XP account register optimaliseren voor gamen!

Pagina: 1
Acties:

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 21:00
Ik heb gezocht, maar mijn zoekargumenten zijn blijkbaar niet goed genoeg.

Ik hoor graag tips over hoe ik een windows gebruikersaccount kan aanmaken, die zo weinig mogelijk geinstalleerde applicaties laad.

Dus dat ms office/virusscanner en andere voor gamen onnodige software geladen wordt.

Het moet mogelijk zijn een account zo aan te passen dat puur voor het gamen benodigde software geladen gaat worden toch??????

Mochten er reeds topics over zijn aub een link.

BVD

Nature will strike back.....

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het enige wat ik me kan bedenken op account niveau is:
- HKCU\..\Run en verwante registersleutels leeghalen
- Windows beeldinstellingen voor deze gebruiker zo simpel mogelijk instellen
- Start menu \ Opstarten leeghalen

Op systeemniveau is volgens mij meer winst te halen:
- HKLM\..\Run en verwante registersleutels leeghalen
- Onnodige services uitzetten (www.blackviper.com)

Zover ik weet wordt Office nooit 'geladen' - als het er op staat is het voor alle gebruikers even 'zwaar', tenzij je het opstartitem in Start Menu\Opstarten bedoelt. Als je virusscanner een service is kan je die ook alleen op systeemniveau uitschakelen.

Misschien is het een idee om een aparte Windows installatie te maken op bv een aparte partitie met zo min mogelijk apps.

In de Windows Operated Systems - FAQ staan ook nog nuttige linkjes om je OS te tweaken.

[ Voor 53% gewijzigd door Mike Jarod op 03-08-2004 20:36 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt ervoor zorgen dat er op de achtergrond geen onnodige programma's draaien en overbodige services uit te schakelen.

Voor de services, bekijk de volgende pagina: http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm. Hierin staan de aanbevolen instellingen per service voor verschillende type gebruikers. Onthoud dat deze settings niet aan Windows-profiel zijn gekoppeld, maar voor iedere gebruiker geld. Bij twijvel dus geen dingen veranderen.

Met regcleaner kun je een overzicht krijgen welke programma's tegelijkertijd met Windows starten. Programma's die niet nodig zijn haal je weg uit de startuplist. In tegenstelling tot de services heb je hier weinig risico dat je te veel uitschakeld zodat je systeem niet meer start.

Toch zal je in de praktijk er weinig snelheidsverschil merken tijdens het gamen, tenzei je syteem nu een ware rommel is. :P

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 03-08-2004 20:37 ]

🌞🍃

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
msconfig onder opstarten, is het iets veiliger weg te halen

dus start>uitvoeren>msoconfig