Een K7 is een Athlon 
K7 was de codenaam voor Athlon, maar het word nog wel eens als verkorte naam gebruikt.
Een K7 past trouwens niet op een K6 moederbord.
K7 was de codenaam voor Athlon, maar het word nog wel eens als verkorte naam gebruikt.
Een K7 past trouwens niet op een K6 moederbord.
Verwijderd
Huh? 
K7=Athlon, of bedoel je dat niet?
Zo nee: leg duidelijk uit wat je wel bedoelt BerNaar...
K7=Athlon, of bedoel je dat niet?
Zo nee: leg duidelijk uit wat je wel bedoelt BerNaar...
edit:
In dezelfde minuut nog wel...
In dezelfde minuut nog wel...
lol, k6 is echt nix, of je moet kok willen worden en zelfs tijdens het computeren willen koken (de tweaker snapt wat ik bedoel
) de athlon is btw de cpu van het moment vind ik dan
deze is zeer goed en zeer snel, btw, denk niet dat de k6 en de k7 op hetzelfde moederbord passen. de athlon (TB) is veel beter als de k6.
mzzl
mzzl
Verwijderd
Dat hadden wel wel doorOp dinsdag 26 december 2000 15:07 schreef BerNaar het volgende:
jah please snap er geen reet van !
Ik zou gewoon eerst ff een hele zooi reviews gaan lezen en GoT doorspitten, want als je het verschil tussen K6 en K7 niet weet is het niet slim om meteen naar de winkel te rennen, jezelf goed voorlichten is het belangrijkste wat je kunt doen voor je een nieuwe computer gaat kopen.
Verwijderd
K6-2 rulez, als jij erop kan koken moet je s een goeie koeler erop zetten als ie bij jou niet goed werkt ben geen goede tweaker !!!!
En waarom "ruled" die K6-2 volgens jou dan zo onwijs ? Ik vind het maar trage krengen met slechte moederborden.Op dinsdag 26 december 2000 16:22 schreef SirCommieBastard het volgende:
K6-2 rulez, als jij erop kan koken moet je s een goeie koeler erop zetten als ie bij jou niet goed werkt ben geen goede tweaker !!!!
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
Euh..... Ja...Op dinsdag 26 december 2000 16:22 schreef SirCommieBastard het volgende:
Pffff...Ik wil jou k6-je dan wel eens naast mijn classic athlon 600@750 mhz wel eens zien!
Serieus gesproken nu:
Ga voor die athlon ! Het loopt als een tiet!
Verwijderd
Je hebt gewoon geen geld voor een nieuwe cpu, geef het maar toe.Op dinsdag 26 december 2000 16:22 schreef SirCommieBastard het volgende:
Een K6-2 kopen is echt achterhaald. Duurder en veel langzamer dan een Duron.
Yup, de K6-2 is zeker niet neusje van de zalm, het was zelfs toen het net uit was eerder ingeblikte tonijn, maar heeft toch z'n plaats.
Bij mij thuis heeft een K6-2 350 met TV kaart, DVD speler en een videorecorder en grote monitor eraan de plaats van TV en stereotoren ingenomen. Heb je helemaal geen Duron voor nodig, het sysje heb ik uit wat rondslingerend troep + 195,- voor de mobo in elkaar geflanst. Durons zijn goedkoop, maar ze slingeren nog niet onder in je la rond.
Ze kunnen op een goede mobo de strijd aan met een gelijkgeclockte Celeron. En als je het geld niet hebt voor een x-aantal Duron/Tbird bakken, ben je dan geen Tweaker?
Bij mij thuis heeft een K6-2 350 met TV kaart, DVD speler en een videorecorder en grote monitor eraan de plaats van TV en stereotoren ingenomen. Heb je helemaal geen Duron voor nodig, het sysje heb ik uit wat rondslingerend troep + 195,- voor de mobo in elkaar geflanst. Durons zijn goedkoop, maar ze slingeren nog niet onder in je la rond.
Ze kunnen op een goede mobo de strijd aan met een gelijkgeclockte Celeron. En als je het geld niet hebt voor een x-aantal Duron/Tbird bakken, ben je dan geen Tweaker?
