Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat in een belachelijk slecht topic is ... maar ik ben radeloos. Ik heb zelf m'n computer gebouwd.

Moederbord: Elitegroup KT600A
Processor: AMD Athlon XP2000+
Geheugen: 256MB RAM
Hardeschijf: Maxtor SATA 160GB
Videokaart: Geforce FX5200

Ik was gewoon een beetje aan het internetten ik scroll vrolijk naar beneden en m'n scherm bevriest. Ik denk oh ... wie weet is m'n videokaart wel overbelast of is er een geheugenfout opgetreden ofzo. Toen merkte ik dat mijn muis ook niet meer bewoog. Ctrl+Alt+Del werkte ook niet. Dus heb ik maar een harde reboot gedaan. Computer compleet uit en dan weer aan.
Ik hoor vervolgens m'n fan in m'n computer draaien, m'n hardeschijf wordt gecheckt, CD-Rom ook, maar ik krijg compleet geen beeld ... al vanaf het begin niet ... na deze geluiden doet de computer niks ... volgens mij start hij ook niet echt op ofzo. Ik heb toen een oude TNT2 Riva er eventjes ingezet om te kijken of het aan m'n videokaart ligt ... maar ook hier precies hetzelfde en dus geen beeld. Wat ook vreemd is, is dat m'n power lampje niet gaat branden. Ik vrees dus dat het aan m'n moederbord ligt.

Weten jullie toevallig of dit je bekend voorkomt (misschien als symptomen van een virus ofzo)?

Alvast bedankt,

Sjaak.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Test:

• Je voeding
• Je moederbord
• Je geheugen

Grote kans dat het in de voeding zit.

Dit is 100% zeker geen virus, dit had je zelf ook kunnen vinden. Het is namelijk zoals je zelf al zegt een hardware technisch probleem.
Als er geen stroom op je moederbord staat dan kan hij dus ook niet aanstaan. En een programma heeft stroom nodig. En dus ook een virus.

[ Voor 60% gewijzigd door Roberto op 03-08-2004 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 03 augustus 2004 @ 22:43:
Test:

• Je voeding
• Je moederbord
• Je geheugen

Grote kans dat het in de voeding zit.
Hoe pak ik dit aan ... ik bedoel ... ik zou niet zeten hoe ik de eerste twee moet testen ... en m'n geheugen ja ... daar heb ik tenminste beeld voor nodig om het diagnostische programma te zien.

• Roberto
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 22:46:
[...]

Hoe pak ik dit aan ... ik bedoel ... ik zou niet zeten hoe ik de eerste twee moet testen ... en m'n geheugen ja ... daar heb ik tenminste beeld voor nodig om het diagnostische programma te zien.
Men pakt een andere pc / vraagt het aan een vriend / gaat naar een computer winkel en vraagt daar (meestal tegen vergoeding) of je een voeding mag lenen / of ze het daar willen testen ;)

Succes.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Moederbord testen wordt misschien wat lastiger... Je kunt niet zomaar een ander moederbord in je pc slingeren en gaan met die banaan. Als het 'nieuwe' moederbord een andere chipset heeft levert dit bij de boot in 90% (?) van de gevallen een bluescreen op. Tenminste, ik heb nog nooit een moederbord gehad waarbij het wel goed ging, maargoed dat hoeft ook niet; je weet dan iig of je mobo stuk is of niet.

• Roberto
Bergen schreef op 04 augustus 2004 @ 00:11:
Moederbord testen wordt misschien wat lastiger... Je kunt niet zomaar een ander moederbord in je pc slingeren en gaan met die banaan. Als het 'nieuwe' moederbord een andere chipset heeft levert dit bij de boot in 90% (?) van de gevallen een bluescreen op. Tenminste, ik heb nog nooit een moederbord gehad waarbij het wel goed ging, maargoed dat hoeft ook niet; je weet dan iig of je mobo stuk is of niet.
Ik wel, maar idd een nieuwe verse install is benodigd. (ging alleen met mobo's uit de zelfde serie. En dan nog kreeg ik conflicten net mijn DMA controler)

Maar je kunt wel knoppix pakken :*) Geen Windows nodig ;)
Pagina: 1