Toon posts:

[XP] Plotseling vertraging bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb plotseling een flinke vertraging tijdens het opstarten van WinXP Pro.
Tussen "Windows wordt opgestart" en het loginscherm zit ineens een halve minuut. Ik heb al zo'n beetje alle hier genoemde opties geprobeerd. Toen bootvis tijdens de trace actief was ging het wel goed, nu weer niet meer.
Hebben jullie nog ideeën?

grt
Cosmos1980

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Specs? Updates geinstalleerd? Welke virusscanner? Spyware scan gedaan?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben nieuw op dit forum, dat zien jullie wel. :)

Computer: Pentium 4 2,8 ghz, 1024 MB Ram, ATI Radeon 9200 videokaart. Windows XP pro met SP1, volledig geupdate.
Virusscanner is McAfee, uptodate.
Alle spyware heb ik weggehaald met Spy Sweeper.

Helpt dit beter? :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die ATI Radeon verklaart al veel, ik had eerst hetzelfde probleem doordat ik de drivers niet eerst netjes had gedeïnstalleerd voor ik de nieuwe erop zetten. Probeer eens nieuwe drivers voor je videokaart te installeren nadat je de oude hebt weggehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan zoiets dan ineens gebeuren, zonder dat ik iets bijzonder geïnstalleerd heb ofzo? Ik had dit namelijk eerst niet..

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:03:
Maar kan zoiets dan ineens gebeuren, zonder dat ik iets bijzonder geïnstalleerd heb ofzo? Ik had dit namelijk eerst niet..
Hmm, dat is wel heel raar ja... Heeft je virusscanner geen bootscan? Als je die dan disabled, heb je het dan nog?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
nope, geen verschil.
Ik heb, nu ik het me herinner, gisteren wel wat fonts van internet geïnstalleerd. Ondertussen ook al weer verwijderd overigens, maar goed... kan dat wat zijn?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:22
Ik heb ook zoiets met m'n laptop gehad. BIj mij kwam dit doordat een een WLAN kaartje gebruikte. Bij het opstarten zocht ie automatisch naar een DHCP-server, maar die kan die niet vinden omdat de kaart nog niet geïnitaliseerd was (dit gebeurd pas verderop tijdens het opstarten). De oplossing was om een vast IP-adres in het netwerk te nemen. Ik weet niet of dit bijdraagt aan de oplossing voor jouw probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog maar weer een beetje bezig geweest, en elke keer als Bootvis aan het draaien is, dan start hij normaal op. Na het optimizen en opnieuw opstarten keert het probleem weer terug.
Ik zag wel in Bootvis dat het prefetchen redelijk lang duurt. (14,72 sec.)
Totale boot-tijd is 29 seconden.
Logon+service is 23 seconden, maar dat loopt ook na de totale boot-tijd melding door.
Driver time is 10,12 seconden

De network delay is 8,09 seconden, (mrxsmb.sys). Zou dat iets kunnen zijn? Is dat traag of snel??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 12:42 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Download eens HIJACKTHIS.EXE van het internet (vrij verkrijgbaar) en kijk eens wat allemaal geladen wordt tijdens het opstarten. Dit is soms meer dan je denkt.

Check eens \startmenu\uitvoeren\msconfig bij 'opstarten' wat daar allemaal staat, en
verwijder overbodige opstartbestanden.

SpySweeper start automatisch op als je dat programma hebt geinstalleerd. Schakel deze
zo wie zo uit, want het gebruikt 30 à 40% van je CPU load.

Gebruik buiten Spysweeper ook eens SpyBot 1.3 en Ad-aware.

Check ook eens de hoeveel ruimte op je C-schijf. Een relatief volle schijf fragmenteerd veel
sneller dan een legere schijf.

