Het is een beetje een vaag probleem maar misschien dat iemand het wel eens eerder heeft gezien. Google en de GoT-search leverde weinig op
De opstelling is als volgt :
- 2 PC's met XP en win98 met Skype erop geinstalleerd
- 1 windows2000 machine met WinRoute, BlackIce en Norton Antivirus Corporate,
die in verbinding staat met het internet en mede als DHCP server dienst doet.
- intern staan alle poorten op, extern staan de meeste poorten dicht.
Op de standaard UDP poort (17195) werkt Skype zonder problemen, maar als ik UDP poort 14000 gebruik, dan crasht de windows2000 meteen zodra ik een Skype verbinding leg tussen de 2 machines. Hij reboot meteen, zonder enige foutmelding achter te laten.
Voor zover ik na kan gaan zou UDP poort 14000 vrij moeten zijn, of hij wordt gebruikt door enige programma's die we zeker weten niet gebruiken.
Ik heb alleen nog niet na kunnen gaan of er nog meer poorten een botte crash tot gevolg hebben (want 17195 en 80 werken zonder problemen).
Heeft iemand enig idee of er toch niet toevallig een heel belangrijke service van windows2000 op UDP poort 14000 staat te draaien?
De opstelling is als volgt :
- 2 PC's met XP en win98 met Skype erop geinstalleerd
- 1 windows2000 machine met WinRoute, BlackIce en Norton Antivirus Corporate,
die in verbinding staat met het internet en mede als DHCP server dienst doet.
- intern staan alle poorten op, extern staan de meeste poorten dicht.
Op de standaard UDP poort (17195) werkt Skype zonder problemen, maar als ik UDP poort 14000 gebruik, dan crasht de windows2000 meteen zodra ik een Skype verbinding leg tussen de 2 machines. Hij reboot meteen, zonder enige foutmelding achter te laten.
Voor zover ik na kan gaan zou UDP poort 14000 vrij moeten zijn, of hij wordt gebruikt door enige programma's die we zeker weten niet gebruiken.
Ik heb alleen nog niet na kunnen gaan of er nog meer poorten een botte crash tot gevolg hebben (want 17195 en 80 werken zonder problemen).
Heeft iemand enig idee of er toch niet toevallig een heel belangrijke service van windows2000 op UDP poort 14000 staat te draaien?
[ Voor 3% gewijzigd door -=bas=- op 03-08-2004 23:48 ]
Senile! Senile Oekaki