Toon posts:

Casema nu echt te traag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow.

Een vriend van me heeft een casema kabel lijntje. Was opzicht weinig mis mee. Maar sinds een tijd komt zijn downstream gemmideld niet meer boven de 2 kb/s en verloopt de activiteid erg instabiel. Verder dan een beetje msnen komt hij niet meer.

Nouw ik denken zal wel aan kabels / modem / dns / instellingen / Casema liggen. Maar ik kom daar met een lapdoos, prik die ff aan die modum over de zelfde kabel, nog niets gedaan, en hij heeft normaal internet. met een downstream van iets onder de 100kb/s.

Ik heb alle instellingen op zijn pc nagelopen, en ik kon eigenlijk niets vinden. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Hij heeft gewoon XP prof, geen rare netwerk kaart, msi mb, amd proc.

Heeft er iemand een oplossing. Het ligt dit keer dus niet aan Casema / kabels / modem / dns

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:03

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Al gescanned op spyware en virussen?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik dat allang gedaan

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 20:15:
Uiteraard heb ik dat allang gedaan
Virusscan? Welke manier heb je gebruikt om te scannen voor ad-aware? Voor jou heel normaal, maar als je het niet vermeld kunnen wij het niet ruiken ;)

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 23:47

Sebastiaan

....

misschien de overstap van l2tp naar DHCP gemist?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
kan je als je een bestand deelt van zijn computer naar je laptop, wel op een hogere snelheid overzetten? Kijk anders naar een netwerk traffic meter, en kijk of er iets internet snelheid gebruikt. Heeft hij een firewall of een ander programma dat de verbinding knijpt? Kazaa, of wat dan ook?

Verwijderd

Je zegt dat je met je laptop wel de goede snelheid haalt en met de pc niet. Heb je op de laptop en de pc precies dezelfde instellingen gemaakt? Gooi anders eens alle netwerkinstellingen van de laptop en begin opnieuw op de laptop tot het werkt. Gooi dan alle netwerkinstellingen van de pc en maak daar dezelfde instellingen als op de laptop. Als dit niet werkt weet je in ieder geval dat het niet aan de instellingen ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Alle stappen die jullie gaven waren mijzelf al te binnen gesprongen.

Het lag uiteindelijk aan de herkenning van de netwerk kaart. Windows dacht dat het een of andere realtech was (was het ook wel) maar het was net een ander. na ff een andere kaart en in gestopt te hebben (en laten herkennen enzo) en de oude weer terug te stoppen was het probleem opgelost. i-net deed het weer normaal.

Toch erg bedankt voor het medenken en de tips.

Verwijderd

Topicstarter
btw, instellingen zijn er amper.

gewoon een tcp/ip protocol met alles op auto bij je LAN connectie gooien (staat er al standaard) meer valt er eigenlijk niet in te stellen. rest is allemaal standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Okey, negeer wat ik zei over dat hij het weer deed. Want het is weer dood.

Na een restart nadat het internet wel gewoon deed is alles weer als vanouds. Nogmaals heb ik met ad-aware op troep gescant en norton ook ff laten rondsuffelen. Maar niets gevonden. Er draaien op de achtergrond geen rare processen. En de verbinding word ook niet bezet (niet volgens stadbar en niet volgens de trafic meter van windows)

Ik weet het nu dus echt niet meer.

Niemand meer ideeen?

btw op een lan doet alles het wel gewoon, bestanden stuurt ie gewoon met normale snelheden over, en ping is laag.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 18:41 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Probeer die PC eens met een ander OS, bijv een knoppix CDtje
Als dat wel goed gaat kun je hardware problemen in ieder geval uitsluiten

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 00:05:
Alle stappen die jullie gaven waren mijzelf al te binnen gesprongen.

Het lag uiteindelijk aan de herkenning van de netwerk kaart. Windows dacht dat het een of andere realtech was (was het ook wel) maar het was net een ander. na ff een andere kaart en in gestopt te hebben (en laten herkennen enzo) en de oude weer terug te stoppen was het probleem opgelost. i-net deed het weer normaal.

