Toon posts:

Laptop met optische digitale in/out ??

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft me gevraagd hem te helpen met het uitzoeken van een laptop. Hij verzorgt het geluid bij radio Bergeijk e.d. en heeft thuis een batterij aan hardware staan maar zoekt nu een laptop om zŽn montages ook mobiel te kunnen afwerken.
Belangrijk is dat die laptop een optische (coax mag ook...)digitale uitgang heeft en natuurlijk goed geluid geeft. Bestaan er zulke laptops? Of ben je altijd beter af met een externe oplossing(extigyetc.)? Ik heb op internet al aardig wat gezocht maar kon niet erg veel opties vinden. Wel hebben ze bij feedback 3 laptops uit de DTMPC - AcentE reeks...met optische uitgang.

Wat zijn jullie ervaringen en welk advies zou je me geven?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou sowieso voor coax gaan natuurlijk. Niet alleen omdat het beter is dan optisch (zijn veel topics over geweest, ljkt me vrijwel onmogelijk dat je het hoort), maar ook omdat het makkelijker aansluiten is. Als je ff langere afstand moet overbruggen, dan heb je sneller even een coax kabel gekocht.

Asus heeft verschillende notebooks met een SP/DIF aansluiting, ik meen dat de W1000 het ook had. Maar kijk eens op de-laptopper.nl zou ik zeggen :)

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 13:23
Extern!

De onboard geluidskaarten van laptops zijn momenteel nog niet goed genoeg voor geluidsbewerking.

Een aanrader is de M-Audio Audiophile USB
http://www.musik-produkti...d/!06082002/quelle/listen

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 04-08-2004 10:22 ]

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

KnOeFz

no comment...

mijn aldi laptop (MD41300) heeft een spdif uitgang :)
helaas past mijn normale spdif kaber er niet op dus ik heb hem niet kunnen testen.

[ Voor 5% gewijzigd door KnOeFz op 04-08-2004 11:00 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
Met een externe Creative Audigy voor laptops kom je een heel eind denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door ewf2003 op 04-08-2004 11:12 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

KnOeFz schreef op 04 augustus 2004 @ 10:59:
mijn aldi laptop (MD41300) heeft een spdif uitgang :)
helaas past mijn normale spdif kaber er niet op dus ik heb hem niet kunnen testen.
Mijn 40100 heeft ook een digitale uitgang.

Ik heb hem ook niet kunnen testen, maar het is zo´n combiplug: stereo 3,5mm + optisch uit.

Maar ik zou ook voor een externe oplossing gaan, daar heb ik meer vertrouwen in dan in een simpele ac97 onboard.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1