Wel of geen garantie HD?

Pagina: 1
Acties:

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14
Ik heb op 25-02-2004 voor mijn schoonouders bij Comflex in deventer een 120 gb HD van maxtor gekocht.

Nu is er , volgens mij een IC , op de printplaat doorgebrand. Dus ik er terug mee naar Comflex en ik zeg dat ie door gebrand , zonder aarzelen zegt ie al ''oh dan heb je een probleem , want dat valt niet onder de garantie , er heeft te veel stroom op de HD gestaan'' dus ik vraag hoe dat dan kan als alles gewoon werkt...'' omweer'' zegt ie doodleuk terwijl we in deventer ik weet niet hoe lang al geen onweer meer hebben gehad.
Maar hij zou 'm naar de TD sturen om te laten uitzoeken of het onder garantie valt ja of nee.

Maar mijn vraag is dus is dit een l*l verhaal of niet........... Kan ik gewoon een nieuwe eisen of heb ik inderdaad pech.

[ Voor 5% gewijzigd door Dancis op 03-08-2004 19:58 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Retour Maxtor kan altijd. Je bent bij een negatief verhaal van de verkoper niet klaar.

ARME AOW’er

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Chip doorbranden gebeurt vaker. Gewoon garantie, tenzij hun het tegendeel kunnen bewijzen.

Zoiezo is t vaak verstandiger om t lekker zelf te regelen.

Op de site van maxtor kun je zo de garantie verifieeren en een RMA aanvraag doen.

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14
Eerst maar eens kijken wat de TD van comflex heeft te vertellen...... En anders gaat ie retour maxtor.

En anders ga ik morgen al terug en dan moeten ze me de HD maar terug geven en dan regel ik het wel zonder hun en dan zien ze me daar ook niet meer terug bij die ballentent :(

[ Voor 48% gewijzigd door Dancis op 03-08-2004 19:57 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Hij l*lt wel... anders heb je nog RMA... ik denk dat de winkel geen zin in heeft om zoiets te regelen...

[ Voor 82% gewijzigd door Silver7 op 03-08-2004 19:57 ]

Verwijderd

nah is voor een winkel een kwestie van 1 formuliertje invullen, elke week gaat er een rma zending de deur uit (bij ons althans) en de leverancier doet de rest. Meeste kans krijg je gewoon bij Maxtor hoor! Ik probeer zelf ook bij garantie zo min mogelijk via de winkel te doen. Kan beter direct naar de fabrikant gaan, op een of andere vreemde manier gaat dat veel sneller.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dancis schreef op 03 augustus 2004 @ 19:52:
Maar mijn vraag is dus is dit een l*l verhaal of niet........... Kan ik gewoon een nieuwe eisen of heb ik inderdaad pech.
Wat die winkel je wijsmaakt is gewoon bespottelijk. Ze kunnen op geen enkele manier aantonen dat hier sprake is van user abuse en bij onweer is de hdd echt zo'n beetje het laatste wat sneuvelt (eerst gaan modems, netwerkkaarten en uart's op het mobo namelijk). De winkel hoort je gewoon garantie te verlenen. Dat zou ik ook van ze eisen, want bij een RMA procedure rechtstreeks bij Maxtor moet je zelf opdraaien voor de verzendkosten. De winkel behoort je in dit geval zondermeer een nieuwe/vervangende schijf te geven en de defecte terug te nemen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach wat dacht je hiervan:
Maxtor 40 gb 5400 rpm uit 05-01-2001 met 3 jaar garantie en op de label staat uit dus Waranty ends 02-07-2004, dus ik naar Maxtor bellen. Nee meneer we gaan van de makersdatum uit en niet van de Waranty ends datum. Dus ik heb een bon gemaakt van 09-09-2001 en ja hoor ik mocht de schijf terug sturen. Echt belachelijk dus, maar stuur gewoon zelf terug. Garantie is altijd een heel moeilijk probleem.

Ik heb ook een Asus mb gebouwd juli 2001 en 1 jaar later gekocht. Ik heb tegen ze gezegd dat ik het mb in 2002 heb gekocht en dat werd geaccepteerd want ik heb 3 jaar garantie.

Gewoon terugsturen dus die schijf.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1