searchweb2.com in startpagina krijg ik niet definitief weg

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb last van een hardnekkig spyware dingetje.

In mijn startpagina staat dit vermeld:
code:
1
http://searchweb2.com/passthrough/index.html?http://www.home.nl

Nu heb ik Adware6 pro en die heeft wat spyware verwijderd.

Daarna was het er nog steeds.
Dus ik heb SPybot gedownload en daar heb ik nog wat kleine dingetjes mee verwijderd.

Maar ja die startpagina is er nog steeds.

Dus dan maar spysweeper... Hey, die ziet hem eindelijk staan.
Dus verwijderen denk je dan. Maar nee hoor na het verwijderen is het wel weg en staat er gewoon www.home.nl maar wanneer ik opnieuw opstart staat er wee gewoon: http://searchweb2.com/pas...x.html?http://www.home.nl

Dus Hijack this gedownload en gebruikt. Ik ken dat programma niet zo goed dus ik heb gewoon die regels verwijderd waar die startpagina in voorkwam.
Daarna was mijn startpagina dus 'blank'. Die had ik weer terug veranderd in mijn normale startpagina.
Maar ja, je raad het al. Na 1 keer opnieuw opstarten stond het er weer gewoon terug!

Nou weet ik het even niet meer en hoop ik dat hier iemand een oplossing voor dat ding weet?

Ik krijg dus als ik de eerste keer explorer open 1x mijn gewone startpagina op de achtergrond en daarna 2 irritante banner/zoekpagina's die automatisch mee geopend worden.

En nee, ik wil geen 'blank'pagina als startpagina en eigenlijk ook (nog) geen firefox.

Het is een redelijk verse install geweest en ik zie verfder geen virussen of andere adware/spyware meer

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk ook eens in downloaded program files (ofzoiets) en gooi dat eerst leeg.
en dan nog eens met spysweeper proberen .

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Bij Hijack this krijg je een lijst met dingen die er niet kunnen kloppen. Deze kan je het beste 1 voor 1 langs gaan, mocht je er hierna nog niet uitkomen, dan kan je je log hier posten (tussen [code] tags). Geef dan ook aan welke items jij zelf verdacht vindt.

Signature

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Probeer het even met CWShredder, te downloaden van http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html
Die kan startpages 9 van de 10x restoren zoals het was.

[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 03-08-2004 22:22 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59

Piggen

Lekker bakkie

Probeer anders de lop.com uninstaller eens

Als die zooi van hen afkomstig is zou die het moeten verwijderen.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Waarschijnlijk is dit een reserve startpagina die windows onthoudt. Als het mogelijk is kan je proberen hem direct uit je registry te verwijderen.

• readytoflow
  • Niet online
MPmad schreef op 03 augustus 2004 @ 22:33:
Probeer anders de lop.com uninstaller eens

Als die zooi van hen afkomstig is zou die het moeten verwijderen.
Dit schijnt geholpen te hebben! :)
Ik mocht hem niet downloaden (de huidige beveiliginginstellingen staan niet toe dat...) volgens een melding. Ook niet nadat ik NIS uit had gezet en IE beveligingsintstellingen ook heel laag.
Dan maar via andere pc en de goeie ouwe diskette.
Hij vond niets betreffende lop.com (kan me vaag herinneren dat in een van mijn eerdere spy-/adware verwijder acties er iets van lop.com bijstond (?).
Maar misschien was het een van de hardnekkige restjes.
Waarschijnlijk is dit een reserve startpagina die windows onthoudt. Als het mogelijk is kan je proberen hem direct uit je registry te verwijderen.
Ik had al gekeken in het registry bij de startpagina maar daar stond mijn gewone startpagina. Maar ik moet zeggen: ik ben geen registry held... ;)

iig thanx (tot nu toe ;) )

edit:

Net mijn spy- & adware progjes gedraaid:
Spysweeper: 0 resultaten :-)
Adware: 0 resultaten :-)
CWShredder: geen vermeldingen gevonden :-)

Alleen Spybot vond nog deze meldingen:

DSO Exploit: Data source object exploit (Register-verandering., nothing done)
HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-21-1275210071-179605362-682003330-500\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

MSN Messenger Polygamy: IE extension (Register sleutel, nothing done)
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{FB5F1911-F110-11d2-BB9E-00C04F795683}

Dat zegt mij niet zoveel... kan dit nog kwaad?

[ Voor 40% gewijzigd door readytoflow op 04-08-2004 01:43 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

readytoflow schreef op 04 augustus 2004 @ 01:27:
edit:

Net mijn spy- & adware progjes gedraaid:
Spysweeper: 0 resultaten :-)
Adware: 0 resultaten :-)
CWShredder: geen vermeldingen gevonden :-)

Alleen Spybot vond nog deze meldingen:

HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-21-1275210071-179605362-682003330-500\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

MSN Messenger Polygamy: IE extension (Register sleutel, nothing done)
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{FB5F1911-F110-11d2-BB9E-00C04F795683}

Dat zegt mij niet zoveel... kan dit nog kwaad?
nee, niet echt. Die DSO exploit komt van microsoft zelf, het is een functie om medewerkers van microsoft toegang te kunnen geven tot jouw register (in goede zin)

je kunt hem eruit halen via onderstaand prog in link
DSO stop

• readytoflow
  • Niet online
Ok! thx.

Ik had pas van hen een klein bestandje gekregen waarmee alle IE instellingen naar orignele staat teruggezet worden (maar merkte er eerlijk gezgd niet veel van...).

Ga ze toch wel weghalen vanavond denk. Hoe minder toegang anderen hebben op mijn computer hoe beter denk ik dan maar.

ding staat zo'n beetje 24/7 aan en elke ochtend wordt er op virussen gescand (NAV), elko opstart gaat Aware 6.0 pro ff kijken (maar daar heb ik na dit toch wat minder vertrouwen in gekregen), en als ik wat gesurfd en/of gedownload heb dan start ik voor ik ga slapen nog ff een van m'n spy- & adware removers op...

M'n mail wordt door Hetnet en @Home op spam en virussen gecontroleerd
d'r zit een firewall op m'n Asus Router en ik heb NIS2004.

En dan nog spyware krijgen (of was het nou adware :? ). Ik weet wel waardoor het kwam. Ik was altijd tegen msn en dat heb ik nu toch maar eens aangezet. En ik was wat aan het surfen naar leuke add-ins en voor ik het wist... :P

• MiNDiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
Waarschijnlijk een simpele oplossing: Deinstalleer Messenger Plus! (MSNPLUS of hoe heet ut) ;)

Als je toch perse MSN Plus! wil hebben, zorg dan dat je het installeerd ZONDER sponsors (goed lezen tijdens de installatie)!

[ Voor 53% gewijzigd door MiNDiT op 19-08-2004 12:15 ]

Verwijderd

Idd, ik had hetzelfde probleem en deinstalleerde MSN plus en voilá: probleem opgelost _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Woei :) Maar kan je dat niet beter (ook) in je eigen topic zeggen? :+

Dit topic sluit ik, het is geloof ik wel duidelijk :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.