Hallo,
Ik ben het even kwijt hoor.
Ik had dus het probleem van een ongewenste scrollbar in IE6 en dat heb ik nog steeds. Via de search en Google had ik dus al gevonden dat dat lag aan de URL in het DOCTYPE. (Topics: Alleen een verticale scrollbar, hoe en [rml][ HTML] Horizontale scroll ongewenst!?[/rml])
Eerst even de situatie: ik heb een simpele site met frames en in 1 frame gebruik ik Simple PHP Blog. In de frames waar het blog komt gaat het dus fout.
In de code staat nu:
Als ik daarvan maak:
Dan is de scrollbar inderdaag weg, maar werkt de CSS niet meer...
Ik heb ook al geprobeerd met de DTD voor frames:
Maar ook hierbij staat er een horizontale scrollbar.
Dus ik wil die CSS werkend hebben zonder die URL.
Daarom maar weer eens de search gebruik en toen kwam ik vooral bij [rml][ CSS/XHTML/PHP] PHP External Stylesheet wordt genegeerd[/rml] uit.
Alleen nu wordt 't me te ingewikkeld, ben geen web held en nu weet ik weer waarom ik dat niet leuk vind
Volgens dat topic ligt het dus aan de Content-types, in elk geval bij de TS.
Ik die helemaal nagekeken, maar geen CSS...
Er staat nu in de header:
En daaronder:
Nou weet ik niet veel van CSS, maar dit lijkt mij goed en het werkt ook zolang die URL in de DTD staat...
Die code komt dus uit de blog.
Dus de vraag is hoe krijg ik in hemelsnaam die balk weg en dat wordt dus hoe krijg ik die CSS werkend zonder die URL.
Als je op m'n homepage klikt kom je als het goed is op de site uit...
Daar kan je dan de code bekijken van de blog...
Ik ben het even kwijt hoor.
Ik had dus het probleem van een ongewenste scrollbar in IE6 en dat heb ik nog steeds. Via de search en Google had ik dus al gevonden dat dat lag aan de URL in het DOCTYPE. (Topics: Alleen een verticale scrollbar, hoe en [rml][ HTML] Horizontale scroll ongewenst!?[/rml])
Eerst even de situatie: ik heb een simpele site met frames en in 1 frame gebruik ik Simple PHP Blog. In de frames waar het blog komt gaat het dus fout.
In de code staat nu:
HTML:
1
2
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> |
Als ik daarvan maak:
HTML:
1
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> |
Dan is de scrollbar inderdaag weg, maar werkt de CSS niet meer...
Ik heb ook al geprobeerd met de DTD voor frames:
HTML:
1
2
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/frameset.dtd"> |
Maar ook hierbij staat er een horizontale scrollbar.
Dus ik wil die CSS werkend hebben zonder die URL.
Daarom maar weer eens de search gebruik en toen kwam ik vooral bij [rml][ CSS/XHTML/PHP] PHP External Stylesheet wordt genegeerd[/rml] uit.
Alleen nu wordt 't me te ingewikkeld, ben geen web held en nu weet ik weer waarom ik dat niet leuk vind
Volgens dat topic ligt het dus aan de Content-types, in elk geval bij de TS.
Ik die helemaal nagekeken, maar geen CSS...
Er staat nu in de header:
HTML:
1
| <link rel=stylesheet type="text/css" href="themes/default/style.css"> |
En daaronder:
HTML:
1
| <style type="text/css"> Hier staan styles </style> |
Nou weet ik niet veel van CSS, maar dit lijkt mij goed en het werkt ook zolang die URL in de DTD staat...
Die code komt dus uit de blog.
Dus de vraag is hoe krijg ik in hemelsnaam die balk weg en dat wordt dus hoe krijg ik die CSS werkend zonder die URL.
Als je op m'n homepage klikt kom je als het goed is op de site uit...
Daar kan je dan de code bekijken van de blog...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO