Toon posts:

Probleem met USB stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Misschien dat iemand mij hiermee kan/wil helpen. Ik heb een USB Memory stickje.
Heeft een hele tijd prima gewerkt, maar sinds een paar dagen kan ik er niets meer naar wegschrijven. Ervandaan kopieren lukt prima, maar zodra ik iets van de stick wil verwijderen zegt windows dat dat niet kan omdat de stick gelocked zou zijn. Ik weet zeker dat ie niet gelocked is en er staat ook geen programmaatje op dat de gegevens zou beveiligen. Ik heb geen idee hoe dat komt. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit probleem te verhelpen is?
Bij voorbaat dank.
Hans :?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Schuifje omzetten op de stick misschien?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 18:42

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En over wat voor stick hebben we het hier? Merk/type?
Zeker weten dat hij niet schrijfbeveiligd is met zo'n schuifschakelaar op de zijkant.

This footer is intentionally left blank

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 17:15

Coach4All

I'm a Coach 4 All

weet je wel heeeeeeeeeel zeker dat er niet een 1mm groot schuifje (oid) ergens op je stick zit waarme je 'm read-only kunt maken?

Dat zit er namelijk wel op mijn stick (kwam ik ook pas achter toen ik 'n keer niets meer weg kon schrijven).

Gaarne foto en/of typenr's van de stick, dan is de kans een stuk groter dat we je hier kunnen helpen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• mdewildt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Als je de stick verwijderd, sluit je m dan altijd netjes af ('Hardware veilig verwijderen'-icoontje in je systemtray) of trek je m er gewoon uit.
Weet dat het door jou genoemde probleem heel soms kan voorkomen als je de stick niet netjes verwijderd....
Misschien dat het wat opleverd om m even 'veilig' te verwijderen.
Heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar doe het voor alle zekerheid maar altijd netjes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Het gaat om een Mistral Mega Memory Watch met 32MB geheugen. Er zit geen palletje op waarmee je het geheugen kan vergrendelen. Het 'netjes' verwijderen werkt ook niet.
Heeft er iemand nog andere tips om het probleem op te lossen?
Als het door mij beschreven probleem wel eens voorkomt als je de USBstick onveilig verwijdert, is dit probleem dan definitief, of is ie bijvoorbeeld nog te formatteren ofzo?

Ik hoor het graag

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Rechtermuisklik op icoontje van memorystick --> uitwerpen (maar heb je wsl al gedaan dus :) )
Of anders bij Computerbeheer was rondzoeken, staan bij mij ook veel verwijzingen naar mijn memorystick. Hier kan je eens alles van verwijderen dan.

[ Voor 46% gewijzigd door Exe-cuter op 03-08-2004 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me wel om de USBstick hardwarematig te verwijderen. Het probleem is dat ik geen data op de stick kan zetten of ervan kan verwijderen. Het maakt niet uit in welke PC ik hem stop. Overal zegt windows iets van dat de 'diskette' niet beschrijfbaar of vol is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 17:41:
Als het door mij beschreven probleem wel eens voorkomt als je de USBstick onveilig verwijdert, is dit probleem dan definitief, of is ie bijvoorbeeld nog te formatteren ofzo?
Gewoon proberen te formateren. Waarschijnlijk heb je bij de aankoop een tooltje gehad van de fabrikant.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
En dat formatteren lijkt nu juist niet te lukken... Dat is één van de eerste dingen die ik heb geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die nog tips heeft?

Verwijderd

Ik heb dat ding ook alleen ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad (Met Sinterklaas word ie 1 jaar oud) en ik ruk hem er ook altijd gewoon uit (even wachten tot ie klaar is met lezen en schrijven) maar ik zou proberen om gewoon even op wat andere pc's te proberen en anders garantie claimen

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat ie het ook op andere PC's niet gaat doen. Ik heb het al op 5 PC's geprobeerd. Garantie claimen is een optie, alleen staat nogal wat privéinformatie in het geheugen...
Pagina: 1