Gebruik Nero Toolkit --> PC crasht

Pagina: 1
Acties:

• wimke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05-2008
Wanneer ik de onderdelen van Nero Toolkit wens te gebruiken, dan crasht de PC. Ik gebruikt voornamelijk "Nero CD-DVD Speed" hiervan om effe te checken of mijn DVD-schijfjes goed geschreven zijn.

Bij "Nero CD-DVD Speed" en "Nero DriveSpeed" blijft gewoon de muiscursor hangen en krijg je geen leven meer in het systeem, enkel RESET baat. Bij "Nero InfoTool" valt één van mijn HD's uit (k'vermoed de bootschijf) en komt een blauw scherm tevoorschijn.

Ik zit met de volgende configuratie:

Athlon XP 2800+
Epox 8RDA3+ (nForce2 Ultra 400)
2 x 512 MB DDR333 RAM (één latje Samsung, één latje Apacer)
1 x WD800JB 80GB HD (master onboard IDE1)
1 x IBM 180GXP 120 GB HD (slave onboard IDE1)
1 x IBM 120GXP 80 GB HD (master Promise Ultra100 TX2 IDE1)
1 x 16/40 Aopen DVD-ROM (slave onboard IDE2)
1 x 52x24x52x Lite-On CD-RW (master Promise Ultra100 TX2 IDE2)
1 x Pioneer DVR-106 (master onboard IDE2)
Laatste versie van Nero

Iemand enig idee wat de oorzaak hier zou kunnen van zijn? Zijn er soortgelijke tooltjes?

• wimke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05-2008
Niemand? :'(

Verwijderd

Problemen met Nero Burningrom.

Ik had vastlopers met nero waarbij allen met een harde reset het syteem weer op te starten was.
Deze vastlopers traden random op, dus na/tijdens het opstarten van nero, tijdens het branden/simuleren (dus aan het begin van het branden, of het einde of in het midden en soms werkte het wel!
Ook kreeg ik na een update een foutmelding bij het opstarten van drivespeed of andere programma’s uit de toolkit (behalve infotool).
Deze problemen had ik bij twee verschillende moederborden (Abit met AMD-processor en Gigabyte met Intel-processor).
Hardwarematig alles geprobeerd, zoals kabels, plaatsvan de burner en jumpersettings, softwarematig nero deinstalleren en weer opnieuw installeren, aspilayer deinstalleren en opnieuw installeren.
voor gebruik nero alle andere niet noodzakelijke programma’s afsluiten.
Dit alles gaf geen oplossing!

Voor mij werkt het volgende:
Vertrouw niet op aspicheck of nero’s infotool!!!
Controleer dat:WNASPI32.dll zich bevindt in c:\windows\system.
WINASPI.dll zich bevindt in c:\windows\system.
APIX.vxd zich bevindt in c:\windows\iosubsys.

Controleer met Faber Toys (www.faberbox.com) dat er na het opstarten van nero maar een instantie van wnaspi32.dll actief is, dit geldt waarschijnlijk ook voor winaspi.dll en apix.vxd.

Reden is dat aspicheck en infotool blijkbaar allen controleren of de genoemde files zich op de genoemde plaatsen bevinden.
Nero laadde bij mij 2 instanties van wnaspi32.dll, namelijk c:\windows\sytem\wnaspi32.dll en c:\progams\ahead\nero\wnaspi32.dll ,dit pad is afhankelijk van waar nero is geinstlleerd.
De versies van deze wnaspi32.dll’s waren verschillend, na hernoemen van wnaspi32.dll (in "wnaspi32.dl_")in de nero directory waren mijn problemen opgelost en kan ik weer branden.