[OS9] snapt geen FAT partitie?

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
situatie: op mijn werk een paar Mac G3's, sindskort digitale camera. Werkt allemaal perfect op een gewone PC met Windows XP, maar met MacOS 9.nogwat wil het maar niet lukken: als we het kaartje uit de camera halen, in een cardreader stoppen en die cardreader aansluiten op de mac, krijgen we de mededeling dat het kaartje eerst geformatteerd moet worden (Geinitialiseerd noemt Apple het geloof ik). Doen we dat, vinden zowel de camera als mijn Windows XP machine vervolgens dat het kaartje geformatteerd moet worden. En als we dat dan doen, werkt het kaartje weer in de camera, maar allemaal nog steeds niet op de Mac.

Moet ik op zo'n Mac eerst iets aanzetten wil het FAT-partities snappen? (De camera formatteert het kaartje als FAT-partitie). Ik heb ditzelfde verschijnsel ook al gehad met een gewone USB-stick.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
OSX en hoger begrijpt FAT partities en zelfs NTFS partities redelijk. OS9 daarentegen begrijpt er niks van en wil het formateren, net zoals Windows niks van HFS+ snapt. Om dit op te lossen is het handigste om Dave of een ander programma te installeren die zorgt dat je FAT kan lezen in MacOS9.

kleurbleur.nl

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Dus ipv rechtstreekse support voor NTFS vanuit mijn OS moet ik betalen voor 3d party software die dit voor me opknapt? Zoeken naar iets anders heeft me nog niets opgeleverd trouwens....
Die Mac is toch echt maar 3 jaar oud geloof ik...
hoe kan dat ding nou geen FAT ondersteunen 8)7

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:07

Q

Au Contraire Mon Capitan!

0siris schreef op 03 augustus 2004 @ 21:51:
Dus ipv rechtstreekse support voor NTFS vanuit mijn OS moet ik betalen voor 3d party software die dit voor me opknapt? Zoeken naar iets anders heeft me nog niets opgeleverd trouwens....
Die kaartjes zijn meestal fat32 dus zoek op fat32 ondersteuning. Een mac != windows. Pas vanaf osx wodt het naar mijn idee native ondersteund.

Als os x er niet was geweest had ik ook nooit een mac gekocht, om dit soort redenen.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
0siris schreef op 03 augustus 2004 @ 21:51:
Waarvoor ondersteund een Windows geen HFS?
Waarom gebruik je een OS dat al in 2000 door Apple als dood werd opgegeven en dat door Apple in 2002 is begraven op mooie wijze?

Dave is niet al te duur en anders koop je maar OSX. Zo duur is dat niet en het bied wat meer mogelijkheden dan Dave wat alleen maar wat Windows features biedt voor OS9.

kleurbleur.nl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, Classic MacOS ondersteunde altijd wel PC-formatted floppies. Mischien is FAT32 toch te nieuw.

Overigens, 'hoe kan dat ding nou geen FAT ondersteunen'... Ondersteunt windows wel HFS dan? Juist ja.
edit:
Oh, Sage zei het ook al
.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 06-08-2004 00:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1