[Backup Exec 8.0] HP Autoloader 1/8 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Vorige week is mijn backup server (Compaq ML350) gecrashed. Schijf dood. Ik heb inmiddels een nieuwe schijf waar ik windows 2000 op heb gezet. Aangezien ik de afdeling heb overgenomen (één persoon) is er vrij weinig documentatie.

Eerst stond er BE 9.1 op, nu moet ik het met versie 8 doen.

Het probleem wat me al de hele dag heeft bezig gehouden is, dat ik mijn HP StorageWorks 1/8 Tape Autoloader niet fatsoenlijk aan de praat kan krijgen met BE 8.0

Het lijkt alsof BE er niet mee overweg kan.

wat ik gedaan heb:

1. Windows 2000 geinstalleerd en de nodige bijzaken
2. HP drivers gedownload voor de Autoloader, en geinstalleerd
3. Backup Exec 8 geinstalleerd (na wat gekloot met agents ben ik klaar om een backup plan te maken) met Autoloader support.

Nu kan ik nog geen eens een inventory van een tape maken, omdat BE steeds roept dat er geen tape in de drive zit.

Wat doe ik fout? moet ik niet de HP drivers installeren en die van BE gebruiken? Is er misschien een bepaalde Autloader agent?

Ik ga morgen opnieuw Windows installeren, met een smart start cd dit keer (wat ik vandaag niet gedaan heb) met Insight manager etc.

Wie me helpt ben ik eeuwig dankbaar

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie alleen bekend met oude DDS loaders
Kun je niet de drive zelf forceren een tape te loaden, in dat geval zou zelfs software zonder autoloader support de tape moetne zien ?

Van BE staat mij bij dat deze gratis autloader support heeft, van AS weet ik bijvoorbeeld dat je een extra licentie moet kopen voor autoloader support.
Weet je zeker dat je met BE full control op een autoloader hebt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37
Je moet je libary wel indelen onder "Devices". Heb je at gedaan? Dan kun je namelijk een tape in je drive laden...

Afbeeldingslocatie: http://www.powercycle.nl/Meuk/Got/libary.jpg

Ik dacht dat het er ongeveer hetzelfde uitzag onder 8.0..

[ Voor 38% gewijzigd door leon1e op 03-08-2004 19:40 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
leon1e schreef op 03 augustus 2004 @ 19:36:
Je moet je libary wel indelen onder "Devices". Heb je at gedaan? Dan kun je namelijk een tape in je drive laden...

[afbeelding]

Ik dacht dat het er ongeveer hetzelfde uitzag onder 8.0..
Hey dat heb ik dus niet.

De tape loader kan wel gewoon tapes laden, windows kan ook met de drive omgaan, lijkt het. maar dat is dus wel essentieel wat dat plaatje aangeeft?

Vreemde is. wat ik ook daar in je plaatje zie, mijn HP drive staat niet onder "Robotic Libraries" maar onder "Standalone drives" en ook zie ik mijn 8 slots niet. Moet ik dat dus zelf aangeven zoals jij ook al zei?
Koffie schreef op 03 augustus 2004 @ 19:35:
* Koffie alleen bekend met oude DDS loaders
Kun je niet de drive zelf forceren een tape te loaden, in dat geval zou zelfs software zonder autoloader support de tape moetne zien ?

Van BE staat mij bij dat deze gratis autloader support heeft, van AS weet ik bijvoorbeeld dat je een extra licentie moet kopen voor autoloader support.
Weet je zeker dat je met BE full control op een autoloader hebt ?
Windows lijkt wel met de drive overweg te kunnen, als je hem probeert aan te sturen via "Removable storage"

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 03-08-2004 20:13 ]

• leon1e
Gunner schreef op 03 augustus 2004 @ 20:10:
[...]

Hey dat heb ik dus niet.

De tape loader kan wel gewoon tapes laden, windows kan ook met de drive omgaan, lijkt het. maar dat is dus wel essentieel wat dat plaatje aangeeft?

Vreemde is. wat ik ook daar in je plaatje zie, mijn HP drive staat niet onder "Robotic Libraries" maar onder "Standalone drives" en ook zie ik mijn 8 slots niet. Moet ik dat dus zelf aangeven zoals jij ook al zei?
Als hij onder standalone staat en je libary niet ziet is er inderdaad iets mis. Heb jij onder de "Device manager" wel een libary en een streamer geinstalleerd staan, of alleen een streamer?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
leon1e schreef op 03 augustus 2004 @ 20:14:

Als hij onder standalone staat en je libary niet ziet is er inderdaad iets mis. Heb jij onder de "Device manager" wel een libary en een streamer geinstalleerd staan, of alleen een streamer?
Ik ben nu niet op m'n werk (gelukkig :)) maar volgens mij ziet hij alleen de tape device, is daar nog een speciale procedure voor?

