Hoever monitor van systeem kast??

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Hoever moet ik mijn monitor wel niet van mijn kast afzetten zonder dat ik trillingen in beeld krijg. Ik heb nu namelijk aan de kant waar mijn kast staat trillingen in beeld. Mijn kast staat ongeveer 30cm van me monitor. Ik heb heb gemod dus ik wil hem niet onder me bureau neerzetten maar op me bureau. Moet hij echt ver van me monitor af staan of is er ook een soort van afdekmateriaal wat ik aan de binnekant van me kast kan maken zodat er geen straling ofzo wordt doorgelaten??

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hij mag er gewoon boven op staan hoor hij is afgeschermd. Bij mij stoort hij niet...

Tenzij je mod natuurlijk de storing veroorzaakt. Weet je zeker dat het geen andere oorzaak heeft?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Weet je zeker dat het van je kast komt? Heb je de monitor getest op andere systemen. Want voor hetzelfde geld staat je ververvsingsfrequentie gewoon te laag.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Misschien helpt een shield van kippengaas wel... Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar vroegah hielp het wel mat de boxen die ernaast stonden.

• GrammaTonic
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
als je een pompje hebt voor je water kan je trillingen krijgen, gewoon net zo ver er vandaan zetten tot ze weg zijn

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

Hetgeen dat vervorming geeft aan je monitor zijn transformators, of specifieker de "spoelen" hiervan. Deze zitten in grote vorm in de voeding van je PC, (stroom-)adapters en halogeenlampen. Zorg dat je deze binnen een redelijke afstand van je monitor hebt staan. Dit voorkomt (kleur-)vervorming.

Verder is het natuurlijk zaak om de trillingsfrequentie van je monitor boven de 85HZ te zetten om ander geflikker te voorkomen. :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De voeding van/in PC-speakers geven ook trillingen in het beeld als ze te dichtbij staan.

Als je een normaal merk PC/kast hebt, dan moet een monitor er zonder problemen naast kunnen staan. :)

Senile! Senile Oekaki

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Het is een tower dus hij staat er gewoon naast. Ik heb een sidewindow in me kast en die zit dus aan de kant van waar me monitor staat. Op de sidewindow zitten 2 80mm fans en een fan heeft een Rounded Cold Cathode lamp erop. Monitor doet het wel gewoon goed als ik hem aan me pc hang die onder me bureau staat en de refreshrate staat op 85herz. Ik heb een 500watt voeding erin zitten dus misschien dat die stoort. Ik heb een 19"CRT van ViewSonic en een XaserIII V1000 kast.

[ Voor 16% gewijzigd door Techno Overlord op 03-08-2004 16:12 ]

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
CaptainM schreef op 03 augustus 2004 @ 16:10:
Het is een tower dus hij staat er gewoon naast. Ik heb een sidewindow in me kast en die zit dus aan de kant van waar me monitor staat.
als je hem nou aan de andere kant van je monitor zet? Op deze manier wordt het waarschijnlijk niet goed afgeschermd.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 14:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Zet de fans en de ccfl eens uit die in de zijkant zitten. Misschien zorgen de fans of de omvormer voor de ccfl voor storing.
Normaal zou die tegen gehouden worden door de kast, maar omdat daar nu een gat in zit word het niet meer tegen gehouden.

Anders misschien de kast en monitor omwisselen, zodat de monitor tegen de dichte kant van de kast aan staan?

Last.fm

Pagina: 1