijderd

Bij mij kon het wel, ik heb een MSI k7t 266 pro, er zat een bios op tot 1800+, ik had een 2000+ en het werkte gewoon. Bij MSI zet ie de standaard instellingen op 100 mhz fsb. Dus mijn 2000+ werkte op 1250 mhz, toen heb ik de bios geflashed en de clock op 133 gezet, werkt perfect.
suc6!

• Rambo
Net bijna een verkeerde processor besteld :/
Belde met Maxpert.nl en daar heeft iemand het mij goed uitgelegd.
Kwam er op neer dat mijn moederbord alleen een palemino core ondersteund. En die zijn nergens meer te koop.
Wat moet ik nu dan, heel nieuw moederbord? '(

Verwijderd

2e hands proc kopen? Kijk bij de v&a en op andere 2e hands-sites? (heb ik mijn 2000+ palomino ook vandaan :))
Pagina: 1