[AC3 filter] Geluid te zacht deel 45761

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
In de search kon ik alleen de oplossing 'trek wat schuifjes omhoog in de AC3 filter instellingen in configuratie scherm' vinden wat bij mij niet helpt.
Ik heb AC3Filter installed, GSpot herkent deze ook en geeft aan het geluid hiermee af te spelen, maar de schuifjes (master gain, e.d.) maken niets uit wanneer ik deze hoger en lager trek
Ik heb geen zin om 1. met mediaplayer zooi af te spelen (subs) en 2. equalizer vol open te trekken zodat het geluid voor geen meter klinked (veel te amped)

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
voor subs kan je dan ook gwoon nog altijd vobsub gebruiken (dan heb je subs ine mediaplayer etc)..

voor de rest, kheb geen idee wat het probleem is :?

Verwijderd

CU2morO schreef op 03 augustus 2004 @ 22:46:
In de search kon ik alleen de oplossing 'trek wat schuifjes omhoog in de AC3 filter instellingen in configuratie scherm' vinden wat bij mij niet helpt.
Ik heb AC3Filter installed, GSpot herkent deze ook en geeft aan het geluid hiermee af te spelen, maar de schuifjes (master gain, e.d.) maken niets uit wanneer ik deze hoger en lager trek
Ik heb geen zin om 1. met mediaplayer zooi af te spelen (subs) en 2. equalizer vol open te trekken zodat het geluid voor geen meter klinked (veel te amped)
Waarvoor gebuik je AC3fliter precies. Als het voor een "downmix" naar bv. dolby surround 2.0 is, moet je in de matrix even de "getalletjes" verhogen.

Ik doe ze meestal x2 en rond ze af naar het dichstbijzijnde hogere tiende.

Je instellingen opslaan onder een eigen naam, kan je die de volgende keer weer snel laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:00 ]

• CU2morO
ehm, ik weet niet precies wat je bedoeld.
Ik heb gewoon een standaard AC'97 geluidskaart onboard met daaraan een 2.0 geluidsysteem en gebruik het voor .avi films

en wat bedoel je met 'volgende keer weer snel laden'? onthoud ac3filter de veranderingen niet na een reboot?

[ Voor 27% gewijzigd door CU2morO op 03-08-2004 23:15 ]

Verwijderd

CU2morO schreef op 03 augustus 2004 @ 23:14:
ehm, ik weet niet precies wat je bedoeld.
Ik heb gewoon een standaard AC'97 geluidskaart onboard met daaraan een 2.0 geluidsysteem en gebruik het voor .avi films

en wat bedoel je met 'volgende keer weer snel laden'? onthoud ac3filter de veranderingen niet na een reboot?
Start -> instellingen -> configuratiescherm -> AC3filter

Tab "matrix"
-> speakers -> 2/0 stereo
-> Automatrix -> uitvinken
-> BASS redirecton -> aanvinken.

In dezelfde tab zie je de matrix gevuld met de getalletjes waarover ik het had. Die aanpassen zoals ik schreef. Op hetzelfde tab zie je dat je kan wegschrijven bij "matrix preset". Dit doen onder eigen/zelf verzonnen naam.

AC3Filter onthoudt de instellingen in principe wel, maar saven is geen moeite en scheelt weer wat gedoe als het op een of andere manier toch fout gaat.

Als je verder niet weet hoe e.a. in z'n werk gaat en/of wilt weten hoe dat dan wèl in zijn werk gaat ga dan ff naar de homepage van AC3filter voor de readme.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:24 ]

• CU2morO
gedaan, maar nog steeds zacht geluid
er stonden wel een aantal getalletjes op 0, deze heb ik gewoon netjes op 0 laten staan

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

Je hebt de master gain toch wel op maximum gezet?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

hou er ook rekening mee dat gewoon filmgeluid (zoals dialogen) meestal vrij zacht zijn. Met AC3 zijn de extra effecten zoals bommen en granaten >:) op een line-out 0Db, de rest is meestal heel wat lager. Kwestie van geen overstemming van zware effecten te hebben

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 00:49
Ik gebruik deze instellingen zonder dat het overstuurd klinkt.
Auto gain is in mijn ogen toch een waardeloos gebeuren.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/terms/ac3filter.gif
Pagina: 1