Toon posts:

Philips PCRW5232P leest geen CD's meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een philips cdrw 52x/32x/52x. Ik ging vandaag spel call of duty installeren (originele versie). Mijn pc liep vast, dus ik ging op reset knop drukken van de computer. Pc resette netjes kwam weer in windows, ik stopte cd weer in, wilt de cdrw geen cds meer lezen, geen enkele andere cds ook niet lege. Snap dit ff niet :S. In apapraatbeheer staat er geen vraagtekens of uitroeptekens bij de schijf en in mijn computer staat de schijf gewoon. Ik heb in apparaatbeheer schijf verwidjert, gereboot, windows detecteert hem en installaeert hem opnieuw, maare probleem blijft. Ik heb nou net een fresh windows xp pro install gedaan, maar cdrw wilt nog steeds geen cds lezen. Als ik een cd instop zie je wel dat lampie groen knippert, maar echt lezen kan je het niet noemen want als ik op de station click om eht te openen is de inhoud blanco.
Wat moet ik nou doen?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:18
Zitten alle kabels van de CD-speler er goed in? (IDE en stroom-molex en dan vooral de IDE-kabel even flink aanduwen ;))
Als dit niet helpt, zou ik denken dat hij zijn langste tijd wel gehad heeft :/

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
Ja kabels zitten er goed in! Enne schijf is 3 maanden oud, hij deed het goed totdat zoals ik hierboven hebt uitgelegd.

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:50:
Ja kabels zitten er goed in! Enne schijf is 3 maanden oud, hij deed het goed totdat zoals ik hierboven hebt uitgelegd.
Hmm, het enige wat ik nu nog kan bedenken is om een Firmware update uit te voeren.
Al zou dat eigenlijk niet hoeven :X
De laser is niet toevallig vuil door stof of iets dergelijks?

edit:
@ Henk007: we proberen natuurlijk wel de bron van het probleem op te sporen om eventuele herhaling uit te sluiten? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ReZ1987 op 03-08-2004 22:02 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:50: Enne schijf is 3 maanden oud, .
Garantie dus, sim-pel
[edit:]
1 Eerst nog een bootable CD proberen, om te checken of het een Windows probleem kan zijn.
2 Sluit hem eens aan op een andere PC

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 03-08-2004 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik op de site van philips geen firmware updates kan vinden, of ik kan neit zoeken? lol
Maare ik zoek nog ff verder maar als iemand weet hoe het sneller te vinden zou ik graag een linke willen hebben, als ik niks vind, dan zet ik de schijf in me ma zn pc en daar testen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Voor die drive (PCRW5232K) is atm geen firmware update beschikbaar.
De navigatie op die Philips site is idd een crime (edit: link is zelfs te lang voor React)
Je moet hier beginnen.
offtopic:
Weet iemand wat er met cdrinfo.com gebeurd is ?

[ Voor 51% gewijzigd door Henk007 op 03-08-2004 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is PCRW5232P en niet K ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt en verduidelijkt.
Pagina: 1