Toon posts:

Geheugen vraag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar :):
Ik heb nu 128 mb (1 reepje) in m'n pc en wil dit uitbreiden naar 384 mb, moet ik nu nog twee 128 mb reepjes nemen of kan ik er ook gewoon een 256 mb reepje erbij insteken?

Verwijderd

Als je geld teveel hebt en erna nog RAM wilt bijsteken , 1X 256 , anders 2X 128 !

Verwijderd

Hang van je mobo af. De meeste nieuwe mobo's maakt het geen bal uit als je er een 256 MB reepje bij steekt. Wat voor mobo heb je?

Ik denk dat je 99,9% kans hebt dat het werkt aangezien de meeste mensen geen 128 MB + 256 MB in een ouder mobo (dat dat dus niet aankan) stoppen dus... Trek je conclusie :)

Kijk eens in het boekje, staat meestal wel 't een en ander in over geheugenconfigs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 649D-Pro Mobo, ik ga wel ff in het boekje loeren :)

Verwijderd

Ff een tip, al zou er ruimte zijn voor een 256 je kan er beter 2 van 128 in plaatsen, want dan zijn er meer toegangswegen naar het geheugen! Namelijk 3, met 1x 256 en 1 x 128 zijn dat er maar 2. Het is dus alleen maar sneller als je meer "reepjes" op je mobo hebt! Je moet zelf maar weten wie je gelooft, maar het klopt echt! 8-)!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
't is te zien welk OS je hebt...
Bij win95/98 is 256 voldoende. Alles erboven wordt toch niet meer gebruikt.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 15:58 schreef Ro het volgende:
Ff een tip, al zou er ruimte zijn voor een 256 je kan er beter 2 van 128 in plaatsen, want dan zijn er meer toegangswegen naar het geheugen! Namelijk 3, met 1x 256 en 1 x 128 zijn dat er maar 2. Het is dus alleen maar sneller als je meer "reepjes" op je mobo hebt! Je moet zelf maar weten wie je gelooft, maar het klopt echt! 8-)!
He, cool dat wist ik niet :), heb toch zat plaats (4 bankjes) op m'n mobo!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Zoiets heet dual (of multiple) channel. Zo werkt het bij de i840 en i850 chipsets en Rampbus geheugen, en op de toekomstige NVIDIA Crush met DDR, maar voor gewone SDRam wil dat alleen op de Ali Aladdin 7 chipset. Bij alle andere chipsets voor SDRAM is een Dimmetje meer gewoon meer ruimte, sneller wordt het niet, en de kans op compatibiliteitsproblemen neemt wel toe. Dus tenzij je een dual channel chipset hebt, altijd zo weinig mogelijk chippies kopen (=duur).

Vergelijk het maar met harde schijven. Alleen als je een RAID controller hebt, heeft het zin om twee kleinere schijven te kopen ipv een grotere. Heb je geen RAID, kun je net zo goed plaats (en meestal geld) besparen met één grotere.

Oslik blyat! Oslik!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Beter 2x128 want als er eentje naar de knoppen gaat ben je niet in een x 256meg kwijt!!
Pagina: 1