9800XT vreemd strepen-beeld

Pagina: 1
Acties:

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Ik heb m'n oude kaart verkocht en de koper ziet dit na installatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.huigsloot.speedxs.nl//GoT/IMGP2157.jpg

Is dit een hitte of een spanningprobleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Huigie op 04-08-2004 00:30 ]

Specs

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 10:13
Is de kaart via de post verzonden?

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Yep, in een stevige doos, antistatisch verpakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Huigie op 04-08-2004 00:40 ]

Specs

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Zeg dat hij de kaart in een ander systeem uittest, dan weet je onmiddellijk of ze stuk is of niet.

• MikkieMaus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 16:50
Kun je wat meer info geven? Bv. wat voor systeem is het ingebouwd, welke mobo, hoeveel geheugen, drivers, voeding, etc. Geeft ie ook strepen bij het BIOS-scherm? (is de BIOS gereset?)

Mijn Radeon9700 is tot tweemaal toe gemold dat een verkeerde voeding dus daar zou het aan kunnen liggen. Voor de Radeon9700 is dat overigens een bekend probleem. Misschien voor de 9800 ook? Kijk eens bij de technical support op de Ati site.

Overigens vermoed/hoop ik dat het een driverprobleem is (zeker als de vorige kaart een nVidia is geweest). Uninstallen van de oude driver is vaak niet voldoende, je moet ook met het handje de laatste resten uit de registry gooien.

Verwijderd

Slechte filtering op mobo / in voeding - te strakke timings (bios/AGP-bus/geheugen), ongeaarde PC etc

Kortom, een hele zut uit Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kun je in feite nalopen ter controle.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

op TFT zie ik zo ofniet... Probeer je resolutie en/of refreshrate (aantal hz) van je monitor maar es te verlagen/hogen.. Heb het eerder gezien dit.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Ik ben degene aan wie Huigie zijn kaart verkocht heeft.
Mijn specs:
Processor: P4 3Ghz
Moederboard: Asus P4P800
Geheugen: 1 Gb
Voeding: Enermax 365 V-PE (350 Watt) (zou dit te weinig kunnen zijn??)
Monitor: IIyama E413S
HD: 2x Maxtor 80 Gb
DVD: Pioneer
CD-writer: Plextor

Ik heb de foto genomen tijdens het opstarten van Windows, maar de problemen beginnen inderdaad al bij de bios.

De kaart schakelt trouwens ook uit na een paar minuten, lijkt me een koelingsprobleem of niet?

De vorige kaart was inderdaad een NVidia, maar aangezien ik dit probleem al tijdens het opstarten krijg, lijkt het me geen driver probleem.

Hoe kan ik de refreshrate van mijn monitor instellen? Een tft werkt toch altijd met 75 hz?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Zet dan eens een tafelverntilator op de zijkant van je pc kast terwijl het paneel eraf is. Het zou natuurlijk ook kunnen dat door statische elec. van je vingers oid de kaart is overleden.

Verwijderd

Jeemig, ik heb ook zo'n probleem met m'n ATI 9700 PRO kaart (maar dan verticale strepen, en ook uitschakelen na enige tijd). MOBO is ASUS P4P800. Gaat vaak mis bij een "warme start".

Sorry, verder niets zinnigs toe te voegen, alleen blij dat er meer mensen zijn die dit soort gekke dingen met hun ATI kaartje hebben...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 09:05 ]

Verwijderd

hOi,

Ik had zelf een soortgelijk probleem (p4p800 deluxe)
na installatie van de drivers: plop gek beeld.

Wat bij mij werkte: 1.oude vga kaart erin 2. video drivers allemaal weghalen. 3 Bios alles op standaard. 4. Ati kaart erin. 5. Opstarten en nieuwe drivers (plop weer gek beeld, bij mij dan.) 6. Opnieuw de ati kaart eruit halen en er weer instoppen.

Na de laatste keer erin deed alles het perfect, het klinkt allemaal erg omslachtig maar het is het proberen waard. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 09:59 ]

Verwijderd

Het klinkt misschien een beetje gek hoor maar zo ziet het beeld er toch altijd uit als je een foto neemt? Kjijk maar naar de tv als ze computers filmen....

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:04:
Het klinkt misschien een beetje gek hoor maar zo ziet het beeld er toch altijd uit als je een foto neemt? Kjijk maar naar de tv als ze computers filmen....
simpel: nee.

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op 04 augustus 2004 @ 08:54:
Zet dan eens een tafelverntilator op de zijkant van je pc kast terwijl het paneel eraf is. Het zou natuurlijk ook kunnen dat door statische elec. van je vingers oid de kaart is overleden.
Bedankt voor je reactie, maar de koeler die op de videokaart zit wordt niet echt warm, dus ik vraag me af of het zin heeft om hem extra te koelen.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 09:52:
hOi,

Ik had zelf een soortgelijk probleem (p4p800 deluxe)
na installatie van de drivers: plop gek beeld.
Helaas heb ik dit probleem al voordat ik aan drivers installeren toekom, maar ik je voorstel toch maar eens proberen. Kan nooit kwaad ;)
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:04:
Helaas zie ik dit beeld niet alleen op de foto... :'(

Nog even een vraagje waar Huigie en ik het over hadden via de e-mail:
-Zou het kunnen zijn dat mijn voeding te licht is? Is dat aannemelijk met een 350 Watt voeding?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:41 ]

Verwijderd

even een update...
- Ik heb een andere voeding geprobeerd (460 W) -> probleem blijft
- Ik heb de kaart in een andere pc gestopt -> probleem blijft
- Ik heb naar de koeling gekeken -> niks vreemds te zien...

en nu... weet ik het dus echt niet meer :'(

Is er nog iemand die een suggestie heeft?

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 03:30
Ik heb net zoiets gehad met een nieuwe 9800 pro ... memory was beschadigd, en ik wacht nou al een maand op vervanging :(.

Heb je het trouwens ook in de schermen van de bios ?

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

Bedoel je of ik ook een fotootje kan maken tijdens het opstarten (dus voor windows)?

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 13:23

Thorne

Forrester

fastwrites staat uit?

>specs<

Verwijderd

Volgens mij kan ik die niet aan of uitzetten in de bios. Ik zie in de manual van mijn P4P800 in ieder geval geen optie om dat te doen.

Ik denk echter niet dat dat het probleem is, want:
1) Ik heb het probleem al vanaf het opstarten
2) Ik krijg exact hetzelfde resultaat in mijn andere pc

Ben nu net thuis en heb even gekeken met een andere videokaart en fast write staat sowieso uit.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 19:13 ]

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik denk persoonlijk dat 1 van je geheugenchips het heeft begeven.
Of te warm worden (maar aangezien het meteen is als de pc opstart lijkt dit me niet het geval)

Agp slot heb je al uitgesloten door een andere pc te gebruiken.
Voeding ook uitgesloten.
Sja dat blijft er weinig over, behalve de kaart zelf dan.

Als er nog garantie op de kaart zit, zou ik deze aanspreken.

[ Voor 5% gewijzigd door Black_Adder op 06-08-2004 01:27 ]

Verwijderd

Zou ik op één of andere manier kunnen meten of een geheugenchip kapot is?

Er zit geen garantie op. Ik heb de kaart tweedehands van Huigie gekocht en er zit geen originele koeler meer op.
Pagina: 1