Mijn YouTube Channel

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Dit probleem heb ik bij mijn ALDI PC van begin dit jaar nadat ik de Pioneer DVD brander een firmware upgrade had gegeven. Tijd lang bleef het Pentium 4 HT logo zeer lang in beeld staan en nadat ik volgens mij echt van alles had geprobeerd (Bootvis, norton systemworks, ad-aware, spybot, regcleaner, BCwipe enz.) zonder resultaat maar na een tijdje (week of 2) deed hij het plotseling wel weer.
Het langzame opstarten was niet alleen bij helemaal opstarten maar ook van "uit de slaapstand".
Nu was er weer een nieuwe firmware uit van de DVD brander en dus maar weer geflashed (OK, met risico van langzaam opstarten) en ja hoor, weer hetzelfde probleem. Heb weer van alles laten lopen maar nog steeds geen resultaat.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is, inderdaad zoals in een post hierboven aangeven, bootvis. Ik zal dat vanavond eens proberen en het resultaat horen jullie dan wel. Of heeft iemand anders een oplossing?

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

Topicstarter
Dag, dit is mijn log van hijackthis. (om nog even te reageren op de vorige post, mijn vrije schijfruimte is 35 GB) Wat denken jullie hiervan?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 16:59:43, on 4-8-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Documents and Settings\Martijn Swier\Bureaublad\Download\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
R3 - URLSearchHook: (no name) - éVÒwˆú - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Real Alternative\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [jcrsl] C:\WINDOWS\jcrsl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedi...wave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://bin.mcafee.com/mol...-us/4,0,0,81/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.m...uctl.CAB?38049.4690740741
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://bin.mcafee.com/mol...n-us/1,0,0,19/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macrome...ve/cabs/flash/swflash.cab

Verwijderd

Wat is dat?

Scan eventueel eens hier: http://www.kaspersky.com/scanforvirus.html

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:02:
Dag, dit is mijn log van hijackthis. (om nog even te reageren op de vorige post, mijn vrije schijfruimte is 35 GB) Wat denken jullie hiervan?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 16:59:43, on 4-8-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Documents and Settings\Martijn Swier\Bureaublad\Download\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
R3 - URLSearchHook: (no name) - éVÒwˆú - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Real Alternative\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedi...wave/cabs/director/sw.cab

O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://bin.mcafee.com/mol...-us/4,0,0,81/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.m...uctl.CAB?38049.4690740741
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://bin.mcafee.com/mol...n-us/1,0,0,19/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macrome...ve/cabs/flash/swflash.cab
De Vetgedrukte items kun je wel verwijderen, althans zou ik wel gedaan hebben met zo'n log. Wacht nog even de andere tweakers hun reactie af.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Die C:\WINDOWS\jcrsl.exe is al niet meer te bekennen op mijn hd...?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:04:
Heb je show hidden/system files en dergelijke allemaal aanstaan?
Zoek even op google/gotsearch/faq als je niet weet hoe dat moet. :)

Edit: Die dikgedrukte dingen in voorgaande post zijn eigenlijk legit, ik zou ze iig niet verwijderen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht even de reacties van andere tweakers af.
Het bestand is ook niet hidden e.d. Het staat gewoon niet op mijn HD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:46:
Ik wacht even de reacties van andere tweakers af.
Het bestand is ook niet hidden e.d. Het staat gewoon niet op mijn HD.
Hoe weet je dat zo zeker?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik op mijn hele HD gezocht heb, zowel via windows als dos, inclusief hidden files. Redelijk zeker dus..

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al andere tweakers die raad zouden weten?
Mod-break:

Zijn er nog tweakers met geduld of die ondertussen zelf verder zoeken? ;)
Oftewel: dit is een kick binnen 24 uur, gelieve dit niet meer te doen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb even wat meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien. Ga niet zo snel schoppen :)

[ Voor 83% gewijzigd door F_J_K op 04-08-2004 23:26 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:04:
En wat als je die lokatie met de hand intypt / copypaste in het uploadformulier? Een bestand verbergen in de verkenner en voor dir is (relatief) niet moeilijk.

