Sitecom WL-122 instellen als bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-01 10:25
Hoi,

ik heb een ADSL verbinding met een E-tech modem/router. Tevens heb ik hierachter een Sitecom WL-122 wireless router voor mijn pc's.

Dus twee routers, en twee DHCP servers.

Hoe kan ik mijn Sitecom router zo instellen dat de pc's de IP-adressen, subnetmask, default gateway en dns van de e-tech krijgt?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Deze vraag is al redelijk vaak voorbij gekomen en als het goed moet het ook redelijk in je manuel worden uitgelegt.

Zoek anders even op "2 routers koppelen" op de GoT.

succes!

• Texie
Helaas niet. Ik heb het Sitecom manual doorgenomen, mijn service provider gebeld m.b.t. e-tech modem/router en ik heb Sitecom support gesproken. Helaas na elke actie moest ik mijn sitecom router weer resetten naar fabrieksinstellingen, omdat het niet werkte.
Ik heb in ieder geval gezien dat ik nog kan kijken naar de type kabel tussen de twee routers (straight ipv de bijgeleverde kabel)

ADSL
|
E-Tech modem/router (10.0.0.2)
|
Sitecom WL-122
|
Pc's

Dit is de link naar de handleiding van de Sitecom router: http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1085

Het gaat mij om de instellingen voor LAN, WAN en DHCP/DNS

LAN/IP:
Dynamic?
Moet ik wel of niet de subnetmask, gateway instellen, IP-adres?

WAN Type:?

DHCP:
Disable en de DNS instellen op 10.0.0.2?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• Texie
Probleem opgelost door een goede supportman van Unet.
E-tech router via een straight kabel aan een LAN poort van de Sitecom Router
Een extra IP adres toekennen op een pc in de range van de Sitecom Router (om hem te kunnen benaderen).
Op de Sitecom DHCP uitzetten, encryptie instellen en hobbelen.