Toch erg bedankt voor het medenken en de tips.
Kan je het niet proberen met die andere netwerkkaart? Het is nou niet duidelijk of je de netwerkkaart al zo hebt getest dat dat niet het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Bijde netwerkkaarten doen het prima op lans ed. en in het netwerk. alleen het internet loopt nogsteeds niet. Ik weet het onderhand echt niet meer. En ik ga denk ik die hele pc maar formateren en windows er opnieuw op. Wie weet vaagd het de fout ergens weg dan.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
Casema kamp al sinds een week met storingen op het netwerk. Diversen klanten hebben hier last van.

Kijk eens naar de lampjes op de modem... Als de modem niet online is kun je de pc honderd keer scannen en herstarten maar daar gaat je internet niet van werken.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 22:28

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Kijk, en daar heb je er al eentje. Waarom moet je nou Casema in je topictitel vermelden, terwijl je zelf al meteen aangeeft dat het probleem niet bij hun ligt?

[ Voor 33% gewijzigd door De_Koele_Man op 07-08-2004 19:42 ]

Meh!

Verwijderd

De_Koele_Man schreef op 07 augustus 2004 @ 19:42:
[...]

Kijk, en daar heb je er al eentje. Waarom moet je nou Casema in je topictitel vermelden, terwijl je zelf al meteen aangeeft dat het probleem niet bij hun ligt?
TS zegt wel dat het niet aan casema ligt, maar dit is niet zeker. Zeker omdat hij zegt dat het eerst opeens weer normaal was, en toen weer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 22:59 ]

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 19:00
hij geeft al in het begin aan dat als hij zin laptoppie inprikt het geen problemen geeft. Dus ander compie wel normaal internet en met deze niet. Logischerwijs dat er is mis is met de computer en niet Casema, want dan zal alle computers het er niet op doen. Zal eerst toch alle hardware controleren. Dingen uitsluiten. Ergens een ander netwerkkaart lenen of in andere pci slot steken. om netwerkkaart of computer of pci slot uit te sluiten van probleem.

Want lannen gebruik je ipx protocol als ik me niet vergist en internet dhcp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 22:57:
[...]

TS zegt wel dat het niet aan casema ligt, maar dit is niet zeker. Zeker omdat hij zegt dat het eerst opeens weer normaal was, en toen weer niet.
Wat pang zegt, plus het feit dat het even opgelost was toen de nic een keer "goed" herkend werd. Deffo niet casema dus... misschien toch ff topictitel aan laten passen ;)

Verwijderd

pang schreef op 08 augustus 2004 @ 01:29:
.........

Want lannen gebruik je ipx protocol als ik me niet vergist en internet dhcp.
Misschien een beetje offtopic, maar lannen is tegenwoordig meestal tcp/ip werk en dhcp is geen protocol (het is een manier om automatisch ipadressen uit te delen).

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 12:59:
[...]

Misschien een beetje offtopic, maar lannen is tegenwoordig meestal tcp/ip werk en dhcp is geen protocol (het is een manier om automatisch ipadressen uit te delen).
Meer offtopic: DHCP is wel degelijk een protocol, het Dynamic Host Configuration Protocol. Het is idd alleen bedoeld om ipadressen te verkrijgen, dus het is natuurlijk onzin dat op internet gebruikt wordt (behalve voor het krijgen van ipadressen), aangezien het niet echt in staat is om data te versturen (tenminste, niet op een makkelijke manier zoals met tcp/ip). IPX is een belachelijk oud protocol, wat inderdaad niet echt meer gebruikt wordt in kleine lans, zowel op het internet als in lans is het tegenwoordig tcp/ip wat de klok slaat. Sterker nog, als je in je lan alleen IPX zou hebben, dan zou je er niet eens een internetverbinding over kunnen delen.

Ontopic:
Gebruik je alleen adaware als je op spyware scant? Want adaware vindt lang niet alles. Dat je geen gekke processen ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Probeer dus ook eens Spybot en HijackThis.

[ Voor 3% gewijzigd door sirdupre op 08-08-2004 13:20 ]

Pagina: 1