• leon1e
Gunner schreef op 03 augustus 2004 @ 20:17:
[...]

Ik ben nu niet op m'n werk (gelukkig :)) maar volgens mij ziet hij alleen de tape device, is daar nog een speciale procedure voor?
Als je de libary installeert komt bij onder het kopje "Medium Changers" dan werkt het beter :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
leon1e schreef op 03 augustus 2004 @ 20:19:

Als je de libary installeert komt bij onder het kopje "Medium Changers" dan werkt het beter :)
Praten we nu over Windows of Backup-Exec? want in Windows staat hij in device manager gewoon onder Tape Devices geloof ik ....

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 03-08-2004 20:31 ]

• leon1e
Gunner schreef op 03 augustus 2004 @ 20:31:
[...]

Praten we nu over Windows of Backup-Exec? want in Windows staat hij in device manager gewoon onder Tape Devices geloof ik ....
Over de windows device manager in windows, daarna even de driver wizard runnen en dan moet hij er ook bijkomen in be. :)

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16

ArCadE

No banana available

1. Voor het gebruik van de autoloadermodule in BE heb je een serienummer nodig dat is afgestemd op het serienummer van BE..... Ander zie je de drive wel, maar werkt deze niet goed.

2. Check voor de zekerheid of je de laatste drivers hebt van BE voor de autoloader

3. Als de laoder in een externe kast zit, check de kabels. Ik heb een keer 2 dagen lopen zoeken wat er mis kon zijn, bleek een pennentje van de kabel krom te zijn en niet goed contact te maken..... 8)7

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
ArCadE schreef op 04 augustus 2004 @ 08:07:
1. Voor het gebruik van de autoloadermodule in BE heb je een serienummer nodig dat is afgestemd op het serienummer van BE..... Ander zie je de drive wel, maar werkt deze niet goed.

2. Check voor de zekerheid of je de laatste drivers hebt van BE voor de autoloader

3. Als de laoder in een externe kast zit, check de kabels. Ik heb een keer 2 dagen lopen zoeken wat er mis kon zijn, bleek een pennentje van de kabel krom te zijn en niet goed contact te maken..... 8)7
Thanx, ik zal de kabels ff checken...

maar weet je dat zeker dat je een module moet hebben voor versie 8?

Ik zoek me ook al helemaal de pleuris over welke drives er ondersteunt worden en drivers, die gebruik ik 'gewoon' van HP

edit:
Zo ziet mijn device manager eruit, lijkt me wel ok;
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38496/full.jpg

Ik heb ook gelezen dat ik misschien idd een Library Expansion Option nodig heb om met de autoloader te babbelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 04-08-2004 08:47 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator heeft ook een keer een library aangesloten.. 8)7
Glad vergeten om naast de drives, ook de library van een scsi kabel te voorzien.
Effect: 2 SDLT drives, maar geen Library. Dat vergeet je dus nooit meer :D

Kan het bij jou ook zoiets zijn. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 04-08-2004 08:54 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
CyberJ schreef op 04 augustus 2004 @ 08:52:
* Gunner heeft ook een keer een library aangesloten.. 8)7
Glad vergeten om naast de drives, ook de library van een scsi kabel te voorzien.

Library? de loader wordt prima herkend door windows. het heeft ooit gewertk (onder BE9, dat wel, maar toch)

• leon1e
CyberJ schreef op 04 augustus 2004 @ 08:52:
* leon1e heeft ook een keer een library aangesloten.. 8)7

Hij ziet wel de changer in zijn device manager, dat lukt niet zo goed zonder kabel dus ik verwacht dat we dat probleem kunnen uitsluiten.

Weet je zeker dat je de "Robotic Libary" extensie geinstalleerd hebt van BE? En als je de device configuration wizard draait, hoeveel devices vindt hij dan?

[ Voor 15% gewijzigd door leon1e op 04-08-2004 09:23 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ok, even een kleine update.

Ik heb via het kantoor van waar ik werk in Engeland na een beetje aandringen licenties gekregen voor Backup Exec 9.1. Ik had gister het idee gekregen dat ze die niet hadden.

Nu heb ik dus BE9.1 geinstalleerd, en BE ziet mooi mijn Robotic Library en mijn 8 slots Autoloader.

Nu nog een paar backup jobs aanmaken en klaar is Gunner :)

Mijn dank gaat uit naar Leon1e, die via IRC veel morele steun heeft geboden :)

Pagina: 1