[ASP.net/VBScript]Hardware op client aansturen

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik moet (of beter zou moeten...) een login webpage maken waarbij er kan ingelogd worden met fingerprint scanning. Er staat dus op de "client-pc" van de bezoeker een U.are.U fingerprint scanner waarmee een vingerafdruk kan ingescand worden.
Wat er zou moeten gebeuren: op de webpagina staat een button, wanneer er geklikt wordt op deze button, moet de scanner een vingerafdruk maken, deze uploaden naar de server en daar kan dan de herkenning gebeuren.
Er is door ons bedrijf een COM component op proef hiervoor, dus we weten zelf nog niet of het zal werken. Men heeft ons ook gezegd dat het waarschijnlijk met VBScript te doen is, aangezien Javascript niet met COM zou kunnen werken.

Vraagjes:
1. Is het überhaupt mogelijk om dit te realiseren met VBScript in combinatie met ASP.net? Ik heb gevonden dat VBScript niet goed werkt in combinatie met .net, en als het dan nog werkt, zijn er verschillen?
2.
De DLL (com) die we hebben is Interop.QFingerPO.dll. Zou volgende code dan niet moeten werken?
code:
1
2
Dim a
a = CreateObject("QFingerPo.Manager") 'DLL.Classname zonder Interop...?

Hij faalt hier op, want commands die volgen worden niet uitgevoerd...
3. Is het correct dat dit met JS niet te maken is?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waar staat het component geinstallaeerd? Server of client?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Mja, goeie vraag eigenlijk...
Hij staat op de server, maar ik vermoed dat die ook op de client-pc zal moeten geplaatst worden.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• gorgi_19

gorgi_19

gill schreef op 04 augustus 2004 @ 10:05:
Mja, goeie vraag eigenlijk...
Hij staat op de server, maar ik vermoed dat die ook op de client-pc zal moeten geplaatst worden.
Nou, Javascript / VBScript wordt niet ondersteund door ASP.Net op de server, dus gezien de opmerking vermoedt ik dat het zutje op de client geinstalleerd moet worden. In dat geval komt ASP.Net er helemaal niet bij kijken :)

Wordt het op de server geinstalleerd, dan is Javascript / VBscript niet van belang.

Verwijderd

JavaScript kan wel met COM objecten overweg, namelijk precies even goed als VBScript.

Waar je in VBScript schrijft:
code:
1
Set oDinges = CreateObject("Spullen.Dinges")

schrijf je in JavaScript (of eigenlijk JScript, Microsoft's smaakje van JavaScript):

code:
1
dinges = new ActiveXObject("Spullen.Dinges")

(Eventueel ook op opgeleukt met Hongaarse trekjes als je daar van houdt)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 10:12 ]

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 04 augustus 2004 @ 10:09:
[...]

Nou, Javascript / VBScript wordt niet ondersteund door ASP.Net op de server, dus gezien de opmerking vermoedt ik dat het zutje op de client geinstalleerd moet worden. In dat geval komt ASP.Net er helemaal niet bij kijken :)

Wordt het op de server geinstalleerd, dan is Javascript / VBscript niet van belang.
Ja idd... eigenlijk runnen ze beide "onafhankelijk" van elkaar he, de ene op client en de andere op server-side.
Ik vermoed dat de DLLs die de aansturing doen, lokaal moeten geinstalleerd zijn, want als je doet
a = createObject("a.b")
dan moet die a.dll aan client-side gekend zijn. Of zie ik dat fout?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• gorgi_19

gorgi_19

Of zie ik dat fout?
Dat hangt er vanaf of je deze code serverside of clientside draait (als in een .asp of een .html-pagina)

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Client-side :)
Deze code zal de scanner moeten aansturen op de client.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• gorgi_19

gorgi_19

gill schreef op 04 augustus 2004 @ 10:27:
Client-side :)
Deze code zal de scanner moeten aansturen op de client.
In dat geval: vergeet compleet asp.net; deze komt er niet bij kijken. :) Probeer het aan de gang te krijgen met een .html pagina, of iig clientside :) De verstuurde data zal als POST ws verstuurd worden; hier kan je op de server wat mee dan :)

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
We zijn dankzij hulp hier al wat verder geraakt.

Ik ben nu op iets anders gestoten:
code:
1
2
3
4
5
dim a 

set a = createobject("NiSHTest.TestClass") 

document.WebForm2.ClientInfo.value = a.TestMe ()

Deze testclass bevat gewoon een method een string terug te geven. Als ik deze code in een ASP 3 pagina run, werkt het. Echter in een ASP.net pagina krijg ik de fout:
ActiveX component can't create object: 'NishTest.TestClass'

Google vond hier niet veel over wanneer het gaat om ASP.net. Ik dacht zelf aan een security probleem omdat COM onder andere account draaide (dacht ik zo), dus ik heb geprobeerd met impersonate op true te zetten (zodat alles draait onder admin account), maar dat geeft hetzelfde.
Iemand ander idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Pagina: 1