Scannen onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Hoi,

Ik ben op zoek naar een scanner die goed onder Linux werkt. Ik heb ongeveer 250 tot 300 piek voor zo'n ding over. USB of Parallel maakt me niets uit, als ie maar werkt. Welke scanners hebben jullie en hoe werken ze? Werken er bepaalde functies wel en andere niet? En hoe is de kwaliteit in Windows98?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Epson, HP en Umax scanners worden het beste ondersteund, dit zijn de bedrijven die hun specs openbaar hebben gemaakt.
Usb lijkt me wat tricky onder linux, nog steeds, en parallel heeft zo zijn beperkingen.
Ik zou voor scsi gaan, en als er een baggerkaart bij de scanner zit kun je goedkoop een 2ehands kaart kopen, een symbios logic of buslogic of wat dan ook.
Ik zou even op www.mostang.com/sane kijken welke scanners gesupport worden.
Gesupport is trouwens een breed begrip, mijn Microtek scanmaker (scsi2) staat ook benoemd als supported, en hij deed het een half jaar lang ook lekker, maar nu dus niet meer, terwijl hij het onder windows nog wel doet.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
kijk ff op:

http://panda.mostang.com/sane/sane-backends.html

daar staat een lijstje van alle sane backends, daar kan je dus zien of je scanner ondersteund wordt onder linux. Het beste kan je dus een scanner nemen waar een stable backend voor is.

Verwijderd

Ik heb een Microtek X6 USB en ik ben druk bezig met het aan de praat krijgen van dat ding...het zou mogelijk moeten zijn, maar ik krijg de sane backend niet gecompiled onder slack 7.1 met kernel 2.4.0test12 :(