En DHCP: even als test een vast (niet-internet) IP zetten kan geen kwaad :)

offtopic:
Bootvis is trouwens met reden van de MS website gehaald: pas er mee op :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 09:45:
Hi,

Ik heb plotseling een flinke vertraging tijdens het opstarten van WinXP Pro.
Tussen "Windows wordt opgestart" en het loginscherm zit ineens een halve minuut. Ik heb al zo'n beetje alle hier genoemde opties geprobeerd. Toen bootvis tijdens de trace actief was ging het wel goed, nu weer niet meer.
Hebben jullie nog ideeën?

grt
Cosmos1980
Ik had ook zo een probleem, de mijne is opgelost door het volgende te doen:

Achter je PC-KAST zit er een knop die op 1 of 0 kan en momenteel op 1 is, allereerst die moet je op 0 zetten, dus uitschakelen, dan de stekker van je Pc uithalen en dan 7 keer achter elkaar op de Aan-Uitknop (die gewoon voorop van de kast zit, dus de knop waarmee jij je pc opstart) indrukken.
Daarna na 3 minuten de stekker weer in doen, dan de Knop achter je PC-KAST weer op 1 zetten, dus inschakelen, en dan je pc opstarten en tijdens opstarten moet je DEL drukken, zodat je in je BIOS terechtkomt, en daar de optie kiezen --> Save All Defaults... en dan PC OPnieuwstarten....

Zo moet het probleem worden opgelost..... :*)

mvg,

Scoop1

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 03:15:
[...]

Achter je PC-KAST zit er een knop die op 1 of 0 kan en momenteel op 1 is, allereerst die moet je op 0 zetten, dus uitschakelen, dan de stekker van je Pc uithalen en dan 7 keer achter elkaar op de Aan-Uitknop (die gewoon voorop van de kast zit, dus de knop waarmee jij je pc opstart) indrukken.
Daarna na 3 minuten de stekker weer in doen, dan de Knop achter je PC-KAST weer op 1 zetten, dus inschakelen, en dan je pc opstarten en tijdens opstarten moet je DEL drukken, zodat je in je BIOS terechtkomt, en daar de optie kiezen --> Save All Defaults... en dan PC OPnieuwstarten....

mvg,

Scoop1
Nou die raad zou ik niet opvolgen eigenlijk?

Wat voor winst haal je trouwens uit je handelingen ipv gewoon 'save all defaults' te kiezen?

Verwijderd

[...]

mvg,

Scoop1
hele ingewikkelde methode om je BIOS te resetten zou ik zo zeggen. 8)7
En denk niet dat dit een directe oplossing van het probleem is. Temeer omdat de TS niet heeft gezegd iets aan zijn hardware te hebben veranderd.

Maar wonderen kunnen altijd zomaar gebeuren natuurlijk :P

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:06
[...]

mvg,

Scoop1
uhh tja waar is dat drukken goed voor ? stroom uit voeding te krijgen ? clear dan gewoon je cmos, maar het ligt niet aan bios :/

My favorite programming language is solder.

• pduh
Ik heb bootvis gisteravond geprobeerd (zoals gezegd in een post gisteren) maar dat had geen resultaat.
Ik zal vanavond de "aan uit" methode ook eens proberen aangezien ik wel wat in de hardware heb vervangen (DVD writer geflashed). Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik de vorige keer ook zoiets heb gedaan als de stroom er een tijd af doen. Maar goed, het is het proberen waard.

offtopic:
Ps. F_J_K, wat is er dan mis met Bootvis? Ik heb het al heel lang gebruikt en eigenlijk nooit klachten gehad. (of ik weet niet waar ik op moet letten, dat kan ook)Kan iemand mij dan misschien uitleggen waarom je moet oppassen met het gebruik van Bootvis?

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

Topicstarter
Nou,
ik ben er ondertussen al achter wat het probleem is geweest. Tijdens het checken van alle aansluitingen herinnerde ik me een nieuwe USB-muis aangesloten te hebben op de dag dat ik dit merkte. (sloot de muis 's ochtends aan, en ontdekte dat trage opstarten pas de volgende dag)
Net mijn oude muis weer aangesloten op de muis ingang (PS/2 toch?) en hij werkt weer perfect! Ongelooflijk zo'n vertraging door zo'n USB ding!
Bedankt voor alle reacties en excuses voor de misdraging, ik ben nogal een newbie hier.. _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

