[virus] 'Ongeldig beeld' in XP - trojan gevonden*

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Op mijn
-AMD athlon XP 2600+
-gf4ti4200
-512 mb ram
-aopen nforce 2 mobo
(rest is niet relevant denk ik)

met windows XP professional (geen SP's) doet zich sinds 2 dagen een nogal vreemd probleem voor, bj vrijwel elk programma wat ik opstart (nouja, probeer op te starten want het werkt niet) komt er een bericht "ongeldig beeld".

hier een voorbeeld met mozilla thunderbird:
letterlijk: De toepaswsing of DLL-Bestand C:\PROGRA~1\MOZILL~2\components\qfaservices.dll is geen geldige windows kopie. Controleer dit op uw installatiediskette.

en dan druk ik op ok en komt er weer ene dergelijk bericht, in dit geval c:\windows:\system32\dwintl.dll. Dat bericht herhaalt zich ook 4 keer.

Daarna verschijnt een lege dosbox en weer een schermpje met als titel "16 bits MS-DOS susbsysteem" en verder dit bericht:

c:\windows\system32\drwtsn32.exe
c:\windows\system32\autoexec.nt
Het systeembestand is niet geschikt voor ms-dos- en microsoft windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Bij elk programma zijn de dll bestanden weer verschillend, dus het ligt niet aan 1 dll bestandje o.i.d.

Ik heb uiteraard een virusscan gedaan, daar vond hij 1 trojan, maar dat hielp verder niks. Verder heb ik chkdsk /f gedaan en hij was wel 10 minuten bezig met alles te herstellen, maar dat maakte alsnog niets uit.

edit:
heb ook ad-aware gedraaid, vond natuurlijk wel wat troep maar loste niets op. Ook draaien er geen vreemde processen op de achtergrond.

[ Voor 7% gewijzigd door thettes op 03-08-2004 15:56 ]

Verwijderd

Klinkt behoorlijk als een virus... Heb je je virusscanner up-to-date en eroverheen laten rollen? Als je virusscanner niet werkt kun je altijd nog een online scanner eroverheen laten rennen (en anders ook want dan deugt je virusscanner waarschijnlijk niet).

• thettes
aha housecall wilde eerst niet starten, maar nu wel :)

TROJ_AGENT-1 heeft hij gevonden, maar kan hij nei verwijderen.. zal ff verder kijken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat dit topic zich beter thuis in Beveiliging & Virussen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• thettes
inderdaad :)

Norton vindt enkel wat adware, en geen trojans.. dus met andere woorden, ik kan het virus niet lokaliseren en verwijderen :(

Verwijderd

thettes schreef op 04 augustus 2004 @ 01:49:
inderdaad :)

Norton vindt enkel wat adware, en geen trojans.. dus met andere woorden, ik kan het virus niet lokaliseren en verwijderen :(
Persoonlijk ben ik dan ook geen fan van norton. Probeer eens Panda antivirus en mocht die niks vinden Housecall. Vergeet niet bij Panda antivirus de heuristics aan te zetten die zijn standaard uit :(.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ga eerst eens je pc patchen, want dit is echt vragem om problemen. Zelfs met SP1 kan ik je een url geven waardoor je gelijk geinfecteerd bent. Bovendien kunnen de errors veroorzaakt worden door een bug die met een patch opgelost wordt.

• thettes
Dat moet dan maar, want panda vindt die trojan ook niet. Alleen housecall dus, maar die krijgt hem neit weg.

Ik kan me overigens herinneren dat mijn pc net voor de problemen begonnen zomaar een keer rebootte.

• ascona
  • Laatst online: 14-02-2022
ja die zijn actief,
even in veiligemodes proberen
Pagina: 1