Toon posts:

[XP] Sommige bestanden niet meer te openen na reinstall XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie:

ik had pctje met wat videobestanden
speelde ze voornamelijk af via mijn KiSS DP-500 dvd speler met ethernet en af en toe via een andere pc, maar altijd via het netwerk dus
nooit een probleem

nu heb ik op die pc met de bestanden windows opnieuw geinstalleerd en sindsdien kan ik sommige bestanden niet meer afspelen

in t begin had ik wel probleempje met de verkeerde rechten, toen kon ik nergens meer bij, dat heb ik opgelost door in veilige modus de rechten opnieuw in te stellen
kan nu weer overal bij, op een paar bestanden na die het voorheen altijd deden
heb ook al de boel gedefragmenteerd, uitgebreide foutcontrole gedaan maar niets helpt, echt irritant

ik heb in t verleden ook sporadisch weleens problemen gehad dat ik een map opeens niet kon benaderen, dan deed ik even foutcontrole en daarna kon ik er weer in, ik schoof dit altijd af op het feit dat het zon grote (200gig) schijf is en dat ie daar niet goed mee om kan gaan ofzo (gezien t feit dat ik ook pas na updaten van de bios enzo die schijf aan de praat kreeg, tis oud mobotje)

maar dat was dus voordat ik xp opnieuw geinstalleerd heb dus dat heb er ook niets meer mee te maken

maar t blijft raar allemaal en heel irritant

iemand nog een idee ???

• the_RAvEN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10-2022

the_RAvEN

Veel te zot om rond te lopen

ik heb net hetzelfde probleem gehad.

situatie:

200 gig schijf met windows xp. (nog geen service pack 1)

op een bepaalde dag zag ik dat er een partitie was die minder vrije ruimte aangaf dan er echt moest zijn. --> schijfcontrole gedaan --> joepie heb er weer 40 gig bij.

Hij herkende dus maar 160 gig ipv de 200.

Toen begonnen de problemen pas.

Op gegeven moment systeem crash --> niet meer in windows te komen zelfs niet in veilige modus.

schijf in andere pc gedaan -> recovery gedaan met getdataback for ntfs alles fijn gelukt en de data zolang op usb schijven gezet.

vol goede moet opnieuw schijf partitioneren en windows derop.
Was de data terug naar de schijf aan het kopieren en vanaf de moment dat hij 160 gig van de schijf gebruikt had. --> systeemcrash --> weer zelfde zever.

Dus toen goed research gaan doen.

Gebleken was dat je zonder service pack 1 problemen kon krijgen met schijven groter dan 160 gig vanwege het feit dat er te weining bits voorzien waren om plaatsaanduidingen te hebben voor een 200 gig schijf.

dus opnieuw partitioneren windows derop service pack 1 derop en bovendien ook maxtor big drive enabler.

Nu heeft dat een tijdje goed gegaan maar 2 weken geleden is de miserie weer begonnen. Geen systeemcrashes maar geleidelijk aan worden de files die op die laaste 40 gig van de schijf staan (Voornamelijk films) corrupt.

sindien aan het zoeken naar oplossingen om die files terug in orde te krijgen maar helaas nog niets gevonden.

dus ik zou zeggen kijk na of die corrupte files ook op die laaste 40 gig staan en zo ja probeer te redden wat er te redden valt want ik zou het zaakje niet vertrouwen.

erg toch als je niet creatief bent

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ten eerste, het gebruik van hoofdletters of volledige woorden (het vs. t, e.d.) kost geen extra geld ofzo - probeer dus aub gewoon fatsoenlijke zinnen te maken die je fatsoenlijk neerzet, OK? :)

Verder - ik ga het OS in je topic titel zetten - probeer daar zelf voortaan op te letten aub :)
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:52:
maar dat was dus voordat ik xp opnieuw geinstalleerd heb dus dat heb er ook niets meer mee te maken
Je hebt Windows er opnieuw op gezet - heb je ook ServicePack 1 geinstalleerd, en vervolgens de registry wijziging gedaan zoals die (o.a.) in de Windows Operating Systems FAQ uitgelegd staat? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb service pack 1 wel geinstalleerd maar geen registry fixes
maar ik heb dus geen zogenaamde 're-install' gedaan maar gewoon geformat en windows opnieuw erop.

Ben hierboven trouwens vergeten te melden dat Windows zelf op een andere schijf staat (80 gig). De 200 hangt ernaast en daar staan enkel bestanden op.
Het lijkt enkel om een aantal videobestanden te gaan die hij niet (meer) pakt...
Rest is niets mis mee, echt heel vreemd. Ook als ik zo'n bestand naar een andere pc kopiër is hij niet meer te openen :( Ben bang dat je er dus niets meer aan hebt ... :(

Ik zal die Maxtor Big Drive enabler eens proberen...

Ennuh, misschien een domme vraag maar hoe kan je zien of iets op de laatste 40 gig staat .... ?

En over de topictitel, klopt niet helemaal aangezien ik de problemen dus al had voordat ik WinXP opnieuw heb geinstalleerd...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 08:55 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:52
Heb je wel alle codecs die je op je vorige windows-install staan had nu ook weer geinstalleerd ?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
ja, das t eerste waar je aan denkt :)
en hij deed het dus ook niet op mijn dvd speler en daar kan je geen nieuwe dingen op installeren, die ondersteunt gewoon standaard divx/xvid enzo en het gaat om bestanden die het daar voorheen wel op deden

dus ben echt bang dat ze gewoon corrupt zijn :(

Verwijderd

Topicstarter
kom er nu achter dat het waarschijnlijk niet aan de 200 gig schijf ligt aangezien ik er ook last van heb op mijn 80 gig schijf

zou t iets te maken kunnen hebben met het feit dat er voorheen windows 2000 op heeft gedraaid en nu winxp? ivm dat rechten/users verhaal

kan t me haast niet voorstellen want dan zou je dat toch bij alle files moeten hebben (heb wel voor alle files rechten opnieuw moeten instellen) maar kweet t ook ff niemeer 8)7

nahja laten we hopen dat t bij die paar files is gebleven en dat vanaf nu af alles t weer doet zoals normaal...
Pagina: 1