Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Knutselproject: 220v (?) Beveiligingscamera -> Composite?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 09:20
Bij een kennis van mij, wie op een kraan in rotterdam werkt zijn de cameras vervangen, omdat hij weggooien zonden vind heeft hij wat voor mij bewaard. Een echte camera die bovenin de kraan hangt, een dummy voor aan de muur en een leuk bord :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/1.JPG

Zoals je ziet is hij in de huidige form niet practisch, hij is huge, zwaar (kilotje of 20) en daardoor moet hij uit elkaar. Inside zet een mooie philips camera, samen met een groot soort van ledjes in een cirkelvorm die voor licht moeten zorgen.

Na een hoop schroefwerk komt er toch wel iets uit wat lijkt op een camera, vrij groot, ongeveer even groot als 2 hdds op elkaar gestapeld, plus een wcpapierkokertje voor de lens zeg maar :>.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/4.JPG

Philips Solid State Camera, Type: LDH0660

Op de les staat: LDH6721

Volgens google:

2/3", C-Mount, 8,0mm/1:1,4, horizontaler

Blickwinkel 59ø/43ø, mit konfektionierten

Helaas vind ik nergens wat over deze camera, op google niet, bij philips niet, dus vandaar dat ik het met jullie hulp en wat logisch denk werk wil gaan redden ;).

Zo te zien een camera die rechtstreeks in onze 220v thuis gestoken kan worden, maar toch zou ik graag wat bevestiging willen hebben van jullie.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/5.JPG
Aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/6.JPG
Links komt uit de camera:

- Bruin / blauw / groen-geel, groen-geel is NIET in gebruik...

Rood gaat naar de lamp in de behuizing, dus niet van belang denk ik.

De vraag is nu, hoe ga ik dit aansluiten? Het lijkt op een appart soort van aansluiting die waarschijnlijk op een speciaal soort systeem aangesloten moet worden of niet? Wat behalve de camera heb ik geen appart systeem, en dus kan ik er dan ook weinig mee.

Of zou er een mogelijkheid zijn dit om te zetten naar Pal? Heeft iemand wat meer informatie voor mij?

Edit:

Op de ahterkant:

video systeme c153

type: ldl 6000/02

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 03-08-2004 18:13 ]

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 15:25
Die blauwe en bruine zijn van de stroom, die geel/groene is van de aarde. Ik zie in de behuizing ook nog een geel/groene, waar gaat die naar toe?

Waar gaan die rode draden naar toe? Of zijn die voor het video signaal ofzo?

Volgens de 2e foto maakt hij gewoon gebruik van 220v wisselspanning.

[ Voor 14% gewijzigd door Jozz op 03-08-2004 18:17 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Verwijderd

waar is dat draad naar die lens voor?

• Icey
Het achterste gedeelte was een soort van verlengstuk, waar jij die geel groen ziet is een soort van dezelfde draaid, die gewoon doodloopt in de behuizing..

Achterkant philips camera -> behuizing -> achterkant behuizing

Die 2 rode kabels gaan naar een soort ronde lamp, voorin de behuizing die licht geeft.

Draad naar de lens gaat naar het uitstekende gedeelte van de lens, ik vermoed om dat hij daarmee kan zoomen/scherpstellen. Er zit een motortje/tandwielen constructie, dus ik denk daarvoor...

Vandaar ook mijn vermoede dat het geen composite uitgang is, maar een speciaal videosysteem.

[ Voor 33% gewijzigd door Icey op 03-08-2004 18:20 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 21:16
Er zit gewoon 230V~ aan, anders zijn de draden verkeerd.

Die sync. aansluiting is voor oude analoge videoapparatuur. Digitale syncen namelijk automagisch.
Line out is een BNC aansluiting, met wat soldeer/plakband kan je daar gewoon een composiet aan hangen.

• Icey
BNC:

Centre Pin: Signal (connect to centre conductor in coaxial cable)

Outer Shield: Ground (connect to screen in coaxial cable)

Zomenteen maar es aansluiten op een composite stekker (eehm, die heeft ook maar 2 draaidjes volgens mij :P).

Stroom ga ik ook wel regelen, stekker van een oude lamp is het relaxed denk ik.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 23:08
Zo, das leuk speelgoed :P

Een CCD camera MET auto iris, waarschijnlijk zwart/wit

En uit die onderste BNC-plug komt waarschijnlijk gewoon 75Ohm PAL composiet video, dus als je die aansluit op de gele plug aan je TV moet je al beeld hebben.

Heb je misschien ook nog een pic van die LED ring !?

[ Voor 11% gewijzigd door Sine op 03-08-2004 18:49 ]

Repareren doe je zo.

• Icey
Subtiel vraagje tussendoor...

Middelste composite stekker op de middelste van de bnc stekker. Maar moet ik ook de mantel van de composite en de bnc stekker (ground) aan elkaar knopen? Ik neem aan van wel toch? Word iets moeilijker om dat netjes te doen, dan moet ik eerst wat krimpkous gaan halen.

