Toon posts:

[XP] Windows boot niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat vanmiddag op de computer en toen ging ik even rebooten omdat het wat traag liep. In het scherm 'Windows wordt nu afgesloten' bleef windows hangen en toen heb ik maar op de reset knop gedrukt. Daarna startte Windows heel even op (het windows xp professional logo kwam even in beeld) en toen ging ie weer uit en terug naar de bios. Daarna komt het scherm over veilige modus enzo, heb alle mogelijkheden geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat: Windows lijkt heel even op te starten, maar gelijk daarna start hij weer opnieuw op.

Toen heb ik geprobeerd om Windows opnieuw te installeren, dus ik kom bij het eerste scherm, druk F6 omdat ik een S-ATA schijf heb om een ander stuurprogramma te installeren omdat ie anders me harde schijf niet kan vinden. Daarna gaat ie verder met de installatie maar dan staat er even onderin iets over de controle van de harde schijf (ofzo, gaat te snel om te kunnen lezen) en dan kom ik bij een blauw scherm waar ik niets meer kan doen. Er staat dat Windows niet meer verder gaat om schade te voorkomen.

Ik ben ten einde raad, ik heb belangrijke dingen op mijn computer staan dus liever niet formatteren

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
heb je je schijf helemaal geformateerd?
anders of:
1. windows op nieuwe partitie installen en zo je gegevens veilig stellen en alsnog formatten
2. je huidige windows reparatie proberen te herstellen via windows xp cd

eerst 2 proberen, daarna 1 ;)
als het allebei niet werkt zit er alleen nog een format op denk ik :/

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 21:42
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:05:
Ik zat vanmiddag op de computer en toen ging ik even rebooten omdat het wat traag liep. In het scherm 'Windows wordt nu afgesloten' bleef windows hangen en toen heb ik maar op de reset knop gedrukt. Daarna startte Windows heel even op (het windows xp professional logo kwam even in beeld) en toen ging ie weer uit en terug naar de bios. Daarna komt het scherm over veilige modus enzo, heb alle mogelijkheden geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat: Windows lijkt heel even op te starten, maar gelijk daarna start hij weer opnieuw op.

Toen heb ik geprobeerd om Windows opnieuw te installeren, dus ik kom bij het eerste scherm, druk F6 omdat ik een S-ATA schijf heb om een ander stuurprogramma te installeren omdat ie anders me harde schijf niet kan vinden. Daarna gaat ie verder met de installatie maar dan staat er even onderin iets over de controle van de harde schijf (ofzo, gaat te snel om te kunnen lezen) en dan kom ik bij een blauw scherm waar ik niets meer kan doen. Er staat dat Windows niet meer verder gaat om schade te voorkomen.

Ik ben ten einde raad, ik heb belangrijke dingen op mijn computer staan dus liever niet formatteren
Dit had ik laatst ook omdat ik mijn processor wat te ver had overgeklokt :P (Vcore omhoog gegooid, en et probleem was weg)
Heb je onlangs nog iets overgeklokt?

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom niet eens bij het reparatie gedeelte of partitie gedeelte, daarvoor geeft ie al dat blauwe scherm

Verwijderd

Topicstarter
en nee ik heb niets overgeklokt

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb eigenlijk hetzelfde

xp welkom scherm komt, daarna zou inlogscherm moeten komen, maar niks, hij reboot
Nu heb ik wel daarvoor nieuwe omega drivers geinstalled, en tijdens reboot daarvoor wat zitten vogelen met de overclock etc. Had ik niet moeten doen
Nu boot ie niet meer, ook niet veilige modus

iemand enig suggestie?
bios reset heb ik al gedaan uiteraard

[ Voor 6% gewijzigd door sander817 op 03-08-2004 22:10 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:08
zie faQ/howto
eerst bootvolgorde in BIOS regelen.
kan je booten van diskette?
gebruik daarop een emergency disk als EBCD of Bart PE en check scandisk/chkdsk
zoiets heeft mij de disk gered(tijdelijk).

gewaarwordingshorizon

• sander817
  • Nu online

sander817

nop, no diskdrive helaas

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:10:
ik kom niet eens bij het reparatie gedeelte of partitie gedeelte, daarvoor geeft ie al dat blauwe scherm
Eene bluescreen? Zo ja, wat voor melding geeft hij dan?

Aan je beschrijving van het installeren lijkt een HDD fout of een kapotte HDD, omdat hij daar vastloopt....

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• sander817
  • Nu online

sander817

beascob schreef op 03 augustus 2004 @ 22:41:
zie faQ/howto
eerst bootvolgorde in BIOS regelen.
kan je booten van diskette?
gebruik daarop een emergency disk als EBCD of Bart PE en check scandisk/chkdsk
zoiets heeft mij de disk gered(tijdelijk).
chkdsk gaf errors maar geen oplossing
als ik fixmbr doe, krijg ik wel:

**waarschuwing**
Het lijkt erop dat deze computer een niet standaard of ongeldige MBR heeft
FIXMBR kan departitietabellen beschadigen als u doorgaat
hierdoor kunnen alle partietes van de harde schijf ontoeganglelijk worden
Ga niet door als u geen probleem heeft met het verkrijgen van toegagng tot het station

is daar nou iets mee, of verwijder ik dan de partities die ik heb?
Hij reboot dus als het inlog screen verschijnt,alsthans, dat zou moleten verschijnen op dat punt, alleen dan reboot ie

• sander817
  • Nu online

sander817

nja, werkt ook niet

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
MKBA304449 beschrijft hoe je een system restore kunt uitvoeren vanaf de command prompt.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 04-08-2004 00:48 ]

• sander817
  • Nu online

sander817

helaas, weer reboot na opstarten F8 veilige modus met opdrachtprompt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

System restore vanuit de recovery console dan? http://support.microsoft.com/?kbid=307545

• sander817
  • Nu online

sander817

ook niks, na stap 1 zou winxp moeten booten, maar wedero herstart

is er niet iets omde installatie te herstellen?
Ik krijg alleen opties om een 2e winxp te installen, niet om te repareren, ik dacht dat dat ook kon

[ Voor 54% gewijzigd door sander817 op 04-08-2004 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
okee ik heb nu geprobeerd met EBCD een diskette te maken om winXP te booten, dus ik van de diskette geboot.
Ik krijg dan een foutmelding dat de volgende file weg/corrupt is:
<windows root>/system32/hal.dll

wat nu?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Je kan een nieuwe hal.dll terugzetten maar dit heeft niet altijd het gewenste resultaat.
Naar ik weet zijn er verschillende hals en de goede word gekozen met de installatie van XP.

Update:
Ik vond deze link:
http://www.computerhope.com/issues/ch000490.htm
en deze:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm

Succes

Hee, weet je al wat?
Ben nu wel eens benieuwd hoe het afgelopen is

[ Voor 47% gewijzigd door marquis op 09-08-2004 08:44 . Reden: Update hal.dll ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1