[ervaringen]Enermax/Casetek CS-1018 behuizing

Pagina: 1
Acties:

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een case die aan verschillende eisen moet voldoen, onder andere:
-Voldoende koeling
-Genoeg ruimte
-Makkelijk in en uit kunnen bouwen van hardware

Nu heb de volgende behuizing gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www6.alternate.nl/prodpic/450x450/t/tqxk05.jpg

De Enermax/Casetek CD-1018. Deze case is lekker groot en de koeling lijkt me ook in orde, maar ik vroeg mij af wat de ervaringen van anderen met deze behuizing zijn? Is de koeling echt zo goed? Hoe is de behuizing? 1mm alu lijkt me wel goed, maar is dit nog van redelijke kwaliteit? Hoe is de geluidsproductie van de case, trilt deze makkelijk mee? Oftewel, barst maar los :).

Enkele links:
-Case bij Alternate.nl
-Duite review
-THG
-Duite review

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:32

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Mooie kast... Maar pas wel even op dat je best wel moet puzelen om de voedingskabels weg te krijgen :)

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38463/full.jpg

Rood is de HD in onderste positie. Dan moet de voedingskabel (blauw en groen) een beetje goed geplaatst worden en wel lang zijn :)

En als je hem volgooit met fans, doe dan een beetje stille, want anders is het een straaljager met 7 fans ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SideSwipe op 03-08-2004 20:09 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ok, ik ben mijn kabels altijd gewoon samen en werk ze verder niet echt weg. Ook heeft mijn voeding (die bij mijn huidige midi-tower zat) erg lange kabels met zeker 10cm overlengte. Dat zal dus niet zo'n probleem zijn.

Die 'windtunnel' aan de zijkant, maakt dat veel herrie als je die gebruikt? Of valt dat wel mee?

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ze willen wel eens resoneren. Als oplossing heb ik gewoon tie-wraps om hem wat beter op zijn plek te houden :) Dit gaat alleen om de 2 fans in het deurtje. De rest merk je niets van :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Herrie maakt me niet zoveel uit, mijn huidige kast is ook absoluut niet stil. Maar een lage brom of hoge zoem kan me wel mateloos irriteren en daarom vroeg ik het :).

* AtleX verzendt de bestelling naar zijn baas... :)

Dankjewel SaaitSwiep :>

[edit]
Ho, heeft deze kast een uitneembare mobo-plaat? Het lijkt me wel, maar ik wil het toch even zeker weten :)

[/edit]

[ Voor 26% gewijzigd door AtleX op 03-08-2004 20:18 ]

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Daar moet ik nee op zeggen :) Ik heb nooit zo'n problemen met geen tray :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
SideSwipe schreef op 03 augustus 2004 @ 20:26:
Daar moet ik nee op zeggen :) Ik heb nooit zo'n problemen met geen tray :)
Ik heb er ook nooit problemen mee als er geen tray inzit, ik heb altijd problemen met die tray :). Daarom vindt het absoluut niet erg dat die er niet inzit.

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04-2025
kast bevalt prima. enige minpunt is dat als je veel hdd's installeerd de airflow in je kast een stuk minder wordt. Ze blokkeren de intake.

Kast is goed te isoleren met matten. Gebrek aan mobotray is geen probleem omdat de kast erg ruim is maar ook weer niet extreem groot is.

Besteld bij pchut waar ze ook de blauwe versie kunnen leveren (op voorraad toen ik hem bestelde).:
http://www.gsmhut.net/products.php?id=355

Als je op zoek bent naar een iets kleiner kast is voor €50 de avance b031 een zeer goed alternatief. geheel screwless: http://www.gsmhut.net/pro...d=8733&cat=Aopen%20kasten

[ Voor 38% gewijzigd door srekaewt op 03-08-2004 22:00 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Update:

Ik heb de kast inmiddels binnen en alles is gemonteerd, voor de mensen die ooit ook op zoek gaan naar ervaringen met deze case post ik de mijne :)

Ten eerste, hij is _zwaar_. Dat heeft wel weer als voordeel dat hij ontzettend stevig is. Een testje in de winkel geeft aan dat ik er op kan zitten, en ik weeg bijna 100kg. Verder is het een kast met zo ongeveer alles erop en eraan. Er is voldoende ruimte voor alle kabels en hardware, en koeling moet ook geen probleem vormen met plaats voor 7(!) 80 mm fans. Ik heb er niet echt stille fans in gemonteerd, maar toch is hij behoorlijk stil.