pduh schreef op 05 augustus 2004 @ 09:02:
offtopic:
Ps. F_J_K, wat is er dan mis met Bootvis? Ik heb het al heel lang gebruikt en eigenlijk nooit klachten gehad. (of ik weet niet waar ik op moet letten, dat kan ook)Kan iemand mij dan misschien uitleggen waarom je moet oppassen met het gebruik van Bootvis?
offtopic:
Het kan in sommige situaties leiden tot een systeem dat niet meer wil booten. IIRC vooral als je hyperthreading hebt zonder alle patches.
Maar i.c.m. voor de zekerheid Ghost werkt het IMHO prima :)
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 09:32:
Bedankt voor alle reacties en excuses voor de misdraging, ik ben nogal een newbie hier.. _/-\o_
Foei :+ Naah, geen probleem. Mijn eerste topic was 'erger' :* :P

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 05-08-2004 12:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pduh
Mooi dat je er vanaf bent! Ik zit er zelf nog steeds mee. Denk nu ook aan het nogmaals flashen van de DVD writer (met eventueel de vorige versie en dan weer de nieuwe versie) om te kijken of dat verschil maakt.
Misschien de kabels van de writer losmaken->PC opstarten->PC uit->kabels vast->PC weer opstarten? Zou dat kunnen helpen?

P.Duh! lekker puh!

• pduh
Ik heb het ook voor elkaar!!!
Eerst geprobeerd om de brander weer te flashen met de zelfde firmware maar dat gaat niet en de oude firmware kon ik zo gauw niet vinden.
Opnieuw opgestart maar dezelfde traagheid.

Dan toch maar de tip van een paar posts hierboven
Computer uitgezet, stekker eruit en een paar keer op de AAN knop gedrukt.
Stekker er 10 min. uitgelaten en daarna liep ie weer als een zonnetje!
Tja, soms is het simpel maar ik snap toch niet helemaal waarom dit werkt.
Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben.

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi!
Wat ik eigenlijk inderdaad ook wel weten, is wat je nu eigenlijk doet als je de computer uitzet, en dan op de aan-knop drukt, etc. Heeft dat te maken met je bios ofzo?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 20:28:
Mooi!
Wat ik eigenlijk inderdaad ook wel weten, is wat je nu eigenlijk doet als je de computer uitzet, en dan op de aan-knop drukt, etc. Heeft dat te maken met je bios ofzo?
Je haalt de stroom eraf in plaats van dat je Windows laat gebruik maken van BIOS-calls om de PC netjes uit te schakelen. Daardoor kan je harde schijf bijvoorbeeld beschadigd worden; of andere hardware die er niet van houdt om halverwege een lees/schrijfbeweging afgemaakt te worden ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43

BCC

Niet veel. Er worden eventueel een paar condenstatoren ontladen.. hetzelfde gebeurt als je een minuutje of 5 wacht zonder de stekker erin. Wil nogal eens helpen als je de voeding iets te hard op zijn donder hebt gegeven :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• pduh
Spider.007 schreef op 05 augustus 2004 @ 20:31:
[...]

Je haalt de stroom eraf in plaats van dat je Windows laat gebruik maken van BIOS-calls om de PC netjes uit te schakelen. Daardoor kan je harde schijf bijvoorbeeld beschadigd worden; of andere hardware die er niet van houdt om halverwege een lees/schrijfbeweging afgemaakt te worden ;)
Ja, ik snap dat het niet goed is om zomaar de stekker eruit te trekken 8)7
Dat heb ik dan ook niet gedaan. Gewoon eerst netjes afsluiten in windows (wat trouwens wel gewoon snel ging) en dan de stekker eruit (stroom eraf) en that's it

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

Al in de logboeken gekeken? Zo ja... staat daar iets byzonders?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:09:
Hoi,
nope, geen verschil.
Ik heb, nu ik het me herinner, gisteren wel wat fonts van internet geïnstalleerd. Ondertussen ook al weer verwijderd overigens, maar goed... kan dat wat zijn?
Toevallig had ik dit ook! Ik had veel fonts geinstalled, waarna mn pc heel traag opstartte. Na 2 dagen sprong mijn monitor bij het opstarten steeds in de standby waardoor ik moest formatteren. Heel vaag probleem...
Pagina: 1