Toon posts:

De Diehard overclocking kast met 120mm fans?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

na deze puffende weken begin ik me toch echt af te vragen waarom ik geen kast gekocht heb waar standaard een hoop uitsparingen zijn gemaakt voor 120mm fans. Weet er hier iemand of er zulke kasten bestaan, liefst zeker 1x120mm van boven en 2x120mm van achter(deze zouden dan boven mekaar zitten)en ook eentje van voren.

Ik heb zo eens rondgezocht maar tis onbegonnen werk, als ik zoek op cases dan krijg ik een hele lijst te zien op tweakers en ieder type moet je dan nachecken via de fabrikant zijn website om te zien of er 120mm's in passen.

Dus as jullie me een paar kastjes voorschotelen dan kan ik es een kijkje nemen,

gr,

Peter

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Die zijn er ook ja, maar heb je bijvoorbeeld al aan Prometia of Vapochill gedacht? Die hard overklokken vereist meestal vrij vlug meer dan luchtkoeling :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ga anders eens op zoek naar reviews. Vind je vast wel wat meer info.

Zoiets als dit. nieuws: Vijftien pc-behuizingen vergeleken bij Tom's Hardware

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 20:09

Epsilon

duidelijk:
zelf gaten maken

in zijkant inlaten
achterkant/ bovenkant uitlaat

Eventueel voor onderin een inlaat

Ik had een kast met 4x 120mm fan erin uiteindelijk :D

edit
Yeong Yang cubes (grote versie) hebben standaard 2x 120mm voorin en 2x 120mm achterin als ik me niet vergis.

[ Voor 26% gewijzigd door Epsilon op 04-08-2004 02:31 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

die-hard-overclocking? Dan denk ik minstens aan phase-change cooling.

Het wordt tijd om een boormachine + vijl of dremel boven te halen...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Epsilon schreef op 04 augustus 2004 @ 02:25:
duidelijk:
zelf gaten maken

in zijkant inlaten
achterkant/ bovenkant uitlaat

Eventueel voor onderin een inlaat

Ik had een kast met 4x 120mm fan erin uiteindelijk :D

edit
Yeong Yang cubes (grote versie) hebben standaard 2x 120mm voorin en 2x 120mm achterin als ik me niet vergis.
Euh sorry misschien een beetje off topic, maar wat moet je nu met 4x een 120mm fan. Blijft er nog wel kast over ?

On topic CoolerMaster heeft geloof ik tegenwooridg een dergelijk kast, deze schijnt ook gelijk geschikt te zijn voor zowel ATX als BTX. Ik kan nu niet zo gauw op de naam van deze kast komen.

ff zoeken en ik heb hem gevonden : http://www.coolermaster-e...acker/stc-t01/stc-t01.asp

Deze jongen bied ruimte voor 2x 120mm fan en een 80mm fan.

[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 04-08-2004 03:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

_Dune_ schreef op 04 augustus 2004 @ 03:25:
[...]

Euh sorry misschien een beetje off topic, maar wat moet je nu met 4x een 120mm fan. Blijft er nog wel kast over ?

On topic CoolerMaster heeft geloof ik tegenwooridg een dergelijk kast, deze schijnt ook gelijk geschikt te zijn voor zowel ATX als BTX. Ik kan nu niet zo gauw op de naam van deze kast komen.
Ja hoor.. een CUBE ... grinz...heb ze op Aikiba gezien..wel leuke... ruimte verslinders maar... een leuke oplossing voor ruimte problemen!

There is no place like ::1

Verwijderd

je heb duidelijk geen idee hoe groot die Yeong Yang cubes zijn.

Geloof me je houd kast genoeg over.

Maar ik ben zelf ook wel een voorstander van het gebruik van zeer grote fan's, ze zijn gewoon zoveel stiller(bij dezelfde luchtverplaatsing).

Ik zelf heb een Eye-910 (net ff een tikkie groter dan chieftec big-tower), met slechts 2 kast fan's, maar dan wel 172mm elk. Echt Zalig stil, en veel koeler en stiller dan mijn oude Aopen waar gewoon 80mm fan's in zitten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 03:30:
je heb duidelijk geen idee hoe groot die Yeong Yang cubes zijn.

