2e hands powerpc g3

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Mij is een oude powerpc g3 aangeboden om precies te zijn de Power Mac G3/266 DT

inclusief:
160mb ram
40gb hd
tv-tuner
mac os 9.x
zip-drive

Ik weet dat het een oud beestje is maar ik wil hem voor simpele dingen gebruiken zoals msn en mp3's afspelen en misschien films(divx?) en om gewoon eens te kijken hoe een mac mij bevalt.
Ik zou dit systeempje graag upgraden naar mac OS x en daarbij wat extra ram erin te prikken. Kan dit systeem dat aan met een werkbare snelheid?

Heeft het zin (resultaat vs kosten) om de processor te upgraden door bijvoorbeeld een g4 of een snellere g3 processor in te zetten?

en een laatste vraag aangezien het hoeveel is dit nog waard topic gesloten is. Is 150 euro een redelijke prijs voor dit systeem?

Freelance Drupal Developer

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
De prijs lijkt mij wel redelijk, en hij kan in ieder geval t/m 10.2 draaien volgens MacTracker.

Maar super zal het niet gaan denk ik, je kan wel via wat hacks de zwaardere dingen zoals venster-schaduwen uit kunnen zetten, dan win je nog wat snelheid.

Maar ik zou het geld in m'n zak houden en nog iets verder doorsparen voor minimaal een G3 @ 350 mhz...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik schop ff iemand dit topic in, heeft net ook zoiets gekocht :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18
Prijs lijkt me te hoog.. :)

Voor dat geld heb ik een B&W (zie sig) aangeschaft met dubbel zoveel geheugen en een 450 Mhz cpu. Niet dat ik geboft heb, want er staan er echt genoeg te koop. Met deze cpu snelheid en aantal mb's geheugen zou ik niet upgraden naar OS X.

Maar met wat extra geheugen erbij kom je een eind, ik zou alleen geen 150 eur neerleggen voor dit systeem. :)

Verwijderd

Je kan er zelfs OS X 10.3 op draaien met behulp van XPostFacto en een beetje gepiel. Waarschijnlijk wil je dat ook, want met OSX 10.3 kan je meer en het loopt beter.

MP3s luisteren gaat prima, al haalt iTunes wel de prestaties van het hele systeem wat omlaag. DivX kijken is niet te doen, tenzij je graag kijkt op postzegel formaat. Ik heb het zelf ook met 266MHz geprobeerd, helaas :)

Wat willem169 en jijzelf ook al zegt: Extra geheugen moet er wel bij. Ik heb in mijn G3 300 (heeft tijdelijk op 266MHz gedraaid) 384MB RAM zitten, een nieuwe videokaart (Rage Pro dacht ik) en al met al is het prima te gebruiken.

Over de prijs kan ik niets zeggen. Deze Mac was een krijgertje en ik heb geen idee wat een gangbare prijs is. Je zou op sites als TweeHandsMac.nl kunnen kijken of er daar nog Beige G3s aangeboden worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 16:40 ]

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Deze configuratie zie je al vanaf 75 euro te koop dacht ik. Op de harde schijf na...

G3 B&W kopen zou ik zeggen.

• Willem
Exact :)

Maar een Mac kun je voor dit soort dingen niet echt aan de tand voelen imho, je zult weinig verschil met een PC merken als je er deze werkzaamheden op gaat uitvoeren. :)

Verwijderd

Op deze kan je ongeveer zien wat er voor 2hands G3's worden gevraagd: http://www.tweedehandsmac.nl/

• Willem
Goed Terr zn post gelezen B) :*

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
willem169 schreef op 03 augustus 2004 @ 20:40:
Exact :)

Maar een Mac kun je voor dit soort dingen niet echt aan de tand voelen imho, je zult weinig verschil met een PC merken als je er deze werkzaamheden op gaat uitvoeren. :)
Ik weet hoe krachtig een mac kan zijn. Echter ik wil deze alleen aanschafen om een beetje te kijken hoe het os in elkaar steekt en dus gebruiken als entertainment bak. Mocht ik na mijn studie opeens een hoop geld verdienen dan ga ik zeker nadenken over een snellere :)

Freelance Drupal Developer

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OS X draait op zo'n systeem niet lekker, je kunt beter voor een B&W gaan. De B&W heeft een betere architectuur en komt standaard met een betere videokaart e.d.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Bigs schreef op 04 augustus 2004 @ 02:46:
OS X draait op zo'n systeem niet lekker, je kunt beter voor een B&W gaan. De B&W heeft een betere architectuur en komt standaard met een betere videokaart e.d.
Helemaal mee eens. Op een Blue&White G3 komt MacOS X goed tot zijn recht, probeer daarom om goedkoop aan zo'n kast te komen. Op de 2e hands mac site moet je wel een goeie deal kunnen vinden.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• M2XzeeD
  • Laatst online: 06-04-2025
Tweedehandsmac.nl is wel een goeie ja
alleen halveer wat men er voor vraagt prijzen zijn echt belachelijk hoog dan kan je beter bij een dealer een apparaat kopen heb je nog 3 maanden occassion garantie
van Mac Support weet ik dat ze tweedehands meuk hebben wellicht andere dealers ook wel :)
Pagina: 1