Aopen 6800GT alternatieve luchtkoeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Iemand enig idee of er ook al een alternatieve luchtkoeling is voor de 6800GT?

Ik had namelijk net mijn systeem lekker stil totdat de nieuwe vidkaart erin kwam die nu dus de rest overheerst.

Zou de vga silencer van Arctic cooling hierop passen? (had die namelijk op mn 9800pro en beviel me erg goed)

Systeem Specs

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 23:01
denk dat tie niet past, want je hebt voor de 9800xt al een special revisie

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik snap het niet; een systeem dat stil moet zijn staat of valt met de componenten. Waarom koop je dan een videoplank dat zo retesnel is dat het gewoon echt gekoeld moet worden?

Het ding verstookt bij 3d iets van 90 Watt, dus die warmte komt vrij en ook zo'n BGA-silencer komt dan tekort.... (tenzij je zoiets neemt met een Big Fan ernaast). Maar geen nood, zodra het te warm wordt klokt de GPU ook terug.... maar daar gaat je performance.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Ecteinascidin schreef op 03 augustus 2004 @ 17:23:
Ik snap het niet; een systeem dat stil moet zijn staat of valt met de componenten. Waarom koop je dan een videoplank dat zo retesnel is dat het gewoon echt gekoeld moet worden?

Het ding verstookt bij 3d iets van 90 Watt, dus die warmte komt vrij en ook zo'n BGA-silencer komt dan tekort.... (tenzij je zoiets neemt met een Big Fan ernaast). Maar geen nood, zodra het te warm wordt klokt de GPU ook terug.... maar daar gaat je performance.
een snel systeem hoeft echt niet veel herrie te maken, mijn pc is ook super stil en ik maak gewoon gebruik van casefans e.d
Het gaat er toch om dat je een airflow in je kast hebt, die fans hoeven echt niet op volle toeren te draaien ;)
Ow ik heb arctic gemailed btw over de nieuwe vga silencer revisie die compatible is met de nieuwste generatie videokaarten.
Mij werdt verteld dat deze binnen 3 weken op de markt is :D

[ Voor 12% gewijzigd door taz3d_nl op 03-08-2004 19:15 ]

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:09
Ow ik heb arctic gemailed btw over de nieuwe vga silencer revisie die compatible is met de nieuwste generatie videokaarten.
Yep, kreeg ook een zelfde antwoord. Hopen dat ie dan ook meteen in Nederland verkrijgbaar is, dan koop ik em meteen ;)

• Occy74
taz3d_nl schreef op 03 augustus 2004 @ 19:14:
[...]

een snel systeem hoeft echt niet veel herrie te maken, mijn pc is ook super stil en ik maak gewoon gebruik van casefans e.d
Het gaat er toch om dat je een airflow in je kast hebt, die fans hoeven echt niet op volle toeren te draaien ;)
Damn das pas goed nieuws en precies waar ik op zat te wachten.
thxx! :)

Systeem Specs

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

de ZM80D-HP icm met een optionele fan is ook erg goed, die is volgens mij ook geschikt voor de 6800 serie, zeker weten doe ik dit niet. zalman staat er om bekend erg stil te zijn, :)

linkje: http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=138&code=013

[ Voor 19% gewijzigd door Koekje op 03-08-2004 20:00 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Occy74
Eindelijk mijn NV Silencer5 binnen en kon jullie de pics niet onthouden uiteraard:

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-5.jpg

Systeem Specs

Verwijderd

Occy74 schreef op 05 september 2004 @ 20:44:
Eindelijk mijn NV Silencer5 binnen en kon jullie de pics niet onthouden uiteraard:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er erg cool uit, maar maak dat ding veel geluid of valt het allemaal wel mee . :7
En hoe zit het met de warmte en airflow,ik ben erg nieuwsgierig

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 20:20
drunkfux waar heb je die gehaald? Monteergemak?

• Occy74
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:54:
[...]ziet er erg cool uit, maar maak dat ding veel geluid of valt het allemaal wel mee . :7
En hoe zit het met de warmte en airflow,ik ben erg nieuwsgierig
Ding is veel stiller dan de standaard dus dat is pluspunt 1.
De GPU-core is 10 graden lager dan met de standaard dus das pluspunt 2.
Mijn casetemp is 2 graden gezakt omdat de hete lucht de kast wordt uitgeblazen dus dat is pluspunt 3.
Abaddon1 schreef op 05 september 2004 @ 23:15:
drunkfux waar heb je die gehaald? Monteergemak?
Komt bij Atro vandaan
De retail-koeler eraf halen duurde langer dan het monteren van deze, tering wat veel schroefjes zitten daarin verwerkt :)
Het monteren kan zelfs met je ogen dicht, dit in tegenstelling tot de oude silencer rev3 die ik op mijn 9800pro had.
Die moest ik destijds 2-3x verstellen voordat ie echt goed zat.