• Icey
Sine:

Die ring met licht kom ik niet bij, zit echt helemaal in de behuizinig, luchtdicht, tussen grote metalen delen die echt muurvast zitten, een foto maken lukt ook niet, beste wat ik je kan geven is dit

Verwijderd

Er zijn ook BNC > tulp verloopjes - tulpje soldeert wellicht een stuk makkelijker voor je en heb je evt. ook liggen.

Om te testen kun je ook volstaan door de manteldraad met plakband vast te zetten en de midden kern er los in steken. Zonder mantel heb je iig geen mooi beeld. ;)

• PIELEPOYE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 14:39
die motor die naar de lens gaat moet je verwijderen daar heb je speciale stuur een heden voor nodig die signalen daar voor worden door de coax of voedings kabel gestuurd sluit regelmatig van die dingen op mijn werk

tenzij je zo stuur eenheid met keypad te pakken kan krijgen als nog anders alles met de hand

maar het beeld signaal is composiet word in de stuur unit om gezet naar digitaal en dan meestal naar glasvezel

We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl

• Sine
PIELEPOYE schreef op 03 augustus 2004 @ 19:25:
die motor die naar de lens gaat moet je verwijderen daar heb je speciale stuur een heden voor nodig die signalen daar voor worden door de coax of voedings kabel gestuurd sluit regelmatig van die dingen op mijn werk

tenzij je zo stuur eenheid met keypad te pakken kan krijgen als nog anders alles met de hand

maar het beeld signaal is composiet word in de stuur unit om gezet naar digitaal en dan meestal naar glasvezel
Dat is het kabeltje van de auto-iris, lekker laten zitten dus :)
Icey schreef op 03 augustus 2004 @ 18:59:
Sine:

Die ring met licht kom ik niet bij, zit echt helemaal in de behuizinig, luchtdicht, tussen grote metalen delen die echt muurvast zitten, een foto maken lukt ook niet, beste wat ik je kan geven is dit
Dat is ook geen verlichting, dat is een verwarming die moet voorkomen dat het glas beslaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Sine op 03-08-2004 19:29 ]

Repareren doe je zo.

• Icey
Woei! Hij werkt :P.

Simpel gedaan met een paar kroonsteentjes. Ongelovelijk scherp beeld, helaas alleen zwart wit, maar dat vind ik nog niet eens zo erg ;).

Ik heb alleen de ground (220v stroom) nog niet aangesloten, daarvoor heb ik een andere stekker nodig (eentje met aarde) dus dat moet ik nog netjes oplossen.

Nog ergens wat krimpkouse vandaan halen, en dan eens gaan bedenken of hij nog een nuttige functie krijgt ;)

• Sine
Als je een tvkaart hebt met video in kun je hem ook aan je pc hangen

Repareren doe je zo.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:03

kraats

Ik rol

hhmm.. in een soortgelijke Philips camera-behuizing die ik heb liggen gaan de rode draden naar een verwarmingselement tegen condens. Wordt bij deze hier een lamp voor gebruikt?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Icey
Ik dacht een lamp, maar sine zei al dat het een verwarmings element was, mijn fout dus ;)

Dat van die tv kaart truc ken ik wel, ikzelf doe hetzelfde met mijn canon a75 zo nu en dan.

Het ging mij meer om de draden, wou geen problemen of dingen opblazen. Ik had nog niet eerder met bnc gewerkt.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Icey schreef op 03 augustus 2004 @ 20:02:
Ik dacht een lamp, maar sine zei al dat het een verwarmings element was, mijn fout dus ;)

Dat van die tv kaart truc ken ik wel, ikzelf doe hetzelfde met mijn canon a75 zo nu en dan.

Het ging mij meer om de draden, wou geen problemen of dingen opblazen. Ik had nog niet eerder met bnc gewerkt.
Bij elke zichzelf respecterende electronica winkel zijn gewoon verloop stukjes te koop. Van BNC naar Tulp... De aansluiting veranderd niets aan het soort signaal dat er doorheen gaat... Het is dus gewoon Composite. En de lens van Philips is idd vaak auto iris, die draad dus lekker laten zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Maarce op 03-08-2004 20:39 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:34
Die ledjes kunnen ook IR zijn, zodat je snachts ook kunt kijken door je camera, maar er geen zichtbaar licht vanaf komt (iig niet zichtbaar voor mensen)

• Sine
Gr0wLiThE schreef op 03 augustus 2004 @ 20:42:
Die ledjes kunnen ook IR zijn, zodat je snachts ook kunt kijken door je camera, maar er geen zichtbaar licht vanaf komt (iig niet zichtbaar voor mensen)
Dat zijn geen leds ...

Het is een verwarming om het ruitje condensvrij te houden

Repareren doe je zo.

Pagina: 1