Aansturen w2k vanaf Solaris

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,
Volgende situatie:

We draaien hier met PeopleSoft, wat voor het grootste deel onder Solaris / Oracle draait. En daar komt ook meteen het probleem: voor onze rapportagetools zijn we voor een deel aangewezen op windows 2000, aangezien onze Excel-rapportagetool en Crystal Reports niet onder Unix draaien. Voor beide rapportagetools is een process-scheduler onder windows 2000 actief.

Nou moet er nog wel eens een kopie gemaakt worden van een productieomgeving naar een testomgeving. Dat betekent dat de processchedulers onder zowel Solaris als w2k herstart moeten worden. Onder Solaris kan dit gelukkig met een script plaatsvinden, dat remote gestart kan worden (telnet enzo) :)
Het probleem is nu, dat vooralsnog de processchedulers van de w2k machine met de hand herstart moeten worden. En we zouden dat graag in het script opnemen - dan kan er namelijjk door 1 keer een script te starten een volledig nieuwe omgeving neergezet worden :) Alleen: hoe stuur je W2k aan vanaf een UNIX script :?

Wat extra info: ik ken het complete script niet, dit is door onze DBA'er geschreven, maar aangezien hij het ontzettend druk heeft probeer ik hem een beetje te ondersteunen. Bij mijn weten wordt het script uitgevoerd door een cronjob te starten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows kent ook een telnet service die je eventueel zou kunnen gebruiken, daarnaast zou je eventueel http://www.microsoft.com/...tinfo/sysreqs/default.asp kunnen bekijken om te zien ofdat je niet op die manier kan testen :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
elevator schreef op 04 augustus 2004 @ 10:44:
Windows kent ook een telnet service die je eventueel zou kunnen gebruiken, daarnaast zou je eventueel http://www.microsoft.com/...tinfo/sysreqs/default.asp kunnen bekijken om te zien ofdat je niet op die manier kan testen :)
Die eerste had ik zelf ook al aan zitten denken...maar kun je dan vanuit een telnetsessie naar een windows-machine toe een batch-bestand uitvoeren, of een taak van de taakplanner (zo is het nu namelijk geimplementeerd) opstarten?

Zelf testen kan ik helaas niet - geen toegang tot die machines enzo :( - maar ik ga deze link zeker doorsturen. Ook andere tips (wellicht iemand die iets dergelijks zelf heeft draaien) zijn van harte welkom :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Schop :)

Via een telnet sessie het e.e.a. opstarten op de w2k machine kan wel, maar op het moment dat dan de telnet wordt afgesloten wordt het proces dat opgestart is ook weer gekilld - en dat moet nou juist blijven draaien. UNIX Services for windows schijnt volgens onze DBA ook geen optie te zijn, en die jongen heeft zoveel vakkennis dat ik hem op zijn woord geloof als ie zegt dat het niet kan.
Dus iemand nog suggesties? Alles is welkom :)

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Kan je misschien wat meer info geven omtrent de scheduler die je op je windows platform gebruikt? Is dit "gewoon" de Microsoft Scheduler a.ka. Scheduled Tasks?

Jullie DBA ook al kennis gemaakt met de nieuwe Microsoft SFU? Versie 3.5? Deze laatste versie biedt wat mij betreft wat meer mogelijkheden dan de voorgaande.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

The_Eagle schreef op 16 augustus 2004 @ 15:08:
...op het moment dat dan de telnet wordt afgesloten wordt het proces dat opgestart is ook weer gekilld...
Dûh. Wat denk je van
code:
1
AT hh:mm START sceduledjob.exe
en als die DBA van jou dat niet heeft kunnen verzinnen, begin ik toch ernstig te twijfelen aan al die vakkennis van 'm

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 16 augustus 2004 @ 16:00:
[...]

Dûh. Wat denk je van
code:
1
AT hh:mm START sceduledjob.exe
en als die DBA van jou dat niet heeft kunnen verzinnen, begin ik toch ernstig te twijfelen aan al die vakkennis van 'm
Daar had ik dus ook al aan zitten denken, en dat had hij ook al lang verzonnen. Probleem daarbij is alleen (bij mijn weten) dat de telnetsessie moest blijven draaien, omdat daar ook de scheduling gedraaid wordt...draait in een sessie namelijk: sessie dood --> alles wat er in draait dood :(
En vanwege het feit dat het een kopieerslag van een complete ERP-omgeving betreft (is dus gaan op zichzelf staande actie) en het dus van een groter geheel uitmaakt, kan de telnetsessie niet open blijven....

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 19:07
Klinkt alsof je niet bij een al te klein toko'tje werkt. Maybe ff aan een van je eigen programmeerders vragen of ze een client/server progje kunnen maken wat het afhandelt. Lijkt mij de meest simpele manier van oplossen :)

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Wat betreft de problemen met een sessie. Is het niet gewoon mogelijk om het te starten dmv "runas" of gewoon "start"?
code:
1
runas /user:SomeUser Scheduler.exe

of
code:
1
start Scheduler.exe

Verwijderd

soon.exe gebruiken natuurlijk...

at of soon schedulen beide een ander commando... niks sessie voor nodig...

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 00:45 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

The_Eagle schreef op 16 augustus 2004 @ 16:24:
[...]Probleem daarbij is alleen (bij mijn weten) dat de telnetsessie moest blijven draaien, omdat daar ook de scheduling gedraaid wordt...draait in een sessie namelijk: sessie dood --> alles wat er in draait dood :(
Onzin, een geschedulede job draait in z'n eigen user session
En vanwege het feit dat het een kopieerslag van een complete ERP-omgeving betreft (is dus gaan op zichzelf staande actie) en het dus van een groter geheel uitmaakt, kan de telnetsessie niet open blijven....
Nog grotere onzin. Hoezo zou een kopieerslag last hebben van een telnet sessie?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 17 augustus 2004 @ 10:02:
[...]
1) Onzin, een geschedulede job draait in z'n eigen user session
[...]
2) Nog grotere onzin. Hoezo zou een kopieerslag last hebben van een telnet sessie?
1) Daarom juist denk ik. Je koppelt met een bepaalde user en doet dan de scheduling. Als dan de sessie afgesloten wordt lijkt me dat ook de user uitlogt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zelf weinig verstand heb van de windows-scheduler - is bij een windows install altijd het eerste wat ik uitzet O-) Ik ga hierbij dan ook af op wat me verteld wordt.

2) Is voor mij lastig aan te geven waarom, maar geloof me als ik zeg dat het zo is. Zoals gezegd is het een onderdeel van een groter geheel, en het speelt niet alleen bij een kopieerslag maar ook bij een nachtelijke backup. Er zitten gewoon een aantal afhankelijkheden in die van belang zijn. Zie het maar als procescontrole :)
Momenteel gaan 's nachts de processchedulers op w2k gewoon down...en dat is zo gescheduled dat die onmogelijk in de clinch kunnen komen met de UNIX machine (gewoon grote tijdspanne, en vlak voor aanvang kantoortijden weer opkomen.

@iis_rulez: dat Soon.exe is wel een goeie misschien, die ga ik doorgeven :)

Pagina: 1