Men gebruikt hier Navision en ik moet wat data uit Navision trekken en hier publiceren op intranet. Er is een ODBC-driver beschikbaar: C/ODBC, en die is dus ook geinstalleerd.
Vervolgens heb ik een System DSN aangemaakt, met de juiste database, user en login, en daar een naampje aan gegeven ('woei'). Echter, als ik nu in ASP/Vbscript probeer te connecten dan krijg ik de volgende foutmelding:
Ik heb me een slag in de rondte gezocht met Google, op Usenet, hier op GoT en op een Navision forum, en er zijn meer mensen die dit probleem hebben, maar ik heb nergens een oplossing kunnen vinden.
Iemand hier die een idee heeft?
Vervolgens heb ik een System DSN aangemaakt, met de juiste database, user en login, en daar een naampje aan gegeven ('woei'). Echter, als ik nu in ASP/Vbscript probeer te connecten dan krijg ik de volgende foutmelding:
Deze error verwijst naar de laatste regel van dit stukje code:Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft Business Solutions ApS][Microsoft Business Solutions-Navision ODBC Driver]ISAM error
VBScript:
1
2
3
4
5
| set rsNavision = Server.createObject("ADODB.Recordset") dsnNavision = "woei" sqlQuery = "SELECT Code FROM Currency" rsNavision.open sqlQuery, dsnNavision |
Ik heb me een slag in de rondte gezocht met Google, op Usenet, hier op GoT en op een Navision forum, en er zijn meer mensen die dit probleem hebben, maar ik heb nergens een oplossing kunnen vinden.
Iemand hier die een idee heeft?