Geloof me je houd kast genoeg over.

Maar ik ben zelf ook wel een voorstander van het gebruik van zeer grote fan's, ze zijn gewoon zoveel stiller(bij dezelfde luchtverplaatsing).

Ik zelf heb een Eye-910 (net ff een tikkie groter dan chieftec big-tower), met slechts 2 kast fan's, maar dan wel 172mm elk. Echt Zalig stil, en veel koeler en stiller dan mijn oude Aopen waar gewoon 80mm fan's in zitten.
Ja, maar 4 van die grote jongen lijk mij een beetje overdriven.
Ik zelf gebruik 1x een 120mm Enermax fan voor de koeling van mijn drives (2x 160GB en 1x 80GB schijven) tegelijk worden de DVD-speler en brander ook meegekoeld door deze fan. Mijn CPU's gaan door 2 8cm fan's gekoeld worden met een doorzichtige fan-duct direct naar buiten. (Athlon MP speel systeempje) Eigenlijk zou ik de 2 90mm fan's die bij mijn Zalman heatsinks horen, moeten gebruiken, maar die passen niet naastelkaar, iets te weinig ruimte :P

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 04-08-2004 03:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Damn die Coolermaster case ziet er wel netjes uit, tis zoiets dat ik inderdaad zoek, vind het alleen wel spijtig dat je de fans ziet zitten van voor. Dat hadden ze beter opgelost zoals lian li met allemaal van die gaatjes voor de intake.

As jullie nog van zulke kasten hebben dan post er maar op los, maakt het voor mij makkelijker om goeie keus te maken.

Zo'n cubes zegt me niet zoveel, ik ben meer geneigd naar standaard kasten die in de hoogte gaan.

bedankt voor de input tot dusverre

Verwijderd

bij de Antec SLK3700 serie kan je achterin een 120 mm fan plaatsen, deze zit er standaard al in...

edit: waar staat dat 3 ghz compatible op bij de Antec SLK3700AMB?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een extra vraagje over die coolermaster stacker, als je die front USB connector tray eruit haalt heb je mijns inziens plaats voor 3x5.25 bays te plaatsen en eventueel ook nog 3x120mm fans. Maar nu komt het, as je die USB tray verwijdert kan je dan nog je HD lampje, power led, reset switch etc nog allemaal wel aansluiten??

Als ik deze kast koop weet dat ik mijn MSI K8N mobootje erin ga floepen en daar zit dan ondertussen ook een XP-120 van Thermalright op met een stevige panaflo. Ik vraag me af hoeveel koeler ik ga zitten qua ambient temps met zo'n stacker case en paar panaflo 120mm's.

ow daar heb ik nog vraagje over, de M1 panaflo 120mm zijn die luidruchtig, ze zijn wel rated op 35Db maar zijn die ook wel echt zo luidruchtig als normale 80mm?? Niet dat het me echt stoort ofzo maar zou kunnen dat 3 van zo'n panaflo's ineens cummulatief gaat werken en wel een takkeherrie veroorzaakt?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Antec Sonata = 12cm outtake, 12cm intake optional.

Echt stom dat 12cm casefans nog steeds niet standaard zijn, 2x 120mm verplaatst op dezelfde snelheid meer lucht dan 4x80mm en is stiller. Alleen maar voordelen, alleen dan moet het kast design aangepast worden, luie kast-boeren.

[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 04-08-2004 11:15 ]

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04-2025
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:00:

ow daar heb ik nog vraagje over, de M1 panaflo 120mm zijn die luidruchtig, ze zijn wel rated op 35dB maar zijn die ook wel echt zo luidruchtig als normale 80mm?? Niet dat het me echt stoort ofzo maar zou kunnen dat 3 van zo'n panaflo's ineens cummulatief gaat werken en wel een takkeherrie veroorzaakt?
Meestal zijn de dB specificaties erg optimistisch (gemeten op grote afstand). Het hangt voornamelijk af van je perceptie natuurlijk. Voor de een is alles onder 45 dB al stil, een ander is pas tevreden als het totale geluid onder de 20 dB zit.

