Toon posts:

Programmeerbaar draagbaar device wat kan printen?

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is iemand op de hoogte van een toestel die in de handel te koop is, waar op je vrij kunt programmeren. Hierbij bedoel ik dan waar je de menu's kunt in programmeren, waar je de toetsen kunt programmeren zodat iedere toets zijn eigen specifieke functie heeft, naargelang ik deze programmeer.
Dit toestel zou ook de mogelijkheid bieden om iets te printen, zoals een kasticket. Voorbeeld een toestel waarmee je met visa kunt betalen. Zodat je dit toestel ook kunt aansluiten op de computer en waarbij je gegevens kunt overzetten van het toestel naar een computer.
Dus een soort van visa-toestel die in de handel te koop is en vrij te programmeren is.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01
Toestel???

* Chillz snapt niet echt wat voor toestel je zou willen hebben...

ik zie iets over kastickets en visa... misschien bedoel je gewoon een kassa?
(die zijn behoorlijk vrij in te delen tegenwoordig)

iets meer duidelijkheid...
wat wil je er bijvoorbeeld mee gaan doen?

edit:
vvv een PC, precies, die kun je wel volledig programmeren, al is dit tweakers en verwacht ik dus dat 'ie dat niet bedoelt

[ Voor 22% gewijzigd door Chillz op 03-08-2004 23:42 ]

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Een PC of een PIC/AVR komt al snel in de richting van een programeerbaar device....

Verwijderd

Topicstarter
De mogelijkheid om te printen, zoals voorbeeld een kasticket.
en ik zou moeten kunnen het toestel zelf programmeren, dus alle menu's en alle toetsen zou ik moeten kunnen programmeren via de computer. Vb: de mogelijkheid om producten in te voegen en deze dan opvragen aan de hand van een welbepaald code, of de mogelijkheid om een begin en stop tijd te kunnen inzetten, zoals een logboek maar dan via dat toestel, en dit logboek en producten zou ik moeten kunnen programmeren in het toestel zelf.
De bedoeling is om zo weinig mogelijk toetsen te hebben op het toestel, vb: zoals een rekenmachine. En ik zou dit toestel moeten laten werken door het te programmeren.
Ik weet het, vrij vaag uitgelegd, maar zou ni weten hoe ik het anders moet uitleggen. Je hebt ook een zakcomputer, maar dan moet de gebruiker dan terug werken met windows enz...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:42 ]

Verwijderd

bedoel je soms een Pos terminal??
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://klanten.maxes.nl/wekakijk/plaatjes/Kasregisters/dx890.gif

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 23:40:
bedoel je soms een Pos terminal??
Zoiets:
[afbeelding]
Ja klopt, dit wist ik dus niet dat dit bestaat, heb je dan de mogelijkheid om de software in het toestel zelf te plaatsen? en werkt dit dan onafhankelijk van de computer?
Heb je dan ook de mogelijkheid om te printen?
Sorry wist niet dat dit bestond

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 23:45:
[...]

Ja klopt, dit wist ik dus niet dat dit bestaat, heb je dan de mogelijkheid om de software in het toestel zelf te plaatsen? en werkt dit dan onafhankelijk van de computer?
Heb je dan ook de mogelijkheid om te printen?
Sorry wist niet dat dit bestond
Ja dit bestaat, zoek maar eens op POS.
Je kan er printer (bonnen printers) op aansluiten, of zo'n ding op een server aansluiten, sommige van die POS terminals zijn gewoon dedicated pc's.

Frietenboer hier had er een zelf omgebouwd, en er een eigen access applicatie op gemaakt.

Maar probeer je probleemstelling even wat duidelijker hier neer te zetten, voor welke problematiek zoek je een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 23:47:
[...]

Ja dit bestaat, zoek maar eens op POS.
Je kan er printer (bonnen printers) op aansluiten, of zo'n ding op een server aansluiten, sommige van die POS terminals zijn gewoon dedicated pc's.

Frietenboer hier had er een zelf omgebouwd, en er een eigen access applicatie op gemaakt.

Maar probeer je probleemstelling even wat duidelijker hier neer te zetten, voor welke problematiek zoek je een oplossing?
Dus het toestel zou moeten door een werknemer meegenomen worden naar een ander firma. In deze firma moet hij een bepaald opdracht uitvoeren: om het simpel te houden een schakelaar plaatsen.
Dus met dit toestel zou hij moeten kunnen de schakelaar opzoeken in een productenbestand, dit aanrekenen, aan de hand van een stop en start tijd zijn uren kunnen aanrekenen en ten slotte een factuur kunnen afprinten
Er zou ook een mogelijkheid moeten zijn, dat ik de software plaats in dit toestel en dat er gegevens kunnen overgeplaatst worden van dit toestel naar een vaste pc

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 23:50:
[...]

