Toon posts:

windows XP voor 3d werk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag aan alle kenners van 3d software, meer bepaald Cinema 4D:

Maakt het enig verschil uit in werk- of rendersnelheid of je het programma draait onder Windows XP HOME edition of Windows XP PROFESSIONAL?? Ik heb namelijk de overstap van Win 2000 Pro naar Win XP Home gedaan, en mijn rendertijden zijn meer dan verdubbeld.

(ik heb op deze thread [rml][ XP] Systeem trager sinds XP*[/rml] het hier ook al over gehad, maar in dit stadium had ik graag de hulp van wat 3d kenners gehad)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als niet 3D kenner zeg ik dat het volgens mij niets uitmaakt. WinXP home ontbeert een aantal dingen die de Pro-versie wel heeft, zoals EFS, remote desktop server, etc. In principe heeft dat niets met 3D-rendering te maken en zou het dus geen verschil mogen opleveren :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Dat maakt eigenlijk helemaal niks uit, zoals AtleX al zei. Het grootste verschil is misschien nog wel de ontbrekende support voor 2CPU's, iets wat XP PRO wel heeft.

Ik zal dus het probleem ergens anders zoeken. Wat dacht je van drivers, servicepacks e.d.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

2000, XP Home en XP Prof draaien op zich vergelijkbaar. Problemen zullen em dus liggen bij instellingen en drivers etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zal XP prof "out of the box"
iets langzamer (amper merkaar) omdat er wat meer services draaien. Natuurlijk kan je deze uitzetten.

Ik zal even kijken of je wat aan je XP kan tweaken, want er valt zeker wel snelheidswinst te behalen met de instellingen (Teletubbie-GUI uitzetten enzo). Alhoewel dit voor je GPU weinig uitmaakt natuurlijk.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Maar naar ik weet heeft een GPU niet veel van doen met 3D-rendering, volgens mij wordt toch bijna alles door de CPU gedaan?

Correct me if I'm wrong :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Modbreak:Dat doe je maar ergens anders

[ Voor 70% gewijzigd door Bosmonster op 04-08-2004 10:59 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je kan cinema 4d hier kopen.... ( er is ook een demo versie te downloaden, geen idee wat voor een demo het is )

http://www.mediamachine.nl/main-frame.html

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 04-08-2004 10:59 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1