Oslik, blyat! Oslik!
Verwijderd
Niet iedereen heeft geld om een athlon te kopen.
M'n k6-2 is wel langzamer dan een zelfde pentium ?? @500 maar wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper.
M'n k6-2 is wel langzamer dan een zelfde pentium ?? @500 maar wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper.
ik heb ook sinds kort een K6-2 500 (mn p233 goedkoop geupgrade) en het is zeker geen "gigantische kut processor" ofzo.. hij is ongeveer net zo snel of sneller dan mn P2-350. Verder wordt ie ook niet zo heet als iedereen beweerd, 30 graden idle en 40 stressed (als ik mn temp.metertjes moet geloven
).
Ik speel maar weinig games (af en toe UT of counterstrike over LAN) dus waarom een dure TB kopen? Als ik een tb of duron koop (zat ik ook over te denken) doe ik daar toch precies hetzelfde mee als wat ik nu met deze K6 doe.. dus..
Ik speel maar weinig games (af en toe UT of counterstrike over LAN) dus waarom een dure TB kopen? Als ik een tb of duron koop (zat ik ook over te denken) doe ik daar toch precies hetzelfde mee als wat ik nu met deze K6 doe.. dus..
Verwijderd
Voor het geld moet je het zeker laten, voor het plezier wat je van een betere processor hebt niet.dus waarom een dure TB kopen? Als ik een tb of duron koop (zat ik ook over te denken) doe ik daar toch precies hetzelfde mee als wat ik nu met deze K6 doe.. dus..
Je kunt met een prive jet naar Spanje vliegen of met een trabantje het avontuur aangaan, je komt er met beide vervoersmiddelen.
Echter, als ik dan kan kiezen tussen een trabant of prive jet, dan kies ik toch wel een prive jet. Ergo: een snelle cpu is VEEL FIJNER, alleen geld mag een rol spelen in je keuze.
Ik ben ook nog wel tevreden met een K6-2 450 Mhz als tweede PC. Met het snelste bordje erbij (Ali Alladin V) een best maatje voor een potje Q3 of UT en als Mp3 machine of videokijkdoos...
als ik mag kiezen tussen een pII 350 of k6 500 kies ik dus echt wel voor die pII op een leuk bx bordje, deze gaan echt veel beter, en sneller. heb zelf rare slechte en onverklaarbare dingen meegemaakt op k6's, ik moet zeggen dat hij op sommige pc's wel lekker loopt, en ff voor de duidelijkheid, ik heb d'r nooit 1 gehad, maar op lan-party's etc. zijn gewoon heel traag en je kunt d'r een grote koeler op bouwen, maar ze worden over het algemeen veel warmer dan de gemiddelde cpu. Verder vind ik dat de grote beperktheid waarmee je die dingen kunt oc-en al iets verteld over de kwaliteit. en praat nou weer niet over uitzonderingen.
het bijkomend voordeel is nu dat als je een sochekt-A cpu koop je later veel goedkopen kan uitbreiden. Als je nu een k6 koopt zit je d'r nog middeleeuws bij, en je kunt geen goede cpu vinden die op deze mislukte mobo's past
mzzl
het bijkomend voordeel is nu dat als je een sochekt-A cpu koop je later veel goedkopen kan uitbreiden. Als je nu een k6 koopt zit je d'r nog middeleeuws bij, en je kunt geen goede cpu vinden die op deze mislukte mobo's past
mzzl
wel ff d'r bij zeggen als je niet veel met je pc doet. en geen die hard tweaker bent is het een goedkope oplossing. maar alleen als je geen gebruik denkt te gaan maken van de nieuwere software en dus geen spellen speeld.
Op sommige moederborden doet hij nog wel een beetje normaal, maar de meeste zijn echt gaar.
Moet je naargaan wat hierboven verteld wordt, het verschil tussen een k6 500 en pII 350 is niet zichtbaar, lage kwaliteit vind ik. Als je een goedkope oplossing zoekt koop dan een pII (boven de 350, deze hebben een fsb van 100 Mhz) op een celeron (2) die je oc't. echt die k6 zijn misbakseld, door de nieuwe athlons en durons is amd weer beter dan intel (of zeker zo goed voor sommige dingen) beste combo voor jou is socket-A mobo met een duron of TB (athlon) d'r op. koop eerst het mobo en kijk hoeveel je uit wilt geven voor de cpu (en geheugen als je nog geen goed geheugen hebt)
mzzl
Op sommige moederborden doet hij nog wel een beetje normaal, maar de meeste zijn echt gaar.
