VPN(Utwente) werkt niet met SMS Barricade Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb vorige week mijn Sweex router omgeruild voor een Barricade SMC7004VBR router, omdat VPN niet werkte met de sweex router. Nu probeer ik het dus met de Barricade en het werkt ook niet :(

De verbinding werkt prima als ik gewoon direct op het (kabel)modem zit, maar dus niet zodra ik de router er tussen zet. Verder werkt het internet prima.

Ik gebruik Win XP Pro Sp1 met alle updates en op de router staat de firewall uitgeschakeld.

Ik heb verder erg weinig verstand van VPN ed, maar wat ik dus wel weet is dat het met de vorige router (een inmiddels overleden sitecom) wel werkte en het dus ook werkt zonder de router.

Wat kan ik doen om het toch werkend te krijgen? Want de router ondersteund VPN, dus het zou moeten werken.

Heb al aanpassing topictitel gevraagd, zie dat er per ongeluk SMS staat

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-08-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Oscar Mopperkont schreef op 03 augustus 2004 @ 22:19:
Ik heb vorige week mijn Sweex router omgeruild voor een Barricade SMC7004VBR router, omdat VPN niet werkte met de sweex router. Nu probeer ik het dus met de Barricade en het werkt ook niet :(

De verbinding werkt prima als ik gewoon direct op het (kabel)modem zit, maar dus niet zodra ik de router er tussen zet. Verder werkt het internet prima.

Ik gebruik Win XP Pro Sp1 met alle updates en op de router staat de firewall uitgeschakeld.

Ik heb verder erg weinig verstand van VPN ed, maar wat ik dus wel weet is dat het met de vorige router (een inmiddels overleden sitecom) wel werkte en het dus ook werkt zonder de router.

Wat kan ik doen om het toch werkend te krijgen? Want de router ondersteund VPN, dus het zou moeten werken.
ik heb precies dezelfde router icm @home breedband. had hiervoor een sweex (zie sweex router topic) maar die kon juist geen VPN opzetten. echter is het met de SMC die ik hier heb geen enkel probleem.. probeer eens een VPN op te zetten naar een ander netwerk (ik kan bijvoorbeeld ook een VPN opzetten met mijn werk).

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ik ken maar 1 VPN verbinding en dat is met de Universiteit Twente. Dat is ook een zeer essentiele verbinding, anders zou ik mijn dingen ergens anders vandaan moeten gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Oscar Mopperkont schreef op 03 augustus 2004 @ 22:26:
Ik ken maar 1 VPN verbinding en dat is met de Universiteit Twente. Dat is ook een zeer essentiele verbinding, anders zou ik mijn dingen ergens anders vandaan moeten gaan halen.
alhoewel ik vermoed dat het je meer om campusnet te doen is dan om de zoekmachines voor papers wil ik je toch aanraden om even met SNT te meelen en hun je vraag voor te leggen. wellicht dat zij uitsluitsel kunnen bieden. anders zul je denk ik moeten gaan ruilen bij je aankooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 18:38
mischien moet je een andere router proberen. bv een draytek 2900

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
py.mosjuh schreef op 03 augustus 2004 @ 22:43:
[...]

alhoewel ik vermoed dat het je meer om campusnet te doen is dan om de zoekmachines voor papers wil ik je toch aanraden om even met SNT te meelen en hun je vraag voor te leggen. wellicht dat zij uitsluitsel kunnen bieden. anders zul je denk ik moeten gaan ruilen bij je aankooppunt.
Nee het is natuurlijk voor de papers O-)

Maar vond net na de firmware update een menu waarin je VPN kan inschakelen, het staat standaard uitgeschakeld. Kun je vinden onder firewall --> advanced.
Het werkt nu dus weer :)

Topic kan dus dicht en ik heb het ook al aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Oscar Mopperkont schreef op 03 augustus 2004 @ 22:46:
[...]

Nee het is natuurlijk voor de papers O-)

Maar vond net na de firmware update een menu waarin je VPN kan inschakelen, het staat standaard uitgeschakeld. Kun je vinden onder firewall --> advanced.
Het werkt nu dus weer :)

Topic kan dus dicht en ik heb het ook al aangevraagd.
veel plezier tussen de "papers" dan maar B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat je kan doen is een fatsoenlijke startpost maken maar vooral eerst even de Het Grote Poortmappingsverhaal doorlezen. Ik bedoel je verteld helemaal niks over hoe je dingen ingesteld hebt etc, dat lijkt me toch wel enigzins noodzakelijk als wij je willen helpen.
Pagina: 1