ik heb bij mezelf gemerkt dat ik voor een veel kostend geheugen, niet al te ver kan overklokken. het gaat hier om ddr pc3200 (1024MB), maar op de plankjes zelf staat pc3700, van het merk corsair (meer weet ik er op dit moment even niet over, maar dat doet er ook niet zow zeer toe, ivm met m'n vraag). ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat je bijna altijd beter de heatspreader eraf kunt halen. ik heb een twinx pair oid, dus bij allebei zitten er heatsinks op. ik heb al eenmalig geprobeerd ze eraf te halen, maar ik vind ze te stevig vast zitten, is het daarom wel verstandig om door te gaan. het lijkt er namelijk op dat ik het met een ander voorwerp moet gaan opwippen. dan had ik nog een kleine vraag waarop ik het antwoord wel kan vinden, maar ik wil toch even de tweakers hier vragen wat zij zelf doen; hoe hoog doe je je voltage, dus vdimm? ikzelf kan tot 3.3 gaan in m'n bios. max wat ik nu durf is toch wel 2,9.
ps: vraag al gesteld bij het DDR overklok topic, maar blijkbaar wil niemand daarop reageren, vandaar deze manier.
ps: vraag al gesteld bij het DDR overklok topic, maar blijkbaar wil niemand daarop reageren, vandaar deze manier.