enkel 3dkaart of meer?

Pagina: 1
Acties:

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
ten eerste: mn budget zit rond de 5 a 600 (evt. 700).

huidige specs:
AMD athlon 3000+ XP 333mhz
asus a7n8x deluxe rev2
512 mb pc 3700 corsair memory
CM aero 7+
xfx geforce 5600 256 MB
maxtor 120MB 8 mb cache
Aopen 300 watt voeding
plextor 52x cdrw
asus dvdrom
zooi koelers

waarvoor ik m gebruik:
puur gamen, gericht op de toekomst.
ik wil nieuwste games zoals Doom3 en alles op zo goed als maximaal kunnen draaien.

ik heb t zware vermoeden dat mn bottleneck de videokaart is.
ik weet alleen nog niet wat ik moet vervangen, enkel de videokaart of
moederbord processor geheugen en videokaart.
ik zou dan graag amd 64 MOBO + processor willen, 512 MB geheugen dat dualchannel loopt en een PCI-express videokaart.

alvast bedankt!

Verwijderd

gewoon je vid. kaart vervangen.. das de bottleneck.
Als je spellen als far cry speelt ofzo, kan je eventueel nog overwegen om nog 512mb extra ram te kopen (iig pc3200 zodat je het kunt mee nemen naar volgende upgrade), dan heb je namelijk direct al dual channel (2x512). Maar die 5600 is gewoon je bottleneck.. rest is prima :p
PCI-express kaartjes zijn allemaal agp kaarten met een bridge chip geloof ik (tot nu toe). dus daarvoor hoef je het niet te doen. Naar AMD64 ga je op het moment weer upgraden naar een socket die snel vervangen zal worden, en kwa performance ga je er niet zo heel erg vooruit 3000+ (xp) > 3400+ (amd64) (das geloof ik snelste nu).

edit:
zie dat zo'n topic al keer gesloten was, waarom niet vragen in topic waarnaar je toen verwezen bent?. Verder idd kijken wat hieronder al gezegd werdt of je voeding het trekt, maar ik denk dat als je een kaart ala 9800 pro kiest, dat ie het wel gaat redden.. Geforce 6/Radeon X series wordt krapjes

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 10:42 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

With stupid

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wanneer je een betere videokaart gaat kopen moet je er wel om denken dat het kan zijn dat je voeding dan ook vervangen moet worden ;) ..verder zou ik dit systeempje mooi houden en alleen hoogstens: Videokaart, geheugen, voeding kopen. suc6 :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
ik ben idd van plan om een fx 6800 te kopen
dus nieuwe voeding hoort daarbij :)