Dus het toestel zou moeten door een werknemer meegenomen worden naar een ander firma. In deze firma moet hij een bepaald opdracht uitvoeren: om het simpel te houden een schakelaar plaatsen.
Dus met dit toestel zou hij moeten kunnen de schakelaar opzoeken in een productenbestand, dit aanrekenen, aan de hand van een stop en start tijd zijn uren kunnen aanrekenen en ten slotte een factuur kunnen afprinten
ah, dan wil je bovenstaand apparaat niet hebben :) (die is voor op bv. een balie te zetten), echter hier is ook specifieke portable apparatuur voor te krijgen, in de horeca zie je dit vaker.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 15:26

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 23:50:
[...]

Een goedkope pda met custom toepassing geen optie ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 23:51:
[...]

ah, dan wil je bovenstaand apparaat niet hebben :) (die is voor op bv. een balie te zetten), echter hier is ook specifieke portable apparatuur voor te krijgen, in de horeca zie je dit vaker.
Weet je niet toevallig de naam van zo'n toestel in de aard, zodat ik opzoek kan gaan in google?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 23:53:
[...]

Weet je niet toevallig de naam van zo'n toestel in de aard, zodat ik opzoek kan gaan in google?
niet echt hier staat een en ander: http://www.evers-kassasystemen.nl/betaalterminals.html

Maar je moet dus zoeken in de wereld van kassa, afreken systemen.
(btw waarom geen laptop (eventueel idd PDA) met portable printer?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 00:01:
[...]

niet echt hier staat een en ander: http://www.evers-kassasystemen.nl/betaalterminals.html

Maar je moet dus zoeken in de wereld van kassa, afreken systemen.
(btw waarom geen laptop (eventueel idd PDA) met portable printer?)
De kost moet zo beperkt mogelijk blijven en een PDA lijkt me vrij in orde, maar deze komt dan deels duurder uit ==> maar heb je dan vrij de mogelijkheid om de software over de volledige PDA zelf te ontwerpen?
Zo betaalterminals lijkt me ook wel vrij goed, maar het is niet de bedoeling dat men via dit toestel betaalt met vb. bancontact.
Een printer en de software van het toestel zou ik moeten kunnen programmeren

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 00:10:
[...]

De kost moet zo beperkt mogelijk blijven en een PDA lijkt me vrij in orde, maar deze komt dan deels duurder uit ==> maar heb je dan vrij de mogelijkheid om de software over de volledige PDA zelf te ontwerpen?
Zo betaalterminals lijkt me ook wel vrij goed, maar het is niet de bedoeling dat men via dit toestel betaalt met vb. bancontact.
Een printer en de software van het toestel zou ik moeten kunnen programmeren
Kan gewoon onder .NET met je geprefereerde taal. Is een programma als een ander.

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 04-08-2004 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 04 augustus 2004 @ 00:27:
[...]

Kan gewoon onder .NET met je geprefereerde taal. Is een programma als een ander.
Dus met de meeste PDA's is het mogelijk om software van de PDA te verwijderen en nieuwe software op te plaatsen die voorbeeld gemaakt is in VB6.

• DinX

DinX

Motormuis

Je kan je nieuwe app gewoon laten draaien onder windows mobile als je wil. En ik weet niet of het met VB6 kan. Op m'n stageplek deden de collega's het onder .NET met C# :)

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 04 augustus 2004 @ 01:46:
Je kan je nieuwe app gewoon laten draaien onder windows mobile als je wil. En ik weet niet of het met VB6 kan. Op m'n stageplek deden de collega's het onder .NET met C# :)
Voorbeeld een programma die werkt met Access als database zal niet lukken zeker? Bevat een PDA eigenlijk Access?
Wel Word en Excel en outlook, maar van access heb ik nog niets gehoord

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 23:04
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 01:56:
[...]

Voorbeeld een programma die werkt met Access als database zal niet lukken zeker? Bevat een PDA eigenlijk Access?
dacht het wel
je hebt zelfs mssql server voor windows mobile

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 01:56:
[...]

voor een access dbase heb je geen access nodig in principe :)

Pagina: 1