MSI K8N + A64 3000+ CnQ vcore problemen

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Ik heb in mijn systeem Cool & Quiet ingeschakeld, dit door:

* Het in de BIOS aan te zetten,
* De CPU driver voor windows te installeren
* en de powermenagement op minimal te zetten

Meestal werkt t, maar soms dan wordt de Vcore niet verlaagt, dan blijft ie dus hangen rond de 1.5 V.

Als ik dan reboot, de BIOS inga, save (ook al veranderd er nix) en windows weer opstart dan doet ie t weer (maar soms ookniet).

Rara hoe kan dit? Hpe kan ik ervoor zorgen dat de Vcore altijd variabel is

Mijn systeem:
A643000+ met Zalman koeler (zo'n grote, kben de naam ff kwijt)
MSI K8N Neo Platinum
1GB DDR
ATI Radeon 9800 Pro + VGA Silencer

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
iemand?

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

heb je ''aipc powermanagement'' o.i.d. aan in je bios? :)
zo nee? doe dat dan. :)

anders kan je nog denken aan dat programma, waarmee je het uitleest dat dat niet helemaal goed werkt :)

volgens mij heeft cool&quiet niet veel nut als je al een stille zalman cooler hebt, de cooler zal niet langzamer gaan draaien, wel kan je deze optie aandoen om energie te besparen, en je cpu temperatuur lager te krijgen.

[ Voor 104% gewijzigd door Koekje op 05-08-2004 11:29 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, hij gaat bij mij normaal niet lager dan 1.3v, pas als ik ff de bios inga en meteen weer eruit ga dan werkt het goed en verlaagt hij de vcore naar ong. 1.09v

• Rixo12
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
Bij een Msi Moederbord moet je toch core center extra installeren!
Probeer dat eens. Welke programma lees je de vcore uit?

Verwijderd

ik heb corecenter geinstalleerd en altijd draaiend, maar dat zou voor de vcore niet uit moeten maken.

ik heb de vcore uitgelezen met corecenter en cpu-z, en bij allebei geeft die aan dat die op ~1.35v blijft hangen. Als ik eenmaal de bios in ben gegaan en er meteen weer uitga werkt het. Ik weet vrij zeker dat het geen fout is van het uitlezen aangezien de temperaturen ook daadwerkelijk zakken met 1.09v ipv 1.35v
Pagina: 1