Toon posts:

[Bitdefender] virus-afhandeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Bitdefender v7.2 draaien op m'n pc. Ik heb al vaker gemerkt dat wanneer een virus binnenkomt, de scanner wel aangeeft dat hij het virus detecteert, maar vervolgens hem niet uitschakelt of verwijdert. Ik moet dit zelf handmatig doen door een virusscan uit te voeren; wanneer tijdens deze scan de virussen worden gevonden op de harde schijf, worden ze wel automatisch verwijderd.

Dit is een lastige en gebruikersonvriendelijke methode. Heb ik een optie gemist of doe ik iets fout?......... wanneer dit gebruikelijk is bij Bitdefender stap ik over op een ander pakket; dat zou ik overigens wel jammer vinden, want ik ben voor de rest erg tevreden over de virusscanner qua geheugengebruik e.d.

Heeft iemand de oplossing?

Greetz Chico Lama

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Ik denk dat de virusscanner het virus niet kan verwijderen, omdat het bestand waarschijnlijk in gebruik is door één of ander programma (dit heb ik namelijk wel eens).

Als ik bijvoorbeeld op "bepaalde" websites kom, dan slaat de computer de pagina's op op de pc (temporary internet files). Volgens Kaspersky (de virusscanner die ik heb) bevat zo'n bestand een virus maar hij kan hem niet in de quarantaine zetten of verwijderen, omdat het in gebruik is door Internet Explorer.

Ik denk dat een soortgelijk geval er bij jouw ook aan de hand is. En dit is naar mijn weten niet op te lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door BonzO op 04-08-2004 21:05 ]