linksys wrt54g of wag54g

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
ik heb een adsl basic abbo (kpn) met een speedtouch 510 ISDN modem (geen multi pc, maar 1 rj45 uitgang).
Nu wil ik dus wireless maar twijfel tussen deze 2 linksys producten
De wrt54g is goedkoper maar dan zit je met 2 apparaten, en dit lijkt me lastig om die op elkaar te instellen.
Het prijsverschil (40 euro) is me niet echt heel belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is de kwaliteiten van het wireless gedeelte van deze 2 apparaten. Zijn deze even sterk, even stabiel, etcetera? Het viel me op dat de wag54g maar 1 antenne heeft waar de wrt54g er 2 heeft.
Zijn er tweakers die ervaring hebben met deze 2 producten, en mij 1 of ander kunnen aanbevelen?

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 21:37
Ik persoonlijk vind de WRT54G echt heel er goed. Je kunt hem ook als AP laten draaien en de DHCP uitschakelen zodat je met 1 DHCP server toe kan.

Er is echt veel over te vinden ook over extra firmwares enzo...

http://forum.wirelessnede...light=telnet+wrt54g#24356

[rml][ Wireless] WRT54G extra antenne, maar waar?[/rml]

http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/index.php

Vooral de laatste is ECHT veel te vinden.

McLaren \o/

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:17
Voordeel van de WRT54G is ook dat de antennes eraf geschroefd kunnen worden om hierop sterkere aan te sluiten.

NB: bBij Wifishop is trouwens de WRT54GS beschikbaar, met speedbooster :P

• Robber
chimo schreef op 03 augustus 2004 @ 20:35:
Voordeel van de WRT54G is ook dat de antennes eraf geschroefd kunnen worden om hierop sterkere aan te sluiten.

NB: bBij Wifishop is trouwens de WRT54GS beschikbaar, met speedbooster :P
8)7 8)7
Dat was ik vergeten, dat heb ik ook gedaan :)
MAARRRRR kan dat ook niet bij het andere type? desnoods met wat soldeer???? Ik dacht het wel, maar weet het niet zeker... ik ga ff zoeken @ linksys.nl

EDIT:

Nee klopt, er kan niet ZOMAAR een andere antenne op, weet het niet 100% zeker, maar heb gewerkt bij een linksys dealer en meen te herrineren (en na de datasheet) dat het inderdaad niet kan.

WAG54G
DATASHEET: ftp://ftp.linksys.com/datasheet/WAG54G-DS.pdf
MANUAL: ftp://ftp.linksys.com/pdf/wag54g-ug.pdf

WRT54G v2.0
DATASHEET: ftp://ftp.linksys.com/datasheet/wrt54gv2_ds.pdf
MANUAL: ftp://ftp.linksys.com/pdf/wrt54gv1.1_ug.pdf

Verder moet je denk ik zelf kiezen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Robber op 03-08-2004 20:41 . Reden: gezocht --> gevonden ]

McLaren \o/

• chim0
Bij de WAG54GA kan het standaard niet, antenne zit muurvast. Wordt dus tweaken })

• xpdata
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-04 14:35

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
nu lees ik dus net ergens op t forum dat die speedtouch 510 ook een routerfunctie heeft met NAT enzo, dan zou een access point ook volstaan ?
wel raar want bij het bestellen van het abbo kon je kiezen uit router modem en ethernet modem en ik heb ethernet modem gekozen :/ (die was gratis)
Alleen die access point is maar een tientje goedkoper dan die met router...

• Robber
Dan zou ik voor de WRT54G gaan en hem in AP modus zetten, er kan echt zoveel mee... heb je die links al gechecked?

McLaren \o/

• chim0
Vinnie_N schreef op 04 augustus 2004 @ 00:24:
nu lees ik dus net ergens op t forum dat die speedtouch 510 ook een routerfunctie heeft met NAT enzo, dan zou een access point ook volstaan ?
wel raar want bij het bestellen van het abbo kon je kiezen uit router modem en ethernet modem en ik heb ethernet modem gekozen :/ (die was gratis)
Alleen die access point is maar een tientje goedkoper dan die met router...
De Speedtouch 510 is er in twee uitvoeringen, 1-poorts en 4-poorts.

Providers zeggen dan vaak voor de 1-poorts "Ethernet modem" en voor 4-poorts "Multi-PC modem".
Dit brengt enige verwarring bij een gewone gebruiker maar het is natuurlijk belachelijk, omdat het exact dezelfde apparaten zijn.
De een heeft alleen minder poorten, hang hier een switch aan en je hebt een Multi-PC modem 8)7

Ontopic: in jou geval kun je dus voor de Linksys WAP54G access point gaan en die aansluiten op je Speedtouch 510 ADSL modem/router :)

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 04-08-2004 20:29 ]

Pagina: 1