Als ik jou was zou ik er een fan controller bij kopen, dan kun je zelf de ideale instelling bepalen. De Sunbeam Rheobus is een eenvoudige, maar zeer degelijke controller. Als je toch stillere fans wil dan kun je beter kiezen voor noiseblocker of papst fans.

Een "normale 80mm fan" bestaat niet. Er zijn 80 mm fans die je nauwelijks hoort, maar de airflow is dan wel minder natuurlijk. Belangrijk is ook de kwaliteit van de bearing en het type. Zelfs een "stille" fan van 20 dB kan een vervelend motorgeluid hebben waardoor het geluid toch irritant is.

Voor elke extra geluidsbron van dezelfde geluidssterkte kun je ongeveer 3 Db optellen. In jouw geval wordt dat dus 41 dB.

[ Voor 72% gewijzigd door srekaewt op 04-08-2004 11:53 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Maku

Derp

Ik ben zelf in bezit van een Cube .. de grote van YY .. bevalt me prima .. maar hij is een beetje zwaar dat is het enige wat jammer is .. ik heb er nu 7 120mm fannen in zitten allemaal aan een controller .. heerlijk stil en mega cool ..

er zit een triple heatkiller in vandaar dat ik zo veel 120mm fans heb ..

en geloof me als je in deze kast nog niet genoeg ruimte hebt dan weet ik het ook niet meer hoor 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb nu 6 fans in mijn kast staan, 4 vaste, 1x92 op mijn cpu sink en 2 heb ik er los staan vanonder in mijn kast, het zijn allemaal panaflo's en ik heb de luidruchtigste al op een fancontroller zitten want ja dat helpt idd.

Ik heb gewoon gemerkt dat kleine kasten en een geforce GT niet zo goed samengaan. Alsook zit mijn voeding nu net boven mijn moederbord, dus daar kan ook veel heat opstapelen. Die stacker case zou dit allemaal voorkomen;)

Alleen wil ik nog wel weten hoe die front tray werkt, kast ziet er in ieder geval supervet uit.

Verwijderd

Maku schreef op 04 augustus 2004 @ 14:57:
Ik ben zelf in bezit van een Cube .. de grote van YY .. bevalt me prima .. maar hij is een beetje zwaar dat is het enige wat jammer is .. ik heb er nu 7 120mm fannen in zitten allemaal aan een controller .. heerlijk stil en mega cool ..

er zit een triple heatkiller in vandaar dat ik zo veel 120mm fans heb ..

en geloof me als je in deze kast nog niet genoeg ruimte hebt dan weet ik het ook niet meer hoor 8)7
Heb je misschien paar fotos van je kast lijkt me zeer interesant kunnen we meteen ff :9~ kwijlen :9~

• Maku

Maku

Derp

ik ben bang dat het bij crappy webcam pic's moet blijven dan

maar zal even kijken

Link : naar de crappyshakietour met windows moviemaker gemaakt :D |:( :r

www.t1anime.com/Temp/Maku/crappyshakietour.WMV

[ Voor 46% gewijzigd door Maku op 05-08-2004 00:49 ]

• Epsilon
  • Laatst online: 10-02 20:09

Epsilon

Maku schreef op 05 augustus 2004 @ 00:40:
ik ben bang dat het bij crappy webcam pic's moet blijven dan

maar zal even kijken

Link : naar de crappyshakietour met windows moviemaker gemaakt :D |:( :r

www.t1anime.com/Temp/Maku/crappyshakietour.WMV
Netjes hoor :)

Ik ben nog steeds blij dat ik die cube heb gekocht :)
al heb ik er momenteel andere plannen voor

• Maku

Maku

Derp

mja me gpu blok bungelt er nog naast en me plexiglas ligt er uit .. 2 van de 4 120 gb sata zijn stuk me dvd speler ligt ( ook stuk ) er uit en me pc is instabiel onder alle snelheden.. :'( :'(

maar verder ziet ie er wel leuk uit ja ... :+

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zo al vernomen heb is gewoon, hoe ruimer de case hoe beter de airflow, ik weet dat ik op dit moment mijn kast niet moet dicht doen en dan gaan gamen want de temp vliegt dan zeer snel naar de 58-60;) Ik denk dat de meeste echt grote kasten wel een betere koeling geven, en zeker kasten die 120mm fans gebruiken. Een koele kast wil ook zeggen koelere CPU dus die kan je dan ook weer wat verder geklokt krijgen.

