Toon posts:

geen telnet edimax router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een edimax br-6104 router staan die ik graag via cli wil configureren ipv via web interface (onduidelijk). Probleem is alleen dat telnetten niet lukt. Krijg melding kan geen verbinding met host maken op poort 23....kan iemand mij vertellen waar het fout gaat?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Nee want je start post heeft een hoog "ik ben mijn glazen bol vergeten" reactie uitlokkings gehalte. Je mag natuurlijk wat eigen iniatief tonen of vermelden in je post wat je allemaal al gedaan hebt. De eerste meeste logscihe stap is je router effe aan en uit zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb router al een keer uit en aan gezet. maakt geen verschil. Ook via web interface onder virtual server telnet ingesteld. wederom uit en aan gezet, nog steeds geen telnet.....

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24
ik weet niet of je het weet maar door onder virtual servers telnet aan te zetten gaat je router echt geen telnet server spelen hoor.
virtual servers is alleen als je een telnet server hebt staan die je aan mensen buiten je netwerk wilt aan bieden.
en aangezien je een huis-tuin en keuken router hebt ben ik bang dat als je een telnet interface wilt hebben je naar een wat duurdere router moet gaan zoeken.
ik kan op de edimax site alleen maar vinden web configuration er staat niks over telnet configuratie dus helaas dat gaat niet werken

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3