Moet je naargaan wat hierboven verteld wordt, het verschil tussen een k6 500 en pII 350 is niet zichtbaar, lage kwaliteit vind ik. Als je een goedkope oplossing zoekt koop dan een pII (boven de 350, deze hebben een fsb van 100 Mhz) op een celeron (2) die je oc't. echt die k6 zijn misbakseld, door de nieuwe athlons en durons is amd weer beter dan intel (of zeker zo goed voor sommige dingen) beste combo voor jou is socket-A mobo met een duron of TB (athlon) d'r op. koop eerst het mobo en kijk hoeveel je uit wilt geven voor de cpu (en geheugen als je nog geen goed geheugen hebt)
mzzl
Verwijderd
Mislukte mobo's?
Da's gewoon een teken dat jij te stom bent om een goed en een slecht mobo van elkaar te onderscheiden.
Nu is het niet meer de vraag of je een k6 of 7 moet kopen want beiden zijn al niet meer up to date, maar als ik moest kiezen .....k7 athlon...
Maar de k6-2 ligt puur nog in de schappen voor mensen die willen upgraden, elk normaal denkend tweaker koopt nu geen k6 meer, maar voor mensen die niet meer dan 150,- over hebben voor een systeem boost.........
Enne...die p5a/p5ab van asus....prima bordjes hoor!
Da's gewoon een teken dat jij te stom bent om een goed en een slecht mobo van elkaar te onderscheiden.
Nu is het niet meer de vraag of je een k6 of 7 moet kopen want beiden zijn al niet meer up to date, maar als ik moest kiezen .....k7 athlon...
Maar de k6-2 ligt puur nog in de schappen voor mensen die willen upgraden, elk normaal denkend tweaker koopt nu geen k6 meer, maar voor mensen die niet meer dan 150,- over hebben voor een systeem boost.........
Enne...die p5a/p5ab van asus....prima bordjes hoor!
Ik vind het vreemd dat er zo negatief word gedaan over de K6-2. Ik heb zelf een K6-2 450@500 maar deze heeft met 3dmark dezelfde score's als een P3 met dezelfde videokaart (vodoo 3 3000) Zelf zou ik op dit moment geen k6-2 meer kopen maar een duron. Gewoon omdat deze sneller zijn. Maar om een k6 2 met een petium 2 te vergelijken klopt bij mij niet
Ik heb trouwens een ASUS P5 A-B bordje met 1 mb cache onboard en 96MB RAM
Mijn 3DMARK 2000 score is 1600. Niet slecht voor een K6-2 toch?
Ik heb trouwens een ASUS P5 A-B bordje met 1 mb cache onboard en 96MB RAM
Mijn 3DMARK 2000 score is 1600. Niet slecht voor een K6-2 toch?
Verwijderd
Als je een P5A en een K6-2/500 erbij hebt (ik dus) en een grotere machine en kabel..
t'echte werk doe ik op m'n Duron@950 systeem.
zet je dat K6-2/500 ding dus gewoon lekker constant op het net.
Werkt perfect, en je kunt er ook nog Midtown Madness mee spelen en Virtual Pool en je email doen en Word gebruiken en en de tweede printer aansluiten en weetikveel...
t'echte werk doe ik op m'n Duron@950 systeem.
zet je dat K6-2/500 ding dus gewoon lekker constant op het net.
Werkt perfect, en je kunt er ook nog Midtown Madness mee spelen en Virtual Pool en je email doen en Word gebruiken en en de tweede printer aansluiten en weetikveel...
Verwijderd
IK heb een keer mijn pc 3 dagen naast de P2 450 met 128 mb ram van een maat laten draaien dat ding was voor de rest hetzelfde als die van mij, toen had ik nog een voodoo2 en die van mij presteerde flink veel hoger dan die p2
Pagina: 1