Toon posts:

[W2k3] Lijst met domeinen ophalen....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe server ingericht met Windows 2003 standard, netjes met alle updates etc.

Nu heb ik active directory geinstalleerd en na het rebooten krijg ik enkel nog "please wait while the domain list is created" verder niks. Ik kan er dus ook niks mee.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

En...wat heb je al geprobeerd/gezocht om het op te lossen :? Straks komen mensen met ideëen die je al geprobeerd hebt namelijk, en dat is verloren moeite :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de server in een datacenter staat, ik ben dus bang dat active directory zoekt op internet naar anders server, zou dit kunnen??

Het is dus zo dat ik ook zelf de ad niet kan weghalen, eventueel zou ik de mensen van het datacenter kunnen bellen en vragen of zie dit kunnen doen.

-edit
Na ongeveer 20 minuten wachten is het domein te zien onderin de lijst, zodra ik op het domein klik krijg ik weer dezelfde melding...

Na nog een keer 20 minuten wachten kan ik eindelijk inloggen. Ik toets mijn wachtwoord en en krijg vervolgens de melding, dat het domein niet bestaat of dat er geen verbinding mee gemaakt kan worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen toegang geregeld via een kvm switch. Het probleem is dus dat ik de naam van de server gewoon kan pingen en krijg dan ook gewoon terug naam.domein.local maar domein.local pakt ie niet. De dns staat op 127.0.0.1 en vervolgens de 2 dns server van de internet provider. Ik kan gewoon op internet etc.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 13:42:
Ik heb ondertussen toegang geregeld via een kvm switch. Het probleem is dus dat ik de naam van de server gewoon kan pingen en krijg dan ook gewoon terug naam.domein.local maar domein.local pakt ie niet. De dns staat op 127.0.0.1 en vervolgens de 2 dns server van de internet provider. Ik kan gewoon op internet etc.
2e dns weghalen en forwarders gebruiken, dikke kans dat je machine probeerd om AD records in de dns van je provider weg te schrijven/lezen

lekker veilig trouwens, zon ding in een datacentre als je nog niet goed weer hoe je hem moet inrichten.

/me zwelgje vreest straks het ergste

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 04 augustus 2004 @ 13:44:
[...]

2e dns weghalen en forwarders gebruiken, dikke kans dat je machine probeerd om AD records in de dns van je provider weg te schrijven/lezen

lekker veilig trouwens, zon ding in een datacentre als je nog niet goed weer hoe je hem moet inrichten.

/me zwelgje vreest straks het ergste
Zonder de 2 dns servers van de internet provider, zoals het eerder stond, had ik hetzelfde probleem. Ik heb dus als test die 2 dns server erbij gezet.. maar dat kan het dus niet zijn, dan haal ik ze weer weg... en hoe bedoel je forwarders?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 13:49:
[...]

Zonder de 2 dns servers van de internet provider, zoals het eerder stond, had ik hetzelfde probleem. Ik heb dus als test die 2 dns server erbij gezet.. maar dat kan het dus niet zijn, dan haal ik ze weer weg... en hoe bedoel je forwarders?
je hebt AD geinstalleerd terwijl die 2e dns nog naar je provider verwees :?

staat er nog wat relevants in je eventlog :?

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 04 augustus 2004 @ 13:59:
[...]

je hebt AD geinstalleerd terwijl die 2e dns nog naar je provider verwees :?

staat er nog wat relevants in je eventlog :?
Dan heb je me verkeerd begrepen. Toen ik AD installeerd heb ik eerst DNS geinstalleerd. Toen stond er dus alleen nog 127.0.0.10 bij de dns servers.

Later heb ik geprobeert om eens die andere dns servers erbij te zetten.
Zal eens proberen om alles helemaal opnieuw te installeren.

--logboek geeft 1 kruis:
Service control manager
the distributed file system depends on the following nonexistent : Service LanmanServer

Enig id wat ik hiermee kan ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gare Windows, niks veranderd alleen alles opnieuw geinstalleerd (DC en DNS) en alles werkt prima :S. Vaag gebeuren...

• Zwelgje
je had zeker file and printservice gedisabled ofzo :? (lanmanservice)

case is iig nu closed maar toch...

Pagina: 1