situatie: op mijn werk een paar Mac G3's, sindskort digitale camera. Werkt allemaal perfect op een gewone PC met Windows XP, maar met MacOS 9.nogwat wil het maar niet lukken: als we het kaartje uit de camera halen, in een cardreader stoppen en die cardreader aansluiten op de mac, krijgen we de mededeling dat het kaartje eerst geformatteerd moet worden (Geinitialiseerd noemt Apple het geloof ik). Doen we dat, vinden zowel de camera als mijn Windows XP machine vervolgens dat het kaartje geformatteerd moet worden. En als we dat dan doen, werkt het kaartje weer in de camera, maar allemaal nog steeds niet op de Mac.
Moet ik op zo'n Mac eerst iets aanzetten wil het FAT-partities snappen? (De camera formatteert het kaartje als FAT-partitie). Ik heb ditzelfde verschijnsel ook al gehad met een gewone USB-stick.
Moet ik op zo'n Mac eerst iets aanzetten wil het FAT-partities snappen? (De camera formatteert het kaartje als FAT-partitie). Ik heb ditzelfde verschijnsel ook al gehad met een gewone USB-stick.
ach...in een volgend leven lach je er om!