Zijn hier soms mensen die me een soort van vergelijking kunnen geven van ambient temps die ze met hun ouwe kast hadden en nu met hun stacker(wel vermelden welke fans je erin hebt hangen indien je niet de standaard fans gebruikt).

Verwijderd

ik zou wel eens willen weten of 2x8mm op 7V(gemiddelde fannetjes) het afleggen tegen 1x12mm op 7 volt of dat het nauweljiks verschil maakt.

heb nu 2x8mm front in, 2x8mm achter uit, 1x8mm zijkant in en 12mm in de voeding. Case temp is iets van 5 graden boven kamertemp. Veel beter kan toch bijna niet?
(CPU, GPU, VGA op WC).

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die stacker ergens kopen, en het moet een winkel zijn die opstuurt naar Belgie. Bij ons kosten de kasten overal 179€ en dat wil ik er niet aan geven, in sommige winkels in Nederland kan je hem krijgen voor 145€. Dus wil zeggen dat ik voor die prijs er een cross flow fan bij heb en dan zit ik nog net niet aan die 179€:)

Dus enige winkels in NL die naar BE shippen voor prijs rond 145-155€ dan wil ik dit graag horen,

thnx

• redfoxert
  • Niet online
Als je al weet welke winkels voor die prijs leveren kan je zelf makkelijk uitzoeken of ze ook naar Belgie versturen. Als het niet op de site vermeld staat kan je ze altijd nog een MAIL sturen ! Je maakt het jezelf wel erg gemakkelijk zo.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, alle winkels die ik gezien heb waar hij 145 kost die shippen niet naar Belgie, geen enkele winkel, zelfs niet de winkels waar ie 155€ kost. Dus makkelijk maken neen, want ik kan geen enkele winkel gevonden krijgen. Enige winkel in Belgie die hem verkoopt voor die prijs ligt in Wallonie en dit is veel te ver rijden want ze sturen niets op:(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:00:
Heb nog een extra vraagje over die coolermaster stacker, als je die front USB connector tray eruit haalt heb je mijns inziens plaats voor 3x5.25 bays te plaatsen en eventueel ook nog 3x120mm fans. Maar nu komt het, as je die USB tray verwijdert kan je dan nog je HD lampje, power led, reset switch etc nog allemaal wel aansluiten??
Ik wou al zeggen, die zitten allemaal in dat frontje ingebouwd. Dan moet je dus flink gaan modden om die ergens anders kwijt te kunnen en dat gaat je, denk ik, niet lukken zonder de kast er lelijker op te maken.

Voor wat extra koeling in die Stacker kun je een Coolermaster Crossflow fan plaatsen, die is speciaal voor deze kast.

Mijn Stacker arriveert als het goed is dinsdag... ik ben benieuwd... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 23:56

geforce666

a.k.a Jan (nl)

zover ik weet hebben deze allemaal standaard 120MM Fans:

Lian-Li V1000 / V1200 / V2000 / V1100 / V2100
Lian Li 7077
Coolermaster Stacker
Yeong Yang Cubes
Antec Super Lanboy / Sonata

zullen er vast wel meer zijn, maar deze schoten me gelijk te binnen ;)

(ben er namelijk ook naar op zoek, moet er een Dual RAD in kwijt :))

Verwijderd

Topicstarter
owkay, heb nu een winkel gevonden, raar maar waar Ct-Systemen shipped naar Belgie;) Heb er wel alleen maar de kast besteld want de accessoires zijn schandalig duur daar,

cross flow fan 39€
fanbracket 45€

KATSJING KATSJING:(:(

Dus die vind ik wel ergens anders, ETA 3 dagen dus woensdag ofzo zal ik hem wel hebben.

laterz
Pagina: 1