Toon posts:

Zeer harde audio opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een audiobron opgenomen, maar het is enorm hard en blijkt dus buiten het bereik van mijn brakke MP3 spelertje te liggen. Nou hoeft het ook niet zo hoogstaand te zijn, maar CoolEDIT kan er niks beters van maken. Het is gewoon te hard.

Het gaat om de muziek van een 'attractie' waarin ik werk: HollandRama in het Nederlands Openluchtmuseum. (Soort bewegende bioscoop). De muziek komt uit een surroundspeakerset, welke is aangesloten op een DVD die in de showcomputer (PLC) zit. Het is helaas absoluut verboden om deze DVD uit de showcomputer te halen, dus dat lukt niet.

Iemand een idee om het geluidsniveau acceptabel terug te dringen zodat mijn mp3 spelertje het weer snapt en het niet enorm vervormt is? Uiteraart kan ik de surroundspeakers iets zachter zetten, maar dit kan maar tot een bepaalde hoeveelheid (12 stappen) en dan is het nog steeds te hard.

Plaatje van HollandRama:
Afbeeldingslocatie: http://www.boschrexroth.com/country_units/europe/netherlands/images/Entertain_Hollandrama.jpg

Een voorbeeld van het (dus te harde) geluid dat ik opgenomen heb:
http://members1.chello.nl...srommelserver/HRstart.mp3

Plaatje van de showcomputer's interface :)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~d.chan/venturesrommelserver/IMG_0214.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er toch elke dag bent kan je een doos nemen met dempingsmateriaal. En veel proberen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
nadeel van een doos met dempingsmateriaal is dat het niet alle frequenties even goed dempt (of juist sommige veel te veel).
Niet dat ik een goed idee heb, maar dit moest ik even kwijt ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

opname apparatuur nemen waarmee je het opname niveau kan aanpassen?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yalopa schreef op 03 augustus 2004 @ 22:14:
Hmm, maar het moet ook niet te duur worden :)

Zal toch nog eens proberen of ik die DVD kan bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:21

Eraser127

Nijkerk

er zit vast geen "rec out" oid op dat ding?

[ Voor 16% gewijzigd door Eraser127 op 04-08-2004 17:28 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Yalopa schreef op 03 augustus 2004 @ 22:14:
Volgens mij krijgt de microfoon gewoon een te sterk signaal, als je het niveau aanpast bij het opnemen wordt het signaal nogsteeds geclipt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 23:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

als er een surroundsetje op aangesloten zit, kun je m dan niet even verwisselen met een md speler zodat je t kunt opnemen?
Dan prik je daarna gewoon die surroundset weer terug

Komt die muziek trouwens niet uit een bestaande symphonie, hij komt me erg bekend voor, vooral het laatste gedeelte :?
Dan hoef je helemaal niks op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Kvn

Even enigzins offtopic, wat is dat voor apparaat? Een simulator oid?

Ontopic ;

Probeer anders even simpel met een schuimkussentje oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:26
of je zoekt uit welk nummer het is en download dat nr? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm. Dat liedje is toch gewoon een bestaand liedje? Kun je dan toch gewoon ergens anders vandaan toveren?

Nahja d'r zit een DVD speler in dat apparaat, die heeft gegarandeerd een line out dus kun je die gewoon gebruiken lijkt mij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 04 augustus 2004 @ 18:19:
Ehm. Dat liedje is toch gewoon een bestaand liedje? Kun je dan toch gewoon ergens anders vandaan toveren?

Nahja d'r zit een DVD speler in dat apparaat, die heeft gegarandeerd een line out dus kun je die gewoon gebruiken lijkt mij.
De muziek komt van Vivaldi, maar ik heb het preciese stuk niet gevonden.
edit:
als iemand me kan vertellen wat voor een stukje het precies is?
Navraag bij de makers van de DVD leerde me al dat het in ieder geval specifiek voor HollandRama is gemonteerd danwel gecomponeerd, omdat de bewegingen ook synchroom lopen. Tijdens dat stukje muziek wat ik gepost heb gaat hij naar de theaterpositie (9 meter hoger) en kantelt hij 35 graden.