Een nadeel van de dwarsgeplaatste HDD-rackjes is wel dat je lange voedingskabels nodig hebt. Bij mij was dat niet zo'n probleem, ik had een voeding met kabels van +50cm gehad bij mijn vorige midi-tower maar ik kan me voorstellen dat mensen ermee in de problemen komen. Verder vindt ik het systeem om PCI-kaarten mee vast te klemmen geweldig, de kaarten zitten echt goed vast. Alleen de wat bredere kaarten kunnen niet door dit systeem vastgeklemt worden, maar daarvoor kan je wel schroeven gebruiken.

Het slotje voorop de kast is van redelijke kwaliteit en kent 3 standen: Deurtje open, voorpaneel wegklappen en alles op slot. Achter het voorpaneel zit ook nog een slotje om het zijpaneel te vergrendelen, als je de thumbscrews aan de achterkant eraf hebt gehaald. Dit vermindert de 'jatbaarheid' van de hardware :).

Pluspunten :) :
-Mooi uiterlijk
-Degelijke kast
-Makkelijke montage
-Veel ruimte

Minpunten :( :
-Hij is zwaar, je neemt 'm niet even mee naar een lanparty
-Redelijk lastige montage van grote uitbreidingskaarten, zoals mijn SCSI-controller.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
AtleX schreef op 08 augustus 2004 @ 11:30:
Update:

Ik heb de kast inmiddels binnen en alles is gemonteerd, voor de mensen die ooit ook op zoek gaan naar ervaringen met deze case post ik de mijne :)

Ten eerste, hij is _zwaar_. Dat heeft wel weer als voordeel dat hij ontzettend stevig is. Een testje in de winkel geeft aan dat ik er op kan zitten, en ik weeg bijna 100kg. Verder is het een kast met zo ongeveer alles erop en eraan. Er is voldoende ruimte voor alle kabels en hardware, en koeling moet ook geen probleem vormen met plaats voor 7(!) 80 mm fans. Ik heb er niet echt stille fans in gemonteerd, maar toch is hij behoorlijk stil.

Een nadeel van de dwarsgeplaatste HDD-rackjes is wel dat je lange voedingskabels nodig hebt. Bij mij was dat niet zo'n probleem, ik had een voeding met kabels van +50cm gehad bij mijn vorige midi-tower maar ik kan me voorstellen dat mensen ermee in de problemen komen. Verder vindt ik het systeem om PCI-kaarten mee vast te klemmen geweldig, de kaarten zitten echt goed vast. Alleen de wat bredere kaarten kunnen niet door dit systeem vastgeklemt worden, maar daarvoor kan je wel schroeven gebruiken.

Het slotje voorop de kast is van redelijke kwaliteit en kent 3 standen: Deurtje open, voorpaneel wegklappen en alles op slot. Achter het voorpaneel zit ook nog een slotje om het zijpaneel te vergrendelen, als je de thumbscrews aan de achterkant eraf hebt gehaald. Dit vermindert de 'jatbaarheid' van de hardware :).

Pluspunten :) :
-Mooi uiterlijk
-Degelijke kast
-Makkelijke montage
-Veel ruimte

Minpunten :( :
-Hij is zwaar, je neemt 'm niet even mee naar een lanparty
-Redelijk lastige montage van grote uitbreidingskaarten, zoals mijn SCSI-controller.
Kan je mischien een paar zelfgemaakte pics posten?

Verwijderd

Heb de casetek 1018 inmiddels ook. M'n tyan tiger s2460 (dual athlon) past hier tenminste goed in.
Enige minpunt vind ik de kwaliteit van de scharnieren van de deurtjes: die zien er nogal slap uit. En het deurtje voor de cd/dvd (bovenste) kan niet verder dan 90 graden open...

Voor de rest erg fraaie kast!
Pagina: 1