Toon posts:

3.3V AGP kaart in 1.5V slot, AGP slot nu stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

Ik zette net m'n oude tnt2 32 mb videokaart in m'n abit th7-ii, zet pc aan en ik zie een mooi vlammetje en hoor geknetter. Ik snel oud s3 pci kaartje in gegooid en ik zit nu te typen.

Dit was overigens nadat ik net m'n nieuwe amd mobo met proc en geheugen binnen had waar ik m'n radeon in heb gezet, stond keurig een stikker op dat 3.3 kaarten er niet in mochten. Niet nagedacht dat dit ook bij m'n abit zo zou kunnen zijn.

Maar nu moet ik een nieuwe videokaart hebben,

Wat is de kans dat het AGP slot door deze actie ook is geschroeid?
Moet ik dan een PCI kaart kopen?
Kan ik het testen met m'n radeon of zal die er dan ook aan gaan?

Verwijderd

De kans dat je AGP poort het nog doet lijkt mij heel erg klein. Het is waarschijnlijk de lijntjes in je AGP poort die doorgebrand zijn. Als je 1.8Volt op een 3.3 Volt kaart zet dan gebeurd er niet bijster veel namelijk. Die voedingslijntjes zijn niet op 3.3 berekend en de vlam ontstaat doordat ie dat toch probeert. Je kunt je AGPpoort bij wijze van spreken wel weggooien. Het verbaasd me erg dat je mobo het uberhaupt nog doet.

Ik heb oioit zelf hetzelfde gedaan maar dan door kortsluiting, ook een vonk en toen boem me voeding eruit. Complete mobo doorgebrand en weg geforce3, toen nog best redelijk duur. Je kunt nu zoals je nu doet er een pci kaart inhangen of een nieuw mobo kopen, een AGP zou ik niet eens meer proberen, kans dat er ergens kortsluiting ontstaat na die hitte is erg groot.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 21:34 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij haal je erg veel door elkaar hier...

Je hebt:
AGP 1.0 (3.3V only)
AGP 2.0 (1.5V, soms ook 3.3V)
AGP 3.0 (1.5V only)

Je kaart is dus een 3.3V AGP 1.0 kaart, je mobo is een 1.5V only AGP 2.0 bord.

Maareh, verder duidelijk, enige manier om zeker te weten is om te testen, en dan loop je risico dat iets in rook opgaat...

* dion_b zou het wel proberen, maar heeft dan ook overschot moederborden :z

Oslik blyat! Oslik!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Het kan aan mij liggen, maar was de TNT 2 niet de eerste agp 4x kaart in de serie, zeker de 32 mb versie had dit ?

Verwijderd

dion_b schreef op 03 augustus 2004 @ 21:57:
* dion_b zou het wel proberen, maar heeft dan ook overschot moederborden :z
offtopic:
Kunnen we het daar eens over hebben ? Ik wil nog een extra }:O voor m'n DF project nl

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar was de TNT 2 niet de eerste agp 4x kaart in de serie, zeker de 32 mb versie had dit ?
De TNT2 was (1 van) de serie kaartjes met universele AGP keying, terwijl ze 3,3V only waren en notoir om op die wijze mobo's door te laten branden...

Zie ook: Verwijderd in "TNT2 videokaart geeft geen beeld op nFor..."

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 17:40
De TNT2 M64 kan wel op een 1,5 volt agp slot, maar niet de TNT2 en de ultra versie. Alleen vanaf Geforce 2 werkt wel op 1,5 volt agp slot.

[ Voor 1% gewijzigd door amiga1260 op 03-08-2004 22:36 . Reden: spelfout ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke nou radeon deed het niet in agp slot, s3 virge kaartje deed het ook niet meer in pci slot. Dus niks doet het meer, vraag me alleen af of processor en geheugen het nog doen. Heeft het zin om rma aan te vragen bij abit? Zoja, weet iemand waar dat moet want de nederlandse site bestaat niet meer.

dion_b, toevallig ook een i850 board? ;)

Verwijderd

Processor en geheugen zullen in de meeste gevallen nog gewoon doen. Wat er namelijk kapot gaat bij zo'n 1,5V>3,3V AGP verwisseling is de regelaar voor het AGP slot en de I/O zut. Hierdoor is het mobo kapot 'beyond repair'....
Pagina: 1