Ik kan in principe dat surroundset wel loskoppelen, maar als ik 't sloop heb ik echt oorlog. HollandRama kan dan die dag niet draaien en dan mag ik meteen pleite.

Ik kan nog een keer goed kijken of ik misschien een koptelefoon aansluiting kan vinden, maar de DVD speler zit onder het platform als ik het goed heb, en daar kom je niet zomaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Waar komt die DVD vandaan dan? Ik zou toch proberen een kopietje te maken. Zullen ze later ook blij mee zijn als er met de huidige problemen mochten ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat je als ik het goed begrijp om de muziek?

De muziek is mij zeer bekend, ik weet echter de titel niet, alleen dat ik het zelf op piano kan spelen.

Hoe zeker weet je dat het van vivaldi is? Er komen nl. barok kenmerken in voor. En elementen van een kerkorgel concert van Sebastian Bach. Als de strijkers in je voorbeeld mp3 opgang komen, dan zie ik een direkte overeenkomst met hoe ik het op piano aansla.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
offtopic:
Ben ik de enige waarbij Firefox gigantisch onderklapt op die MP3?

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Garage schreef op 04 augustus 2004 @ 21:46:
offtopic:
Ben ik de enige waarbij Firefox gigantisch onderklapt op die MP3?
Hier geen probleem, dus ja :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid is niet te hard, je opname apparatuur is ruk.

Wat ik hoor is het typische effect van geluid met (te) veel dynamiek voor een goedkope D/A converter welke uit een micro komt van 2 kwartjes, sorry.

Vergeet min of meer digitaal, om daarmee echt goede kwaliteit te behalen zit je toch wel met kostbere apparatuur.
mp3 gadgets,telefoons,pda's: het is het allemaal niet, er zit wel een optie op om geluid op te nemen maar echt serieus hoef je die niet te nemen.

Enige, min of meer enige goede, digitale oplossing: een digitale video camera (lenen?) welke een aansluiting heeft voor een losse microfoon en daarmee opnemen.
het DV formaat heeft stereo audio op 48 Khz met 16 bit precisie, theoretisch beter dan cd kwaliteit.
In de praktijk is de opname kwaliteit van camcorders over het algemeen zeer goed.
Wel met een knappe mic, degene die in de camera zit is meestal ook niet echt brilliant.

En dan is er nog minidisk maar 1 MET opname mogelijkheid die ook goede kwaliteit opneemt vind je eigenlijk niet in het portable segment, je moet dan toch weer meer denken aan een rackmount uitvoering/formaat, en die zijn weer duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
als iemand me kan vertellen wat voor een stukje het precies is?
Omdat ik zelf geen verstand van klassieke muziek heb, en ik je toch graag wil helpen heb ik een topicje voor je gepost op HA.

offtopic:
Wel even die mp3 laten staan aub dus, want ik link er direct naartoe

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 04-08-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een deeltje uit een concert genaamd Concerto d' Harmonico
van Vivaldi. Hij heeft het later nog een keer gebruikt in zijn Quattro Stagioni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSAsterix
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-07 16:58
20 jaar later:

Is het ooit gelukt om aan het originele geluid van HollandRama te komen?

Ik hoorde laatst Vivaldi langskomen en moest weer terugdenken aan de attractie waar ik als kind tientallen keren in ben geweest.

Zou het prachtig vinden om het opnieuw te kunnen beleven, al is het alleen het geluid.

Overigens werk ik toevallig bij een softwarebedrijf dat een declipper heeft geschreven, dus wie weet kan ik zelfs wat met de brakke opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:47
haha hulde voor het halen van de achievement: Bump 20+ years topic. :D

Ik geef je helaas niet veel kans; de TopicStarter is geen actief lid meer zo te zien. :-(

[ Voor 40% gewijzigd door Gwindorian op 26-11-2024 18:52 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 14:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wauw. :)

Achievement unlocked!