[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 06-09-2004 00:20 ]

Systeem Specs

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 22:46
ik zie daar alleen deze staan:

Arctic VGA Silencer Rev. 3

• Occy74
Oeps, foutje.. Ik bedoel www.freezinghardware.nl
Bij Atro had ik ander spul vandaan.. foutje :)

Systeem Specs

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 20:20
Komt die NV Silencer 5 ook op het geheugen of puur en alleen de GPU? Ik vind um een mooi prijsje hebben. En als je toch al 450 voor je kaart hebt neergeteld zit ik er echt niet mee.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kan je er niet gewoon een of andere big-ass heatsink met een 120 mm fan opgooien

dat word iig lekker stil helemaal op 7 volt

• Occy74
Abaddon1 schreef op 06 september 2004 @ 17:59:
Komt die NV Silencer 5 ook op het geheugen of puur en alleen de GPU? Ik vind um een mooi prijsje hebben. En als je toch al 450 voor je kaart hebt neergeteld zit ik er echt niet mee.
In de 4e foto kun je het een beetje zien maar, ja het geheugen wordt meegekoeld..
Het koperen blok heeft contact met alle geheugenchips.

Systeem Specs

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 14:57
Abaddon1 schreef op 06 september 2004 @ 17:59:
Ook op het geheugen. Ik krijg hem morgen als het goed is, anders wordt het woensdag. Deze is leverbaar bij www.ikbenstil.nl.

Verwijderd

Ik heb een XFX 6800 GT. Zou iemand voor mij willen opmeten hoe hoog de kaart wordt inclusief de REV 5 koeler? Kan kan ik eens kijken of het nog in mijn kast past. Alvsat bedankt!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 14:57
ik zou zeggen; precies 4 cm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedankt, ik vroeg het me ook al af daar ik m'n XFX 6800 GT in een SN95G5 Shuttle heb draaien.

Helaas is de Rev. 5 geen optie voor mij, ben bang dat de kaart dan helemaal z'n warmte niet kwijt kan omdat ie dan nog meer tegen de case aan komt.

Verwijderd

Ik gebruik de NV 5 voor mijn 6800LE, koelt perfect. Makkelijk te monteren en het koelblok bedekt ook het geheugen..

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Neemt ie een PCI slot in?
Niet dat ik dat erg vind, juist mooi dat ie dan de warme lucht naar buiten blaast.
En sluit dat goed aan?
Geen kieren of zo?
Zou daar een foto van getoond kunnen worden?

mijn systeem.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Ik bedoel in de pc. :+

mijn systeem.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Lijkt me inderdaad wel duidelijk :P

Kleine kick... Ik heb dat ding ook, gisteren erop gebouwd, ging uitermate simpel... Totdat ik dat ding terug in de kast wil zetten, kom ik tot de conclusie dat ik geen powerkabel van de voeding op de kaart kan aansluiten.

Twee minpunten dus tegenover de drie pluspunten eerder in dit topic:

1. Als je aansluiting voor extra voeding boven op de kaart zit, word deze compleet bezet door de 'enorme' fan behuizing en kun je dus geen power kabel meer aansluiten. Ook niet wanneer je eerst de kabel aansluti en dan de koeler erop, die ruimte is er gewoon niet.

2. De aansluiting van de fan past, iig bij mijn kaart, niet op de fan aansluiting op de kaart zelf. Dit is niet zo'n probleem, maar zijn wel dingen waar weinig rekening mee gehouden is lijkt me.

Ik kan nu dus nog steeds naar het stofzuiger geluid luisteren wat mee komt met de originele fan, maar goed, ik ben nog op zoek naar een alternatieve oplossing... Het gaat dus om deze kaart met de powerkabelaansluiting bovenop de kaart:

ASUS V9999GT en ik zie nu dat de ultra versie van deze kaart er geen last van heeft. Is dus iets om rekening mee te houden, ik baalde gisteren wel...

Wat ik wel geprobeerd heb is om zonder de behuizing de kaart te laten draaien en het koellichaam te koelen met een casefan die er vand e zijkant opblaast. Dat ging op zich goed, totdat ik effe 3dmark'05 in een loop liet draaien om te kijken hoe heet de kaart werd. Tja, hij werd erg warm zo, das dus ook geen oplossing. Misschien krijg ik er nog een alternatieve fan op, ik zou alleen niet weten hoe, geen mounitng holes enzo...

[ Voor 15% gewijzigd door Ulti23 op 18-11-2004 09:16 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09
Mjah... waterkoeling he :Y)

XXXVI

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Nee, waterkoeling is (nog) geen optie, daar heb ik geen ervaring mee, ik hou het nog wel bij luchtkoeling, kaart was iets te duur om door onervarenheid te vern**ken door waterkoeling....

I pitty the fools who took my game-station.....

Pagina: 1